WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM koncert zaproszenie A6 19 1

 

KONCERT: ORGANY & TRĄBKA: BAROK, ROMANTYZM, WSPÓŁCZESNOŚĆ

 

2 października 2022 r. godz. 18.45

 

Wykonawcy:

Grzegorz Hordyjewicz – trąbka

Monika Hołownia – organy

 

GRZEGORZ HORDYJEWICZ – trębacz, solista. Gry na trąbce uczył się w Szkole Muzycznej im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie, w klasie trąbki Zbigniewa Zatorskiego (trębacza – solisty Filharmonii Lubelskiej). W 2003 roku ukończył białostocką filię Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie, pod kierunkiem trębacza Filharmonii Narodowej Mariusza Niepiekło. Po studiach podjął pracę w lubelskim Teatrze Muzycznym, a od roku 2007 jest trębaczem - solistą Filharmonii Lubelskiej im. H. Wieniawskiego. Jako muzyk orkiestrowy dokonał nagrań płytowych z macierzystą orkiestrą oraz brał udział w koncertach w kraju i za granicą. Od sezonu 2019/2020 pełni funkcję prowadzącego grupę trąbek. Działalność koncertową łączy z pracą pedagoga, ucząc gry na trąbce w Szkole Muzycznej im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie, której jest absolwentem. Jako muzyk – trębacz współpracuje między innymi z akademickimi chórami Lublina, Orkiestrą Trybunału Koronnego, Teatrem Dramatycznym im. J. Osterwy w Lublinie oraz bierze udział w różnych projektach muzycznych jako trębacz sekcji dętej, w których     współpracował między innymi z Krzysztofem Cugowskim, Hanną Banaszak, Natalią Kukulską, Piotrem Rubikiem, Katarzyną Góras i innymi, grając koncerty w wielu miastach Polski. Prywatnie pasjonat sztuk walki a także amatorskiego stolarstwa.

MONIKA HOŁOWNIA – organistka, muzykolog. Absolwentka Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w klasie organów dr hab. szt. muz. Elżbiety Charlińskiej. W roku 2014 zdobyła dyplom na międzynarodowym konkursie muzycznym Študentská umelecká innosť (Słowacja). Aktualnie obejmuje stanowisko organistki w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie.

 

Lublin miasto inspiracji

 

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIMkoncert zaproszenie A6 25.09.2022 1

KONCERT: WOKALNO - INSTRUMENTALNIE: BAROK, KLASYCYZM, ROMANTYZM

25 września 2022 r. godz. 18.45

Wykonawcy:

Magdalena Jemioła – sopran

Monika Hołownia – organy

MAGDALENA JEMIOŁA - Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz Szkoły muzycznej I i II st. w klasie skrzypiec. Od wielu lat współpracuje z Chórem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego jako chórzystka, solistka, a obecnie również jako korepetytor. Na stałe związana z wieloma zespołami: Teatrem Muzycznym w Lublinie, Filharmonią Lubelską, Lubelską Akademią Muzyki Dawnej oraz Chórem Polskiego Radia w Krakowie.

MONIKA HOŁOWNIA – organistka, muzykolog. Absolwentka Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w klasie organów dr hab. szt. muz. Elżbiety Charlińskiej. W roku 2014 zdobyła dyplom na międzynarodowym konkursie muzycznym Študentská umelecká innosť (Słowacja). Aktualnie obejmuje stanowisko organistki w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie.

Lublin miasto inspiracji

12.06.2022 koncert zaproszenie A6 1

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM 

KONCERT: DUO BAROQUE – SOLIDARNI Z UKRAINĄ 

 

12 czerwca 2022 r. godz. 18.45

 

Wykonawcy:

Anna Prosiekova – skrzypce

Olga Shpynda – organy

 

Olga Szpynda - organy. Absolwentka Tarnopolskiego Koledżu Muzycznego im S. Kruszelnickiej (Ukraina) - skończyła kierunek „Teoria muzyki”. Od 2018 r. jest związana z Lublinem oraz Instytutem Muzykologii KUL (klasa organów - prof. Jadwigi Kowalskiej). Uczestniczka warsztatów organowych we Lwowie oraz Lublinie prowadzonych przez Ullę Krigul (Estonia), Halynę Bulybenko (Ukraina), Romana Peruckiego (Polska). Jako solistka współpracowała z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Lubelskiej oraz Ukraińską Orkiestrą Festiwalową we Lwowie. W roku 2021 otrzymała studencką nagrodę „Lubelski Akant Przedsiębiorczości” w kategorii „Młody wirtuoz” za osiągnięcia muzyczne.

