Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

KONCERT: MAGICZNY LUBLIN JAGIELLONÓW w dniu 28.05.2019 r.

Wykonawca koncertu Zespół Muzyki Dawnej „La Folia” działający przy MDK2 w Lublinie. "La Folia" jest kameralnym zespołem instrumentalno-wokalnym działającym od wielu lat przy Młodzieżowym Domu Kultury nr 2 w Lublinie. 28.05.2019. koncert zaproszenie A6 1

Tworzą go młodzi adepci muzyki klasycznej, uczniowie i absolwenci lubelskich szkół muzycznych; kierownikiem artystycznym i dyrygentem zespołu jest Piotr Gawryjołek.

Zespół wykonuje i popularyzuje przede wszystkim muzykę świecką i religijną  dawnych epok: średniowiecza, renesansu i baroku, a także dawne i współczesne kolędy (wykonuje w okresie świąt  Bożego Narodzenia).

W celu jak najdokładniejszego przekazania ducha tamtych czasów, zespół gra na replikach instrumentów, takich jak gitara barokowa, fidel, skrzypce barokowe, wiolonczela, flet poprzeczny.

W repertuarze "La Folii" słuchacze znaleźć mogą polskie i zachodnioeuropejskie tańce dworskie, arie włoskie, pieśni, hymny, antyfony i motety autorstwa światowej sławy  kompozytorów, m.in. Dowlanda, Vivaldiego, Bacha, Haendla, Pergolesiego i innych. Repertuar polskiego Renesansu stanowią głównie utwory kompozycji Mikołaja Gomółki, Mikołaja z Krakowa oraz z Tabulatury Jana z Lublina. 

Poprzez różnorodny program koncertu wykonawcy pragną ukazać publiczności wielobarwność muzyki dawnej.

Koncert skierowany jest m.in. do uczestników konkursu "Magiczny Lublin Jagiellonów" - edycja 2019, współorganizowany z IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie oraz Oddział Miejski PTTK im. Aleksandra Janowskiego w Lublinie. 

Patronat nad konkursem sprawują: Prezydent Miasta Lublin Krzysztof Żuk, Marszałek Województwa Lubelskiego Sławomir Sosnowski, Lubelski Kurator Oświaty Teresa Misiuk. 

 

PROGRAM KONCERTU:

Jeszcze Marcinie - z tabulatury Jana z Lublina

Hajducki - z tabulatury Jana z Lublina

Kleszczmy rękoma - Mikołaj Gomółka 28.05.2019. koncert zaproszenie A6 2

Szewczyk idzie po ulicy - z tabulatury Jana z Lublina

Nieście chwałę mocarze - Mikołaj Gomółka

Polnisher Tanz - ze zbioru Haussmana (1608)

Dobry taniec polski - Christian Loeffelhol z tabulatury organowej (1585)

Come again - John Dowland

4 Tańce Polskie - Valentin Hausmann

 

KOMPOZYTORZY:

Mikołaj Gomółka,(ur. ok. 1535 w Radoszkach, zm. po 30 kwietnia 1591, prawd. 5 marca 1609 w Jazłowcu) – polski kompozytor renesansowy i instrumentalista. Jego najbardziej znane, wydrukowane za życia i jedyne zachowane do dziś dzieło to Melodie na psałterz polski” (oryginalnie: „Melodiæ ná psalterz polski, przez Mikoláiá Gomólke vczynioné”; wydane w drukarni Łazarza Andrysowicza w Krakowie w 1580), skomponowane do poetyckiego tłumaczenia psalmów biblijnych, dokonanego przez Jana Kochanowskiego; Poeta poprosił Gomółkę o dokomponowanie do jego Psałterza Dawidowego muzyki, a ten przyniósł gotowe dzieło ledwie kilka miesięcy później. Melodie zawierają 150 krótkich
utworów utrzymanych w układzie czterogłosowym, w technice nota contra notam.

Posiłkując się rytmiczną siłą akcentową kompozytor zachował niezwykłą wierność akcentacji języka polskiego.

Melodie są wyjątkowe w muzyce europejskiej z dwóch względów:

  • jest to jeden z nielicznych tak wczesnych przykładów, w którym zarówno tekst jak i muzyka są najwyższej próby;
  • jest to pierwsze znane opracowanie muzyczne wszystkich 150 psalmów.

Wyjątkowa prostota wykonawcza (nota contra notam, budowa zwrotkowa, melodie poszczególnych głosów utrzymane w średnim rejestrze), była zamierzeniem, o którym sam kompozytor pisze w przedmowie:

Są łacniuchno uczynione

Prostakom nie zatrudnione

Nie dla Włochów, dla Polaków

Dla naszych, prostych domaków

Mimo prostoty, pieśni nie są schematyczne – wiele z nich wykazuje wpływy różnorodnych tańców obcych i polskich (pawany, galiardy i in.), przy czym – co jest zupełną nowością w tym czasie – każda stara się oddać wiernie charakter tekstu.

