Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

12.06.2022 koncert zaproszenie A6 1

KONCERT: DUO BAROQUE – SOLIDARNI Z UKRAINĄ

12 czerwca 2022 r. godz. 18.45

Wykonawcy:

Anna Prosiekova – skrzypce

Olga Shpynda – organy

Olga Szpynda - organy. Absolwentka Tarnopolskiego Koledżu Muzycznego im S. Kruszelnickiej (Ukraina) - skończyła kierunek „Teoria muzyki”. Od 2018 r. jest związana z Lublinem oraz Instytutem Muzykologii KUL (klasa organów - prof. Jadwigi Kowalskiej). Uczestniczka warsztatów organowych we Lwowie oraz Lublinie prowadzonych przez Ullę Krigul (Estonia), Halynę Bulybenko (Ukraina), Romana Peruckiego (Polska). Jako solistka współpracowała z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Lubelskiej oraz Ukraińską Orkiestrą Festiwalową we Lwowie. W roku 2021 otrzymała studencką nagrodę „Lubelski Akant Przedsiębiorczości” w kategorii „Młody wirtuoz” za osiągnięcia muzyczne.

Anna Prosiekova - skrzypce. Absolwentka Symferopolskiego Koledżu Muzycznego im P. I. Czajkowskiego (Ukraina). Studia ukończyła z wyróżnieniem (dyplom „Artysta, wykładowca”) na kierunku „Orkiestrowe instrumenty muzyczne”. W czasie edukacji brała aktywny udział w licznych koncertach, festiwalach i konkursach (m.in. „Młody Wirtuoz”, międzynarodowy festiwal-konkurs „Gwiazda Krymu” oraz „Magiczny akord”, a także konkurs-festiwal w ramach międzynarodowego projektu „Kiedy jesteśmy razem”). Od 2018 r. jest związana z Lublinem oraz Instytutem Muzykologii KUL.

 

Program koncertu:

J.S. Bach/Ch. Gounod - Ave Maria

J.S. Bach - O Mensch, bewein dein Sünde groß, BWV 622

J.S. Bach - Aria na strunie G, BWV 1068

J. S. Bach - Sonata triowa Es-dur, BWV 525 (3 cz.)

G. Tartini - Sonata g-moll „Didona abbandonata” na skrzypce i b.c., Op.1, nr 10, g.10

12.06.2022 koncert zaproszenie A6 2

D. Buxtehude - Nun komm, der Heiden Heiland BuxWV 211

G.F. Handel - Sonata E-dur na skrzypce i b.c., Op.1, nr 15, HWV 373

J.S. Bach - Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639

T. Albinoni - Adagio g-moll na skrzypce i organy

 

 

 

 

Lublin miasto inspiracji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

 

KONCERT Saksofonarium- George Gershwin Kameralnie2022.05.22koncert plakat A3 1

22 maja 2022 r. godz. 18.45

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

Wykonawcy:

Joanna Wróblewska- saksofon sopranowy

Aleksandra Skierka- Przybyłka- saksofon altowy

 Karolina Sroka- saksofon tenorowy

Paulina Owczarek- saksofon barytonowy

Saksofonarium to jedyny żeński kwartet saksofonowy w Polsce. Powstał w 2009 r. w Krakowie. Tworzą go absolwentki Krakowskiej Akademii Muzycznej: Joanna Wróblewska, Aleksandra Skierka, Karolina Sroka i Paulina Owczarek. Repertuar zespołu jest zróżnicowany stylistycznie. W wykonaniu kwartetu można usłyszeć zarówno standardy jazzowe, muzykę filmową jak i współczesne kompozycje saksofonowe. Zespół występował na wielu prestiżowych festiwalach jazzowych min. Hot Jazz Spring, Festiwal Jazzu Tradycyjnego "Złota Tarka", Ladies Jazz Festival. Współpracował z Teatrem Sztuk w Oleśnicy, Teatrem im. J. Słowackiego Krakowie oraz Orkiestrą Dętą Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2017 roku zespół nagrał płytę „Saksofonarium plays Gershwin” z najpopularniejszymi utworami tego kompozytora w saksofonowych aranżacjach.