 

 

Anna Prosiekova - skrzypce. Absolwentka Symferopolskiego Koledżu Muzycznego im P. I. Czajkowskiego (Ukraina). Studia ukończyła z wyróżnieniem (dyplom „Artysta, wykładowca”) na kierunku „Orkiestrowe instrumenty muzyczne”. W czasie edukacji brała aktywny udział w licznych koncertach, festiwalach i konkursach (m.in. „Młody Wirtuoz”, międzynarodowy festiwal-konkurs „Gwiazda Krymu” oraz „Magiczny akord”, a także konkurs-festiwal w ramach międzynarodowego projektu „Kiedy jesteśmy razem”). Od 2018 r. jest związana z Lublinem oraz Instytutem Muzykologii KUL.

 

Program koncertu:12.06.2022 koncert zaproszenie A6 2

J.S. Bach/Ch. Gounod - Ave Maria

J.S. Bach - O Mensch, bewein dein Sünde groß, BWV 622

J.S. Bach - Aria na strunie G, BWV 1068

J. S. Bach - Sonata triowa Es-dur, BWV 525 (3 cz.)

G. Tartini - Sonata g-moll „Didona abbandonata” na skrzypce i b.c., Op.1, nr 10, g.10

D. Buxtehude - Nun komm, der Heiden Heiland, BuxWV 211

G.F. Handel - Sonata E-dur na skrzypce i b.c., Op.1, nr 15, HWV 373

J.S. Bach - Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639

T. Albinoni - Adagio g-moll na skrzypce i organy

 

 Lublin miasto inspiracji

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim2022.05.22koncert plakat A3 1

 

KONCERT Saksofonarium- George Gershwin Kameralnie

22 maja 2022 r. godz. 18.45

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

Wykonawcy:

Joanna Wróblewska- saksofon sopranowy

Aleksandra Skierka- Przybyłka- saksofon altowy

 Karolina Sroka- saksofon tenorowy

Paulina Owczarek- saksofon barytonowy

Saksofonarium to jedyny żeński kwartet saksofonowy w Polsce. Powstał w 2009 r. w Krakowie. Tworzą go absolwentki Krakowskiej Akademii Muzycznej: Joanna Wróblewska, Aleksandra Skierka, Karolina Sroka i Paulina Owczarek. Repertuar zespołu jest zróżnicowany stylistycznie. W wykonaniu kwartetu można usłyszeć zarówno standardy jazzowe, muzykę filmową jak i współczesne kompozycje saksofonowe. Zespół występował na wielu prestiżowych festiwalach jazzowych min. Hot Jazz Spring, Festiwal Jazzu Tradycyjnego "Złota Tarka", Ladies Jazz Festival. Współpracował z Teatrem Sztuk w Oleśnicy, Teatrem im. J. Słowackiego Krakowie oraz Orkiestrą Dętą Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2017 roku zespół nagrał płytę „Saksofonarium plays Gershwin” z najpopularniejszymi utworami tego kompozytora w saksofonowych aranżacjach.

Partner koncertu:

Powizytkowski Ośrodek Kultury

Lublin miasto inspiracji

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

KONCERT: MIŁOSIERDZIEkoncert plakat A3 1

24 kwietnia 2022 r. godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

Wykonawcy:
Halina Łabonarska - aktorka, narracja
Kwartet smyczkowy Filharmonii Lubelskiej w składzie:
Irina Stukaszina-Gąsior - pierwsze skrzypce
Tomasz Kusiak - drugie skrzypce
Katarzyna Czerniawska - altówka
Szymon Krzemień - wiolonczela

W programie:
W programie utwory Jana Sebastiana Bacha, Johanna Pachelbela, Wolfganga Amadeusza Mozarta i Stanisława Moniuszki

Fragmenty Dzienniczka św. s. Faustyny i św. Jana Pawła II
/spotkanie z Jezusem św. s. Faustyny/

