Nasadzenia uzupełniające roślin okrywowych oraz zabiegi pielęgnacyjne przy drzewostanie i zieleni przy Kościele Pobrygidkowskim w Lublinie

Logo WFOSIGW Lublin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie w kwocie 8.500,00 zł

 

Zakres prac obejmuje:

- pielęgnacja drzew  

- cięcie  żywopłotów wysokich- tuja zachodnia wraz z wykonaniem nawodnienia

- sadzonki bylin

- sadzonki drzew, krzewów, clematisy

- cięcie i ochrona żywopłotów  obwódkowych – bukszpan

 

Termin realizacji: czerwiec – październik 2022 r.

 WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM 

12.06.2022 koncert zaproszenie A6 1

KONCERT: DUO BAROQUE – SOLIDARNI Z UKRAINĄ 

12 czerwca 2022 r. godz. 18.45

Wykonawcy:

Anna Prosiekova – skrzypce

Olga Shpynda – organy

Olga Szpynda - organy. Absolwentka Tarnopolskiego Koledżu Muzycznego im S. Kruszelnickiej (Ukraina) - skończyła kierunek „Teoria muzyki”. Od 2018 r. jest związana z Lublinem oraz Instytutem Muzykologii KUL (klasa organów - prof. Jadwigi Kowalskiej). Uczestniczka warsztatów organowych we Lwowie oraz Lublinie prowadzonych przez Ullę Krigul (Estonia), Halynę Bulybenko (Ukraina), Romana Peruckiego (Polska). Jako solistka współpracowała z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Lubelskiej oraz Ukraińską Orkiestrą Festiwalową we Lwowie. W roku 2021 otrzymała studencką nagrodę „Lubelski Akant Przedsiębiorczości” w kategorii „Młody wirtuoz” za osiągnięcia muzyczne.

Anna Prosiekova - skrzypce. Absolwentka Symferopolskiego Koledżu Muzycznego im P. I. Czajkowskiego (Ukraina). Studia ukończyła z wyróżnieniem (dyplom „Artysta, wykładowca”) na kierunku „Orkiestrowe instrumenty muzyczne”. W czasie edukacji brała aktywny udział w licznych koncertach, festiwalach i konkursach (m.in. „Młody Wirtuoz”, międzynarodowy festiwal-konkurs „Gwiazda Krymu” oraz „Magiczny akord”, a także konkurs-festiwal w ramach międzynarodowego projektu „Kiedy jesteśmy razem”). Od 2018 r. jest związana z Lublinem oraz Instytutem Muzykologii KUL.

 

Program koncertu:

J.S. Bach/Ch. Gounod - Ave Maria

J.S. Bach - O Mensch, bewein dein Sünde groß, BWV 622

J.S. Bach - Aria na strunie G, BWV 1068

J. S. Bach - Sonata triowa Es-dur, BWV 525 (3 cz.)

12.06.2022 koncert zaproszenie A6 2

G. Tartini - Sonata g-moll „Didona abbandonata” na skrzypce i b.c., Op.1, nr 10, g.10

 D. Buxtehude - Nun komm, der Heiden Heiland BuxWV 211

G.F. Handel - Sonata E-dur na skrzypce i b.c., Op.1, nr 15, HWV 373

J.S. Bach - Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639

T. Albinoni - Adagio g-moll na skrzypce i organy

 

Lublin miasto inspiracji

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim2022.05.22koncert plakat A3 1

 

KONCERT Saksofonarium- George Gershwin Kameralnie

22 maja 2022 r. godz. 18.45

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

Wykonawcy:

Joanna Wróblewska- saksofon sopranowy

Aleksandra Skierka- Przybyłka- saksofon altowy

 Karolina Sroka- saksofon tenorowy

Paulina Owczarek- saksofon barytonowy

Saksofonarium to jedyny żeński kwartet saksofonowy w Polsce. Powstał w 2009 r. w Krakowie. Tworzą go absolwentki Krakowskiej Akademii Muzycznej: Joanna Wróblewska, Aleksandra Skierka, Karolina Sroka i Paulina Owczarek. Repertuar zespołu jest zróżnicowany stylistycznie. W wykonaniu kwartetu można usłyszeć zarówno standardy jazzowe, muzykę filmową jak i współczesne kompozycje saksofonowe. Zespół występował na wielu prestiżowych festiwalach jazzowych min. Hot Jazz Spring, Festiwal Jazzu Tradycyjnego "Złota Tarka", Ladies Jazz Festival. Współpracował z Teatrem Sztuk w Oleśnicy, Teatrem im. J. Słowackiego Krakowie oraz Orkiestrą Dętą Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2017 roku zespół nagrał płytę „Saksofonarium plays Gershwin” z najpopularniejszymi utworami tego kompozytora w saksofonowych aranżacjach.

Partner koncertu:

Powizytkowski Ośrodek Kultury

Lublin miasto inspiracji

 

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskimkoncert plakat A3 24 1

KONCERT ORGANOWY – SOLIDARNI Z UKRAINĄ

15 maja 2022 r. godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

Wykonawcy:

Duo organowe:

Jelyzaweta Bilokopytova – Ukraina

Georgij Kurkov – Ukraina

 

Prowadzenie koncertu:

Jacek Sribniak - muzyk i pedagog – Ukraina

 

W programie:  Mieczysław Surzyński, Adolf Hesse, Jan Sebastian Bach, Georgij Kurkov

 

 

Duo organowe - Jelyzaweta Bilokopytova i Georgij Kurkov

Duo organowe Jelyzaweta Bilokopytowa i Georgij Kurkov razem koncertują już 12 lat, chociaż małżeństwem są od ponad 45. W tym składzie występowali wielokrotnie na festiwalach muzyki organowej w Ukrainie i Europie.