Partner koncertu:

Powizytkowski Ośrodek Kultury

Lublin miasto inspiracji

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskimkoncert plakat A3 24 1

KONCERT ORGANOWY – SOLIDARNI Z UKRAINĄ

15 maja 2022 r. godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

Wykonawcy:

Duo organowe:

Jelyzaweta Bilokopytova – Ukraina

Georgij Kurkov – Ukraina

 

Prowadzenie koncertu:

Jacek Sribniak - muzyk i pedagog – Ukraina

W programie:  Mieczysław Surzyński, Adolf Hesse, Jan Sebastian Bach, Georgij Kurkov

Duo organowe - Jelyzaweta Bilokopytova i Georgij Kurkov

Duo organowe Jelyzaweta Bilokopytowa i Georgij Kurkov razem koncertują już 12 lat, chociaż małżeństwem są od ponad 45. W tym składzie występowali wielokrotnie na festiwalach muzyki organowej w Ukrainie i Europie.

Jelyzaweta Bilokopytova studiowała w Narodowej Akademii Muzycznej w Kijowie i Akademii Muzycznej w Odessie. Jej profesorami byli Oksana Chołodna i Ludmiła Ginzburg. Wiele lat była dyplomowanym nauczycielem klasy specjalnego fortepianu w Winnickim Kolege Kultury i Sztuki. Od 1993 roku jest solistką Filharmonii im.Mykoły Leontowicza w Winnicy, oraz gra w orkiestrach: kameralnej "Arcata" i symfonicznej. Wielokrotnie odznaczana i nagradzana przez władze miasta i obwodu Winnickiego. Uhonorowana została również nagrodą Ministerstwa Kultury Ukrainy za "Osiągnięcia w sztuce".

Georgij Kurkov ukończył  Narodową Akademią Muzyczną w Kijowie, oraz odbył staż asystencki w Konserwatorium w Leningradzie(Sankt-Petersburgu). Jego profesorami byli Tatiana Krawczenko, Nina Oksentian i Zofia Chentowa.

Od 1978 roku pracuje w Winnicy jako pedagog (docent na Uniwersytecie Pedagogicznym im.Mychajła Kociubyńskiego) oraz solista (pianista i organista) Filharmonii Winnickiej.

W 1993 założył orkiestrą kameralną "Arcata" i do tej pory jest jej dyrektorem artystycznym jak również głównym dyrygentem. Od 2016 roku prowadzi i jest dyrektorem orkiestry symfonicznej Filharmonii Winnickiej. Obie orkiestry pod jego dyrekcją wielokrotnie występowały w wielu krajach Europy. Występowali również w Lublinie.

Georgij Kurkov jest organistą w klasztorze Braci Kapucynów w Winnicy i od 1999 roku dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Organowego "Muzyka w murach klasztornych" .

Georgij Kurkov został odznaczony przez Prezydenta Ukrainy tytułem honorowym "Zaslużony działacz sztuki Ukrainskiej", orderem "Za zasługi" i odznaką Ministerstwa Kultury Polski "Zasłużony dla kultury Polski".

Wielokrotnie koncertowal jako pianista, organista i dyrygent w Ukrainie i Europie.

 

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

KONCERT: MIŁOSIERDZIEkoncert plakat A3 1

24 kwietnia 2022 r. godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

Wykonawcy:
Halina Łabonarska - aktorka, narracja
Kwartet smyczkowy Filharmonii Lubelskiej w składzie:
Irina Stukaszina-Gąsior - pierwsze skrzypce
Tomasz Kusiak - drugie skrzypce
Katarzyna Czerniawska - altówka
Szymon Krzemień - wiolonczela

W programie:
W programie utwory Jana Sebastiana Bacha, Johanna Pachelbela, Wolfganga Amadeusza Mozarta i Stanisława Moniuszki

Fragmenty Dzienniczka św. s. Faustyny i św. Jana Pawła II
/spotkanie z Jezusem św. s. Faustyny/