Tabulatura organowa Jana z Lublina pochodzi z ok. 1538-1548 roku. Zbiór ten, stanowiący najcenniejszy zabytek muzyczny XVI-wiecznej Polski, przechowywany jest obecnie w oddziale Polskiej Akademii Nauk w Krakowi.

Jan z Lublina żył w XVI wieku, działał w Kraśniku, prawdopodobnie był członkiem zakonu kanoników regularnych laterańskich, ale nie posiadamy żadnych konkretnych wiadomości o jego życiu. ''Nie wiadomo kim był naprawdę: kopistą, spisującym utwory w tabulaturze zakonnikiem, bakałarzem, organistą, kolekcjonerem, teoretykiem czy kompozytorem?'' pisała Mieczysława Demska-Trębaczowa.

Zabytek pochodzi z klasztoru kanoników regularnych w Kraśniku, został sporządzony prawdopodobnie przez jednego z tamtejszych organistów. Tabulatura stanowi zbiór swobodnie zestawionych utworów, bez wyraźnie zaznaczonego planu tematycznego. We wstępie umieszczony jest traktat teoretyczny o opracowywaniu melodii chorałowych oraz przedstawione zostały reguły strojenia organów. Na repertuar zbioru składają się dzieła instrumentalne, a także transkrypcje utworów wokalnych oraz świeckie pieśni (polskie, niemieckie i francuskie), włoskie madrygały oraz tańce.

Niezwykłą wartość przedstawiają zawarte w Tabulaturze tańce. Zapisał ich Jan Lubelczyk aż trzydzieści sześć. Główni kompozytorzy reprezentowani w zbiorze to twórcy zagraniczni: Girolamo Cavazzoni, Henricus Finck, Clément Janequin, Josquin des Prés, Philippe Verdelot. Rodzimą twórczość reprezentują dzieła Mikołaja z Krakowa, Mikołaja z Chrzanowa oraz liczne utwory anonimowe.

Tabulatura sporządzona została starszym typem notacji organowej niemieckiej (na systemie kilkuliniowym zapisany jest nutami głos najwyższy kompozycji, pozostałe głosy zapisane są literami ułożonymi w rzędy pod nutami).

Valentin Haussmann (ur. w 1560 lub pomiędzy 15651570 w Gerbstedtprzed 11 listopada 1613 lub ok. 1614) – niemiecki kompozytor i organista. Wykształcenie muzyczne otrzymał od swojego ojca. Przyczynił się do rozpowszechnienia w muzyce niemieckiej elementów stylu włoskiego, zwłaszcza w muzyce tanecznej i towarzyskiej. Wydawał opracowania włoskich pieśni w języku niemieckim. Pisał także własneutwory – pieśni, muzykę instrumentalną i utwory sakralne.

Istotne są związki artystyczne Valentina Haussmanna z Polską, gdzie przebywał przez jakiś czas przed 1602. Ponieważ kompozytor szczególnie interesował się muzyką taneczną, podróżował wiele i zbierał popularne melodie taneczne, które wykorzystywał w swoich utworach. W przedmowie do jednego ze swoich zbiorów Haussmann pisze, że tańce polskie „zebrał w Prusach i Polsce, gdzie z przyjemnością słuchał ich wykonywanych na instrumentach smyczkowych”. Prawdopodobnie chodzi tu o Prusy Książęce, którego
trzecią część ludności stanowili wówczas Polacy.

 

bogdanka sa

 

HANDBUDLPECWBSlogo SBP PiaskiLogo

 

 

 

 

 

 

 

 

Zyczenia Wielkanocne 2019 1

Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim


KONCERT PIEŚNI PATRIOTYCZNYCH: „WIWAT 3 MAJA”Koncert 3.05.2019

Piątek, 3 maja 2019 roku godz. 18.45

WYKONAWCA:

MŁODZIEŻOWA ORKIESTRA DĘTA

MAJDAN - GRABINA gm. ZAKRZÓWEK

 

Młodzieżowa Orkiestra Dęta Majdan Grabina założona została we wrześniu 2012 r., jako nawiązanie do istniejącej od 1926 roku orkiestry dętej Majdan Grabina.  Większość członków orkiestry pochodzi ze wsi Majdan Grabina ale występuje w niej też młodzież z innych miejscowości gminy Zakrzówek.

Orkiestra Majdan corocznie występuje podczas dożynek parafialnych, gminnych i powiatowych, prezentuje się na festynach gminnych oraz zapraszana jest na przeglądy i spotkania orkiestr dętych. Zapraszana jest na występy do innych miejscowości spoza powiatu Kraśnik.

Dużym zaangażowaniem wykazują się rodzice członków orkiestry którzy starają się pomagać organizacyjnie i finansowo, zapewniają transport na koncerty oraz wspierają Stowarzyszenie Dla Rozwoju Wsi Majdan Grabina, które też formalnie wspiera orkiestrę. 

Od 2014 roku orkiestra występuje w strojach galowych zakupionych dzięki funduszom pozyskanym przez Stowarzyszenie Dla Rozwoju Wsi Majdan Grabina. 