Halina Łabonarska - aktorka, narracja

Halina Łabonarska

Aktorka scen warszawskich od 1977 roku. Współpracowała z wybitnymi dyrektorami teatrów - Tadeuszem Łomnickim, Kazimierzem Dejmkiem, Gustawem Holoubkiem. Odtwórczyni ponad 160 ról teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Laureatka wielu festiwali, nagradzana za kreacje aktorkskie m.in na festiwalach w Kaliszu, Opolu, Gdańsku czy Kołobrzegu, za role w sztukach wybitnych autorów, takich jak Stanisław Wyspiański, William Szekspir, Stanisław Witkacy, Maria Dąbrowska, Antoni Czechow. Dwukrotna zdobywczyni głównych nagród na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie. Nagrodzona nagrodą im. Ireny Solskiej i Złotym Medalem "Gloria Artis" za wybitne osiągnięcia zawodowe w dziedzinie sztuki. Ostatnie ważne wyróżnienie to Feniks 2019, przyznany w kwietniu przez jury wydawców katolickich za wybitną interpretację "Dzienniczka" Św. Siostry Faustyny, wydanego w formie audiobooka przez Wydawnictwo Biały Kruk z Krakowa.

Halina Łabonarska obecnie pracuje w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, gdzie można oglądać ją m.in w sztuce "Wizyta Starszej Pani" Friedricha Dürrenmatta.

Kwartet smyczkowy Filharmonii Lubelskiej w składzie:
Irina Stukaszina-Gąsior - pierwsze skrzypce,
Tomasz Kusiak - drugie skrzypce,
Katarzyna Czerniawska - altówka,
Szymon Krzemień - wiolonczela.
Zespół leaderów sekcji smyczkowych Filharmonii Lubelskiej, powstał niedawno bo dwa lata temu, zagrał szereg koncertów i dokonał nagrań głównie muzyki polskiej, między innymi Kwartetu smyczkowego A-dur Władysława Żeleńskiego.

Irina Stukaszina-Gąsior - pierwsze skrzypce
irinaUrodziła się w Kazachastanie. Lata dziecięce spędziła w Tbilisi i Moskwie. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 8 lat w Szkole Muzycznej w Prużanach w klasie skrzypiec prof. N. Kantorowicz. Naukę kontynuowała w Szkole Talentów przy Akademii Muzycznej w Mińsku w klasie skrzypiec prof. L. Kolos, a później w Akademii Muzycznej w Mińsku w klasie skrzypiec prof. R. Kriwel.
W latach 1987-1990 pracowała w grupie I skrzypiec w Orkiestrze Symfonicznej w Wołgogradzie pod dyrekcją Eduarda Serova – laureata Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego Herberta von Karajana w Berlinie. Od 1991 roku jest związana z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, gdzie od 1998 roku pełniła funkcję II Koncertmistrza, od 2013 – Koncertmistrza. Aktywnie koncertuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy w kraju i za granicą: Białoruś, Rosja, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Dania, Szwecja, Finlandia, Niemcy, Austria, Włochy, San Marino, Korea Południowa.
Dokonała wielu nagrań studyjnych, radiowych i telewizyjnych. Jest nauczycielem dyplomowanym klasy skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. K. Lipińskiego w Lublinie, gdzie przez kilka lat pełniła funkcję kierownika sekcji instrumentów strunowych. Wielokrotnie odznaczana i nagradzana przez Dyrekcję Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie i władze miasta.

Tomasz Kusiak - drugie skrzypce
tomasz Urodzony w Lublinie, absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie skrzypiec prof. F. Falgera. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Kształcił się w klasie prof. A. Lwowicz-Pawłowskiej i prof. R. Kabary. Swoje umiejętności pogłębiał na kursach mistrzowskich pod kierunkiem F. Fisha i G. Żyslina.
Już podczas studiów nawiązał współpracę z Capellą Cracoviensis i Filharmonią Krakowską. W 1992 roku podjął pracę w Orquestra Sinfonica Portuguesa w Lisbonie. Od roku 1993 jest muzykiem-solistą Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, od 1994 roku pełni funkcję prowadzącego grupę II skrzypiec. Współpracował ponadto m. in. z warszawską orkiestrą „Camerata Academia”, orkiestrą Teatru Muzycznego w Lublinie, Cameratą Lubelską, Orkiestrą Trybunału Koronnego, występował pod batutą wybitnych dyrygentów jak Philipp Herreweghe, Roland Bader, Jan Krenz, Antoni Wit, Kazimierz Kord, Wojciech Rodek i inni.
Wielokrotnie koncertował za granicą jako muzyk orkiestrowy i kameralista. W latach 2013-2019 pięciokrotnie odbył tournée po Chinach z European Johann Strauss Orchestra. Występował jako solista z Orkiestrą Filharmonii Lubelskiej i Orkiestrą Trybunału Koronnego. Wykonywał również recitale z fortepianem lub organami. Jest muzykiem Kwartetu Lubelskiego, z którym zagrał wiele koncertów w Polsce i za granicą oraz nagrał płytę CD „Millenium”. W 2020 roku był pomysłodawcą założenia Kwartetu Smyczkowego Filharmonii Lubelskiej, w którym gra II skrzypce. Od roku 2013 pełni funkcję koncertmistrza Orkiestry Trybunału Koronnego.