Halina Łabonarska - aktorka, narracja

Halina Łabonarska

Aktorka scen warszawskich od 1977 roku. Współpracowała z wybitnymi dyrektorami teatrów - Tadeuszem Łomnickim, Kazimierzem Dejmkiem, Gustawem Holoubkiem. Odtwórczyni ponad 160 ról teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Laureatka wielu festiwali, nagradzana za kreacje aktorkskie m.in na festiwalach w Kaliszu, Opolu, Gdańsku czy Kołobrzegu, za role w sztukach wybitnych autorów, takich jak Stanisław Wyspiański, William Szekspir, Stanisław Witkacy, Maria Dąbrowska, Antoni Czechow. Dwukrotna zdobywczyni głównych nagród na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie. Nagrodzona nagrodą im. Ireny Solskiej i Złotym Medalem "Gloria Artis" za wybitne osiągnięcia zawodowe w dziedzinie sztuki. Ostatnie ważne wyróżnienie to Feniks 2019, przyznany w kwietniu przez jury wydawców katolickich za wybitną interpretację "Dzienniczka" Św. Siostry Faustyny, wydanego w formie audiobooka przez Wydawnictwo Biały Kruk z Krakowa.

Halina Łabonarska obecnie pracuje w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, gdzie można oglądać ją m.in w sztuce "Wizyta Starszej Pani" Friedricha Dürrenmatta.

Kwartet smyczkowy Filharmonii Lubelskiej w składzie:
Irina Stukaszina-Gąsior - pierwsze skrzypce,
Tomasz Kusiak - drugie skrzypce,
Katarzyna Czerniawska - altówka,
Szymon Krzemień - wiolonczela.
Zespół leaderów sekcji smyczkowych Filharmonii Lubelskiej, powstał niedawno bo dwa lata temu, zagrał szereg koncertów i dokonał nagrań głównie muzyki polskiej, między innymi Kwartetu smyczkowego A-dur Władysława Żeleńskiego.

Irina Stukaszina-Gąsior - pierwsze skrzypce
irinaUrodziła się w Kazachastanie. Lata dziecięce spędziła w Tbilisi i Moskwie. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 8 lat w Szkole Muzycznej w Prużanach w klasie skrzypiec prof. N. Kantorowicz. Naukę kontynuowała w Szkole Talentów przy Akademii Muzycznej w Mińsku w klasie skrzypiec prof. L. Kolos, a później w Akademii Muzycznej w Mińsku w klasie skrzypiec prof. R. Kriwel.
W latach 1987-1990 pracowała w grupie I skrzypiec w Orkiestrze Symfonicznej w Wołgogradzie pod dyrekcją Eduarda Serova – laureata Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego Herberta von Karajana w Berlinie. Od 1991 roku jest związana z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, gdzie od 1998 roku pełniła funkcję II Koncertmistrza, od 2013 – Koncertmistrza. Aktywnie koncertuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy w kraju i za granicą: Białoruś, Rosja, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Dania, Szwecja, Finlandia, Niemcy, Austria, Włochy, San Marino, Korea Południowa.
Dokonała wielu nagrań studyjnych, radiowych i telewizyjnych. Jest nauczycielem dyplomowanym klasy skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie, gdzie przez kilka lat pełniła funkcję kierownika sekcji instrumentów strunowych. Wielokrotnie odznaczana i nagradzana przez Dyrekcję Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie i władze miasta.

Tomasz Kusiak - drugie skrzypce
tomasz Urodzony w Lublinie, absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie skrzypiec prof. F. Falgera. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Kształcił się w klasie prof. A. Lwowicz-Pawłowskiej i prof. R. Kabary. Swoje umiejętności pogłębiał na kursach mistrzowskich pod kierunkiem F. Fisha i G. Żyslina.
Już podczas studiów nawiązał współpracę z Capellą Cracoviensis i Filharmonią Krakowską. W 1992 roku podjął pracę w Orquestra Sinfonica Portuguesa w Lisbonie. Od roku 1993 jest muzykiem-solistą Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, od 1994 roku pełni funkcję prowadzącego grupę II skrzypiec. Współpracował ponadto m. in. z warszawską orkiestrą „Camerata Academia”, orkiestrą Teatru Muzycznego w Lublinie, Cameratą Lubelską, Orkiestrą Trybunału Koronnego, występował pod batutą wybitnych dyrygentów jak Philipp Herreweghe, Roland Bader, Jan Krenz, Antoni Wit, Kazimierz Kord, Wojciech Rodek i inni.
Wielokrotnie koncertował za granicą jako muzyk orkiestrowy i kameralista. W latach 2013-2019 pięciokrotnie odbył tournée po Chinach z European Johann Strauss Orchestra. Występował jako solista z Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej i Orkiestrą Trybunału Koronnego. Wykonywał również recitale z fortepianem lub organami. Jest muzykiem Kwartetu Lubelskiego, z którym zagrał wiele koncertów w Polsce i za granicą oraz nagrał płytę CD „Millenium”. W 2020 roku był pomysłodawcą założenia Kwartetu Smyczkowego Filharmonii Lubelskiej, w którym gra II skrzypce. Od roku 2013 pełni funkcję koncertmistrza Orkiestry Trybunału Koronnego.

