Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim 24.11.koncert zaproszenie A6 1

Koncert: Muzyka J. S. Bacha 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w  Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

24 listopada (sobota) 2018 roku, o godz. 19.00.

 

Wykonawcy:

Maciej Hankus – flet

Andżelika Gmińska – alt

Piotr Gryniewicki – tenor

Kamil Górzyński – bas 

realizacja basso continuo:

Małgorzata Pietroń – wiolonczela

Tomasz Bielski – klawesyn, organy             

Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski – dyrygent

Wstęp wolny. Zapraszamy

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu:  Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

 

Folder do pobrania

 

Partnerzy:

Stowarzyszenie Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie 24.11.koncert zaproszenie A6 2

Związek Artystów Wykonawców STOART 

Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa  SKOK Chmielewskiego 

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie 

Spółdzielczy Bank  Powiatowy  w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie    

Program: 

J. S. Bach: Die Kunst der Fuge BWV 1080

Contrapuncti I - IV 

J. S. Bach: II Suita h – moll BWV 1067

Ouverture, Rondeaux, Sarabande, Bourree, Polonaise, Menuet, Badinerie

J. S. Bach: Msza g – moll BWV 235

Kyrie, Gloria, Gratias agimus tibi, Domine Fili unigenite, Qui tollis, Cum sancto Spiritu

 

Wykonawcy: 

Maciej Hankus – flet 

Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Bielsku - Białej. Jest absolwentem Akademii  Muzycznej w Krakowie w klasie fletu prof. Kazimierza Moszyńskiego - dyplom z wyróżnieniem. Laureat Polskiego Festiwalu Fletowego w Sieradzu, Konkursu Instrumenów Dętych w Dąbrowie Górniczej, półfinalista Międzynarodowego Konkursu Fletowego w Krakowie. Otrzymał stypendia Ministra Kultury i Sztuki, Prezydenta Miasta Bielsko-Biała, Internationale Music Academie Prag - Wien - Budapest i Fundacji Okada. Koncertuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. W latach 2002-2006 doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pierwszy flecista Orkiestry Teatru Muzycznego w Lublinie oraz współpracując z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Od 2006 roku  jest pierwszym flecistą Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Lubelskiej im. Henryka Wieniawskiego i Orkiestry Trybunału Koronnego. Prowadzi klasę fletu w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie.

Andżelika Gmińska – alt 

Andżelika Gmińska  - urodziła się w 1995 r oku w Aleksandrowie Kujawskim. W 2012r. ukończyła  z wyróżnieniem oraz oceną celującą z instrumentu głównego Szkołę  Muzyczną I stopnia  w  Radziejowie w klasie klarnetu. Następnie rozpoczęła naukę w Zespole Szkół Muzycznych im. Karola  Szymanowskiego w klasie śpiewu solowego dr Wiesławy Kończewskiej - Plac. Jej edukacja obfitowała  w liczne wystąpienia na scenie, z których najważniejsze to trzykrotny  udział w corocznych koncertach najlepszych uczniów z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Szkołę tę kończyła  w 2015r.  również  z wyróżnieniem oraz oceną celującą z przedmiotu głównego. Obecnie jest studentką IV roku studiów  licencjackich śpiewu solowego na  wydziale wokalno - aktorskim na Akademii Muzycznej im.  Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie dr hab. Ewy Marciniec, prof. AM. Jako solistka współpracowałam.in. z Polską Filharmonią Kameralną miasta Sopot, Ceppelą Gedanensis, Gdyńską Orkiestrą Symfonicznąoraz wielokrotnie z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku. Koncertowała m.in. w Archikatedrze Oliwskiej, Filharmonii Kaszubskiej, Muzeum Piśmiennictwa i  Muzyki Kaszubsko  - Pomorskiej w Wejherowie, a także w toruńskim Dworze Artusa czy CKK  Jordankach.  W tym roku zadebiutowała także w uczelnianej produkcji  operowej „Dydona i Eneasz” Henrego Purcella w reżyserii prof. Dariusza Paradowskiego

Sebastian Mach - tenor liryczny.