Katarzyna Czerniawska – altówka
katarzynaUrodziła się w Lublinie. W 2005 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. W latach 2004-2005 pracowała w Państwowej Operze Bałtyckiej, a w latach 2003-2009 była członkiem Orkiestry Kameralnej Hanseatica oraz Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.
Od 2006 roku związana jest głównie z instytucjami kulturalnymi Lublina, m. in. z Filharmonią im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, OSM (Ogólnokształcącą Szkołą Muzyczną) I i II stopnia im. Karola Lipińskiego, Teatrem Muzycznym w Lublinie (2006 r.).
Poza grą w orkiestrze symfonicznej bardzo ceni sobie kameralistykę, którą zainteresowała się bliżej na studiach. Swoje pasje do muzyki kameralnej rozwija grając w kwartecie smyczkowym i orkiestrze kameralnej (m.in. Orkiestrze Trybunału Koronnego). Jako kameralistka i solistka bierze udział w rozmaitych festiwalach i koncertach (m.in. Gdańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Radia Francuskiego w Montpellier, Rottweiler Sommersprossen, Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym).
Jest gotowa na wszelkie wyzwania muzyczne, które stawia sobie współpracując z różnymi formacjami muzycznymi, nie tylko związanymi z muzyką klasyczną. W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania koncertów dla telewizji, nagrania studyjne do filmów i seriali, muzykę graną na żywo do spektakli teatralnych. Bierze udział w nagraniach artystów i grup muzycznych polskiej sceny muzycznej. Od 2009 roku uczy w klasie altówki w OSM I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w Lublinie. W 2019 roku odznaczona Medalem Honorowym Zasłużony dla Województwa Lubelskiego. Obecnie jest prowadzącą grupę altówek w Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Gra na mistrzowskiej altówce Jana Bobaka z 2012 roku.

Szymon Krzemień - wiolonczela
szymon Studiował na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Z. Łapińskiego. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. A. Orkisza. W latach 2004-2006 był koncertmistrzem Teatru Muzycznego w Lublinie. Jest nauczycielem wiolonczeli w szkole muzycznej w Lublinie.
Od 2008 roku pracuje w Radomskiej Orkiestrze Kameralnej, a od 2011 w Filharmonii Lubelskiej. Współpracuje z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Założyciel Agencji Koncertów Nietypowych AKNE. 23 października 2009 roku w schronisku górskim „Murowaniec“ zorganizował koncert „Karłowicz in Memoriam“ upamiętniający setną rocznicę śmierci kompozytora. W programie koncertu wykonanego przez orkiestrę kameralną AUKSO znalazły się: „Serenada na smyczki” M. Karłowicza, „Orawa” W. Kilara, „Kresy” M. Hertela oraz utwór napisany specjalnie na tę okazję „Hommage a Karłowicz” S. Bromboszcza.
W 2001 roku zdobył II nagrodę w kategorii trio na Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie. W 1997 roku zdobył I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. K. Wiłkomirskiego w Poznaniu. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Uczestniczył w wielu kursach muzycznych w kraju i zagranicą u takich pedagogów jak: M. Flaksman, V. Yagling, E. Prochac, T. Strahl, R. Aldulescu, M. Moś.

 Zrealizowano dzięki wsparciu miasta Lublin: Lublin miasto inspiracji

Partner koncertu:
Powizytkowski Ośrodek Kultury