Katarzyna Czerniawska – altówka
katarzynaUrodziła się w Lublinie. W 2005 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. W latach 2004-2005 pracowała w Państwowej Operze Bałtyckiej, a w latach 2003-2009 była członkiem Orkiestry Kameralnej Hanseatica oraz Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.
Od 2006 roku związana jest głównie z instytucjami kulturalnymi Lublina, m. in. z Filharmonią im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, OSM (Ogólnokształcącą Szkołą Muzyczną) I i II stopnia im. Karola Lipińskiego, Teatrem Muzycznym w Lublinie (2006 r.).
Poza grą w orkiestrze symfonicznej bardzo ceni sobie kameralistykę, którą zainteresowała się bliżej na studiach. Swoje pasje do muzyki kameralnej rozwija grając w kwartecie smyczkowym i orkiestrze kameralnej (m.in. Orkiestrze Trybunału Koronnego). Jako kameralistka i solistka bierze udział w rozmaitych festiwalach i koncertach (m.in. Gdańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Radia Francuskiego w Montpellier, Rottweiler Sommersprossen, Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym).
Jest gotowa na wszelkie wyzwania muzyczne, które stawia sobie współpracując z różnymi formacjami muzycznymi, nie tylko związanymi z muzyką klasyczną. W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania koncertów dla telewizji, nagrania studyjne do filmów i seriali, muzykę graną na żywo do spektakli teatralnych. Bierze udział w nagraniach artystów i grup muzycznych polskiej sceny muzycznej. Od 2009 roku uczy w klasie altówki w OSM I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w Lublinie. W 2019 roku odznaczona Medalem Honorowym Zasłużony dla Województwa Lubelskiego. Obecnie jest prowadzącą grupę altówek w Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Gra na mistrzowskiej altówce Jana Bobaka z 2012 roku.

Szymon Krzemień - wiolonczela
szymon Studiował na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Z. Łapińskiego. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. A. Orkisza. W latach 2004-2006 był koncertmistrzem Teatru Muzycznego w Lublinie. Jest nauczycielem wiolonczeli w szkole muzycznej w Lublinie.
Od 2008 roku pracuje w Radomskiej Orkiestrze Kameralnej, a od 2011 w Filharmonii Lubelskiej. Współpracuje z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Założyciel Agencji Koncertów Nietypowych AKNE. 23 października 2009 roku w schronisku górskim „Murowaniec“ zorganizował koncert „Karłowicz in Memoriam“ upamiętniający setną rocznicę śmierci kompozytora. W programie koncertu wykonanego przez orkiestrę kameralną AUKSO znalazły się: „Serenada na smyczki” M. Karłowicza, „Orawa” W. Kilara, „Kresy” M. Hertela oraz utwór napisany specjalnie na tę okazję „Hommage a Karłowicz” S. Bromboszcza.
W 2001 roku zdobył II nagrodę w kategorii trio na Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie. W 1997 roku zdobył I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. K. Wiłkomirskiego w Poznaniu. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Uczestniczył w wielu kursach muzycznych w kraju i zagranicą u takich pedagogów jak: M. Flaksman, V. Yagling, E. Prochac, T. Strahl, R. Aldulescu, M. Moś.

 Zrealizowano dzięki wsparciu miasta Lublin: Lublin miasto inspiracji

Partner koncertu:
Powizytkowski Ośrodek Kultury

 

Koncert Wielkopostny: "Jezusa Judasz przedał"Koncert 03.04.2022.1

Kościół Pobrygidkowski w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

niedziela, 03.04.2022 r. godz. 18.45

Wykonawca:
Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie

dyrygent – Izabela Urban.

Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne (znana również jako: „Żołtarz Jezusow czyli piętnaście rozmyślenia o Bożym umęczeniu”) – polska średniowieczna pieśń pasyjna, napisana przez Władysława z Gielniowa w 1488 roku. Była jednym z najpopularniejszych utworów tego autora[1].
Pierwsze piętnaście strof pieśni obejmuje opis sądu, męki i śmierci Jezusa. Cierpieniom ukrzyżowanego towarzyszy cierpienie jego matki – Marii, obecnej przy synu od wyroku aż po śmierć na krzyżu. Jej rozpacz skontrastowana jest ze spokojem Jezusa, znoszącego cierpliwie zadawany mu ból. Dwie ostatnie strofy pieśni stanowią zbiór zaleceń dla wiernych: mają oni często czytać i odśpiewywać „żołtarz” (a więc pieśń lub psałterz[2]), odmawiać Zdrowaś Mario i Ojcze nasz zgodnie z porządkiem różańca, a także poświęcać się kontemplacji piętnastu pierwszych strof pieśni (odpowiadających piętnastu tajemnicom ówczesnego różańca[3]), co ma stanowić gwarancję uzyskania zbawienia.
Pieśń składa się z 17 czterowersowych strof. Zawiera rymy krzyżowe (abab) i pisana jest (jako jedyna ze znanych utworów Władysława z Gielniowa) trzynastozgłoskowcem (7+6). Prawie każda zwrotka utworu rozpoczyna się od słowa „Jezus”.
Niektórzy badacze twierdzą, że pieśń nie jest oryginalnym utworem Władysława z Gielniowa, a jedynie adaptacją utworu czeskiego. Według Stanisława Dobrzyckiego pierwowzorem Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne była pieśń Ježiše Jidáš prodal za penize nuzné. Hipotezę tę obalił jednak Aleksander Brückner, twierdząc, że kolejność była odwrotna i utwór Władysława z Gielniowa trafił do czeskich kancjonałów po przekładzie z polskiego na czeski, dokonanym na przełomie XV i XVI w.[4]. Wiesław Wydra uważa natomiast, że pierwowzorem utworu Władysława z Gielniowa mogła być czeska pieśń zaczynająca się od słów Umučeni našeho Pána milostíného[5]. Zauważalne są także pewne zbieżności pieśni Gielniowczyka z popularnym polskim utworem Jezus Chrystus, Bog Człowiek, mądrość Oćca swego, napisanym na podstawie łacińskich Horae canonicae Salvatoris.
Do dzisiaj przetrwały trzy średniowieczne rękopisy zawierające utwór.

Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie, dyrygent – Izabela Urban. Zespół działa od roku 1999, od początku pod kierunkiem Izabeli Urban. Wykonuje przede wszystkim muzykę a cappella. Ma w repertuarze utwory z różnych epok – od muzyki dawnej po współczesną. Skład zespołu tworzy młodzież z lubelskich gimnazjów, liceów i szkół wyższych. „Sine Nomine” aktywnie uczestniczy w życiu środowiska lubelskiego, biorąc udział w wielu koncertach okolicznościowych oraz koncertach organizowanych cyklicznie. Współpracuje z wieloma zespołami wokalnymi oraz instrumentalnymi z różnych stron Polski. Zespół „Sine Nomine” jest laureatem prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. Ogólnopolskiego Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, Międzynarodowego Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej „Konkurs Mikołajów” w Radomiu. Grupa doskonali swoje umiejętności podczas Ogólnopolskich Letnich Warsztatów Muzyki Dawnej w Kaliszu, a także koncertowała i pracowała pod kierunkiem wybitnych specjalistów w ramach Ogólnopolskich Spotkań z Muzyką Dawną i Festiwalu „Magnum Misterium” w Gorzowie Wielkopolskim.

www.mdk.lublin.pl
www.facebook.com/sinenomine.mdk

 

 

Koncert: Wiosenne Kolaże Dźwięków na Saksofon i Akordeon – 20.03.2022 r. godz. 18.4520.03.2022 koncert zaproszenie A6 1

Cel koncertu: Zaprezentowanie, że połączenie saksofonu i akordeonu nie jest zarezerwowane wyłącznie dla muzyki ludowej czy biesiadnej. Ukazanie szlachetnego brzmienia tych dwóch instrumentów w repertuarze muzyki klasycznej i współczesnej.