Tegoroczny dyplomant wydziału wokalnego na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Bogdana Makala. Solista i chórzysta Chóru Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu , współpracował z zespołami m. in. Chórem Polskiego Radia, Oktava Ensamble, Cracow Singers, Teatrem Pieśni Kozła, Towarzystwem Teatralnym, Górecki Chamber Choir. W 2017 roku otrzymał Nagrodę Specjalną za najlepsze
wykonanie pieśni polskiej na IV ogólnopolskim konkursie wokalnym w Drezdenku. W roku 2018 debiutował na Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie – Zdroju w prapremierze opery „Karmaniol” wcielając się w tytułową postać.

Kamil Górzyński – bas 

W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli.  W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął
udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza). W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro  – Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verd​​iego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera.  Koncertował w Austrii, Belgii,Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemczech. Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

realizacja basso continuo:

Małgorzata Pietroń –wiolonczela

Tomasz Bielski – klawesyn,organy 

Chór Trybunału Koronnego w Lublinie 

Powstał w 2011 roku przy działającej Orkiestrze Trybunału Koronnego. Celem zespołu, od samego początku działającego pod kierownictwem  artystycznym Przemysława Stanisławskiego, jest prezentowanie ambitnego repertuaru zarówno wokalno-instrumentalnego, jak również a cappella.  Ważnym projektem był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie – oratorium Mesjasz G.F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejny projekt, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym wirydarzu lubelskiego klasztoru dominikanów pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W 2016 roku zespół wziął udział w VIII Letnim Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, podczas którego współtworzył polskie prawykonanie Mszy F-dur w wersji oryginalnej Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego pod dyr. P. Stanisławskiego. W tym samym roku chór ponownie wystąpił w Radziejowicach z Mszą Poniatowskiego, tym razem z okazji otwarcia wystawy pt. „Józef Chełmoński w zbiorach Klasztoru na Jasnej Górze”. W repertuarze chóru znajdują się liczne dzieła wokalno-instrumentalne: G. G. Gorczyckiego, J. S. Bacha, G. F. Haendla, A. Vivaldiego, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, F. Mendelssohna, C.M. von Webera oraz W. Kilara. W lutym 2017 roku ukazała się płyta CD chóru: Władysław Żeleński - Sacred Choral Works "World Premiere Recording" wydana przez Acte Préalable, nagrana wraz z organistą Stanisławem Diwiszkiem pod dyrekcją Przemysława Stanisławskiego.

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa.  Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z  Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski. 

Przemysław Stanisławski – dyrygent

Urodził się w Poznaniu. Ukończył studia w zakresie teorii muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. W latach 1966-1986 śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego. W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „Affabre Concinui” i do roku 1992 pozostawał jego kierownikiem artystycznym. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. Koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Polska Filharmonia Kameralna, Filharmonii – Bałtyckiej, Koszalińskiej, Lubelskiej,
Olsztyńskiej, Pomorskiej, a także z orkiestrami poza granicami kraju (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).  Od 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku. Przygotował wiele premier operowych i dzieł oratoryjnych, m.in.: J. S. Bacha, G. F. Haendla  - polska premiera oratorium Susanna, J. A. Hasse - polska premiera Cleofide,
G. B.  Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, G. Rossiniego, S. Moniuszki, G.  Pucciniego, H. Czyża, T. Z. Kasserna The comedy of the dumb wife (światowa prapremiera),  G. C. Menottiego The old maid and the thief (polska premiera), M. Rimskiego-Korsakowa Carska narzeczona (polska premiera). Dokonał wielu nagrań dla polskich i ­zagranicznych RTV, a także nagrań CD.  W maju 2015 roku Rada Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie nadała mu stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie dyrygentura.  Od jesieni 2010 roku jest kierownikiem artystycznym i dyrygentem Orkiestry ­Trybunału Koronnego w Lublinie.