 

Jelyzaweta Bilokopytova studiowała w Narodowej Akademii Muzycznej w Kijowie i Akademii Muzycznej w Odessie. Jej profesorami byli Oksana Chołodna i Ludmiła Ginzburg. Wiele lat była dyplomowanym nauczycielem klasy specjalnego fortepianu w Winnickim Kolege Kultury i Sztuki. Od 1993 roku jest solistką Filharmonii im.Mykoły Leontowicza w Winnicy, oraz gra w orkiestrach: kameralnej "Arcata" i symfonicznej. Wielokrotnie odznaczana i nagradzana przez władze miasta i obwodu Winnickiego. Uhonorowana została również nagrodą Ministerstwa Kultury Ukrainy za "Osiągnięcia w sztuce".

 

Georgij Kurkov ukończył  Narodową Akademią Muzyczną w Kijowie, oraz odbył staż asystencki w Konserwatorium w Leningradzie(Sankt-Petersburgu). Jego profesorami byli Tatiana Krawczenko, Nina Oksentian i Zofia Chentowa.

Od 1978 roku pracuje w Winnicy jako pedagog (docent na Uniwersytecie Pedagogicznym im.Mychajła Kociubyńskiego) oraz solista (pianista i organista) Filharmonii Winnickiej.

W 1993 założył orkiestrą kameralną "Arcata" i do tej pory jest jej dyrektorem artystycznym jak również głównym dyrygentem. Od 2016 roku prowadzi i jest dyrektorem orkiestry symfonicznej Filharmonii Winnickiej. Obie orkiestry pod jego dyrekcją wielokrotnie występowały w wielu krajach Europy. Występowali również w Lublinie.

Georgij Kurkov jest organistą w klasztorze Braci Kapucynów w Winnicy i od 1999 roku dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Organowego "Muzyka w murach klasztornych" .

Georgij Kurkov został odznaczony przez Prezydenta Ukrainy tytułem honorowym "Zaslużony działacz sztuki Ukrainskiej", orderem "Za zasługi" i odznaką Ministerstwa Kultury Polski "Zasłużony dla kultury Polski".

Wielokrotnie koncertowal jako pianista, organista i dyrygent w Ukrainie i Europie.

 

 

 

 

 KONCERT: STABAT MATER

10 października 2021 r. godz. 18.45

zaproszenie A5 OTK 10 2021 1 1

WYKONAWCY:
Iwona Kowalkowska – sopran
Aleksandra Koczurko – alt
Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie
Przemysław Stanisławski – dyrygent

Iwona Kowalkowska – sopran
Była solistką Opera Nova w Bydgoszczy oraz Warszawskiej Opery Kameralnej. Współpracowała z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie. Jako solistka śpiewała pod batuta wielu wybitnych polskich dyrygentów. Poza granicami kraju występowała m.in. w KoreI Południowej, w Holandii, w Anglii, w Niemczech, na Białorusi. Obecnie zajmuje się muzyką kameralną, koncertując zarówno w Polsce jak i poza jej granicami.
W 2004 roku została laureatką “Un Premier Prixa’l Unanimite’ avec Fe’licitations du Jury” au Concours International de: CHANT degre’ „SUPERIEUR” UFAM w Paryżu. W swoim dorobku solistycznym posiada wiele partii w operach W.A.Mozarta, partii oratoryjno-kantatowych oraz pieśni kompozytorów różnych narodowości.
Brała udział w pierwszej światowej rejestracji płytowej opery Georga Bizeta „Don Procoppio”( DYNAMIC 2003), a w 2008 roku dokonała nagrania płytowego cyklu pieśni St. Niewiadomskiego „Słonko” (MUZA 2008).
Od 2005 do 2009 prowadziła klasę śpiewu solowego na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku, Katedra wokalistyki UMFC w Warszawie, oraz jako visiting professor w Daegu w Korei Południowej w Keymiung University.
Od 2009 roku jest profesorem Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego.

Aleksandra Koczurko – mezzosopran
Urodzona na Dolnym Śląsku w Legnicy, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną II Stopnia w klasie śpiewu solowego mgr Agnieszki Justyny Szumiło. W trakcie swojej edukacji w rodzinnym mieście aktywnie koncertowała i brała udział w projektach młodzieżowych organizowanych przez Legnicki Teatr im. Heleny Modrzejewskiej (Lato w Teatrze oraz Młodzież Tworzy Musical). Obecnie kontynuuje naukę śpiewu na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod okiem Prof. dr hab. Iwony Kowalkowskiej. Podczas studiów podjęła współpracę między innymi z Międzynarodowym Festiwalem Nadnoteckie Bel Canto oraz orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Chevalier de Saint Georges (z którą odbyła tournee po Francji), Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie. 

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie
Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa. Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.


Przemysław Stanisławski - dyrygent
Urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.