 

Wykonawcy:
FantAsMa Duo w składzie:
Joanna Wróblewska - saksofon
Martyna Chojnacka – akordeon


Wstęp wolny. Zapraszamy


Lublin miasto inspiracji

 

 

 

Projekt zrealizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin


Partner Projektu: Powziytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

Logo

 

 

 

 

 

 

 

 

FantAsMa Duo20.03.2022 koncert zaproszenie

Duet powstał z początkiem roku 2018.
Tworzą go: Martyna Chojnacka (akordeon) oraz Joanna Wróblewska (saksofon). Zespół FantAsMa Duo to połączenie dwóch instrumentów dętych i dwóch kobiecych charakterów. Chcemy naszych słuchaczy wprowadzić w świat muzyki, która jest niewątpliwie naszą największą pasją i poprzez nią ukazujemy nasze emocje. Oprócz wrażeń duchowych gwarantujemy również wspaniałe doznania słuchowe dzięki możliwościom technicznym i brzmieniowym naszych instrumentów. Poprowadzimy słuchaczy ścieżką muzyczną poprzez rumbę, tańce bałkańskie, a nawet Bajkowe Opowieści.

Martyna Chojnacka
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie akordeonu oraz Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku historia sztuki. Stypendystka programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. 

Współtworzy dwa zespoły: trio akordeonowe Free Accordions oraz duet Fantasma Duo (akordeon, saksofon). Od 2018 występuję na deskach Teatru Muzycznego ROMA w Warszawie, w musicalu ONCE. Wielokrotnie nagradzana na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych m. in. w Mławie, Wrocławiu, Solcu-Zdroju, Daugavpils (Łotwa), Wilnie (Litwa). Jako kameralistka występowała na wielu prestiżowych festiwalach: Konzert am Bachdenkmal w Lipsku, Octobre Musical de Cartage w Cartaginie, Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku, Królewskie Arkady Sztuki w Warszawie, Warszawa Singera i wielu innych. Pedagog, specjalistka w zakresie multimediów, muzyk sesyjny.

Jest również stypendystką programu „zDolny Ślązak” pod patronatem Kapituły Dolnośląskiej Rady Wspierania Uzdolnień.

Joanna Wróblewska
Gra na saksofonie altowym i sopranowym. Absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej, nauczycielka klasy saksofonu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Chełmie. Swój warsztat muzyczny doskonaliła podczas kursów ze znakomitymi pedagogami z Polski i zagranicy. Uczestniczyła w wielu festiwalach jako solistka i kameralistka, m. in. Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie, Ladies Jazz Festiwal w Gdyni, Hot Jazz Spring w Częstochowie, Złota Tarka w Iławie, Internacional de Bandes de Musica (Hiszpania), Beijing International Teenager Art Week- Beijing International Band Festiwal (Chiny). Współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, a we wcześniejszych latach także z Teatrem Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrem Sztuk w Oleśnicy, Filharmonią Krakowską, Centrum Muzyki i Muzykoterapii “Gaia”. 

Współtworzy żeński kwartet Saksofonarium oraz FantAsMa Duo.

Program:

1. Pedro Itturalde - Suite Hellenique
2. Jerome Naulais - Petite Suite Latine
3. Krzysztof Herdzin - Bajkowe Opowieści
4. Jacques Ibert - Histoires
5. Maurice Whitney - Rumba
6. Rudy Wiedeoft - Valse Vanite

 

 

Koncert Wielkopostny: "Jezusa Judasz przedał" - 03.04.2022 r. godz. 18.45

Wystąpi Zespół Wokalny SINE NOMINE Młodzieżowego Domu Kultury "Pod Akacją". W programie muzyka religijna a cappella 

 

Koncert: Miłosierdzie – 24.04.2022 r. godz. 18.45

Cel koncertu: W repertuarze koncertu znajdzie się religijna muzyka instrumentalna w wykonaniu kwartetu smyczkowego. Kwartet wykona utwory muzyczne, które będą tłem do zaprezentowania wybranych fragmentów z Dzienniczka św. Faustyny w wykonaniu aktora - Haliny Łabonarskiej, która przy współpracy z wydawnictwem Biały Kruk wydała e-book z fragmentami Dzienniczka św. Faustyny. Koncert ma na celu organizację wieczoru słowno-muzycznego poświęconego postaci św. Faustyny, Apostołki Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła niestrudzonego pielgrzyma głoszącego potrzebę wyobraźni miłosierdzia. Św. Siostra Faustyna, nazwana przez Jana Pawła II darem Boga dla naszych czasów, od kilku dziesięcioleci wywiera znaczny wpływ na współczesny świat przypominając prawdę o Bogu Miłosierdzia. Autorka Dzienniczka stanowiącego dziś cenną perłę polskiej literatury mistycznej zachwyca i budzi podziw nie tylko prostych ludzi, ale również teologów prostotą i głębią mówienia o Bożych tajemnicach i możliwości doświadczenia obecności Boga w swoi wnętrzu. Jest przede wszystkim świadkiem Boga miłosierdzia nieustannie obecnego w dziejach świata i w losie człowieka. Koncert ma na celu upowszechnianie wśród mieszkańców Lublina potrzeby kierowania się w codziennym życiu wyobraźnia miłosierdzia, która wskazuje obszary wymagające naszego zaangażowania.

Wykonawcy:

Halina Łobonarska – aktor, narracja

Kwartet smyczkowy

Koncert: Saksofonarium - George Gershiwn kameralnie – 22.05.2022 r. godz. 18.45

Cel koncertu: Przeniesienie słuchacza w klimatyczny świat muzyki George’a Gershwina i początków jazzu w nietypowych aranżacjach na kwartet saksofonowy. Zaprezentowanie wszechstronności i palety barw dźwięku różnych odmian saksofonu.

Wykonawcy:

Saksofonarium w składzie:

Joanna Wróblewska - saksofon sopranowy

Aleksandra Skierka - Przybyłka- saksofon altowy

Magdalena Nowak - saksofon tenorowy

Paulina Owczarek - saksofon barytonowy

 

Koncert: Duo Baroque – 12.06.2022 r. godz. 18.45

Cel koncertu: Celem koncertu jest muzykoterapia, ponieważ  brzmienie dwóch zasadniczo różnych instrumentów i w takim repertuarze daje magiczny efekt. Barokowa muzyka instrumentalna ładuje słuchaczy dobrą energią. Brzmienie skrzypiec i organów sprawi, że słuchacze odpoczną duchowo i umysłowo.

Wykonawcy:

Anna Prosiekova – skrzypce

Olha Shpynda – organy

Koncert: Wokalno - instrumentalnie: barok, klasycyzm, romantyzm – 11.09.2022 r. godz. 18.45

Cel koncertu: Celem koncertu jest zaprezentowanie słuchaczowi znanych i tych mniej znanych utworów najwybitniejszych kompozytorów epoki baroku, klasycyzmu oraz romantyzmu. Zostaną wykonane utwory w języku łacińskim. Wśród nich znajdą się:  Ave Regina, O Salutaris, Canticorum, Ave Maris Stella, Sancta Maria, Ave verum, Panis Angelicus, a także Ave Maria. Słuchacze będą mieli okazję usłyszeć również dwa utwory organowe Johanna Pachelbela.

Wykonawcy:

Tatsiana Ivashkevich – sopran

Monika Hołownia – organy

Koncert: Organy & Trąbka: barok, romantyzm, współczesność – 2.10.2022 r. godz. 18.45

Cel koncertu:  Dla większości z nas trąbka kojarzy się z orkiestrą dętą i nic w tym dziwnego, bo właśnie tam można ją najczęściej spotkać. W koncercie zatytułowanym „Organy & Trąbka: barok, romantyzm, współczesność” słuchacze będą mieli okazję przekonać się, że trąbka równie pięknie brzmi w połączeniu z organami w niesamowitej akustyce jaką posiada Kościół Pobrygidkowski. Pojawią się utwory barokowe i romantyczne. Wśród nich znajdą się transkrypcje na organy i trąbkę oraz na organy solo. Słuchacze będą mieli również okazję usłyszeć po raz pierwszy trzy współczesne utwory, które zostały napisane specjalnie na te dwa instrumenty.

Wykonawcy:

Grzegorz Hordyjewicz – trąbka

Monika Hołownia – organy