Kapelmistrzem od początku jest Pan Wojciech Durak, który obecnie otrzymuje wynagrodzenie z GDK Zakrzówek a opiekunem jest Zygmunt Rząd.

 

PROGRAM: 

1. Ojczyzno ma

2. Hymn Państwowy

3. Białe róże

4. Mazurek 3 Maja

5. O mój rozmarynie

6. Warszawianka

7. Hej, hej ułani

8. Wiązanka pieśni patriotycznych i żołnierskich:

     - Wojenko, wojenko

     - Przybyli ułani

     - Jak to na wojence ładnie

9. Warszawskie dzieci

10. Serce w plecaku

11. Marsz I Brygady

 

 

PARTNERZY: ZREALIZOWANY DZIEKI WSPARCIU ML CMYK

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w LublinieUMWL

                                                                                   

                                                                                                     Zrealizowano przy pomocy finansowej Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie  

 

HANDBUDLPECWBSlogo SBP PiaskiLogo

 

 

%MCEPASTEBIN%

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

KONCERT: MIŁOSIERDZIEKoncert 28.04.2019

28 kwietnia 2019 r. godz. 18.45

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

Wykonawcy:

Halina Łabonarska - aktorka, narracja

Ewa Królikowska - Mach - skrzypce I

Kołszut Dominika - skrzypce II

Czerniawska Katarzyna - altówka

Iwona Godzik - Ćwiek - wiolonczela

 

W programie:

Utwory m.in. J. S. Bach, J.Bloch, E. Morricone

Fragmenty Dzienniczka św. s. Faustyny i św. Jana Pawła II /spotkanie z Jezusem św. s. Faustyny/

 

Halina Łabonarska - aktorka, narracja

Aktorka scen warszawskich od 1977  roku. Współpracowała z wybitnymi dyrektorami teatrów - Tadeuszem Łomnickim, Kazimierzem Dejmkiem, Gustawem Holoubkiem. Odtwórczyni ponad 160 ról teatralnych, filmowych i telewizyjnych. Laureatka wielu festiwali, nagradzana za kreacje aktorkskie m.in na festiwalach w Kaliszu, Opolu, Gdańsku czy Kołobrzegu, za role w sztukach wybitnych autorów, takich jak Stanisław Wyspiański, William Szekspir, Stanisław Witkacy, Maria Dąbrowska, Antoni Czechow. Dwukrotna zdobywczyni głównych nagród na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie. Nagrodzona nagrodą im. Ireny Solskiej i Złotym Medalem "Gloria Artis" za wybitne osiągnięcia zawodowe w dziedzinie sztuki. Ostatnie ważne wyróżnienie to Feniks 2019, przyznany w kwietniu przez jury wydawców katolickich za wybitną interpretację "Dzienniczka" Św. Siostry Faustyny, wydanego w formie audiobooka przez Wydawnictwo Biały Kruk z Krakowa. Halina Łabonarska obecnie pracuje w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, gdzie można
oglądać ją m.in w sztuce "Wizyta Starszej Pani" Friedricha Dürrenmatta.

 

Ewa Królikowska - Mach - I skrzypce 

Ewa Królikowska-Mach od roku 2003  związana zawodowo z Teatrem Muzycznym w Lublinie, w którym  przez kilka lat piastowała stanowisko prowadzącej grupy.  spółpracuje z zespołami Gospel Rain, Tomasz Momot Orchestra oraz Mazowsze. Jest również  członkinią kwartetu smyczkowego „Ladies” z którym m.in odbyła tournee z zespołem Voo Voo. 

 

Dominika Kołszut - II skrzypce 

Dominika Kołszut - Absolwentka Akademii  Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku,  Uczestniczka kursów muzycznych w Polsce i Szwajcarii, laureatka konkursu Bachowskiego w Gdańsku w kategorii „zespoły kameralne” (2002 r. wyróżnienie). Aktualnie  koncertmistrz Teatru Muzycznego  w Lublinie. Od 2004 roku związana z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kilku lat współpracuje również z Tarkowski Orkiestra, nagrywając muzykę do seriali, reklam i filmów.  Miłośniczka psów, jazdy na nartach i tańca, której pasją jest muzyka i podróżowanie. 

 

Katarzyna Czerniawska – altówka

Katarzyna Czerniawska jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W 2005 roku uzyskała dyplom z oceną bardzo dobrą w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. W latach 2004-2005 pracowała w Państwowej Orkiestrze Bałtyckiej, a w latach 2008-2009 była członkiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Od 2006 roku pracuje w Filharmonii Lubelskiej, obecnie jako prowadząca grupę altówek oraz w Orkiestrze Trybunału Koronnego. Jako pedagog prowadzi klasę altówki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie.

Iwona Godzik - Ćwiek - wiolonczela 

Iwona Godzik Ćwiek jest absolwentką Akademii Muzycznej im.Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie dr hab. Jerzego Wujtewicza. Uczestniczka kursów muzycznych w Polsce, Niemczech, Austrii i Francji.Od 2006 związana zawodowo z Teatrem Muzycznym w Lublinie  gdzie od roku 2007 objęła funkcję koncertmistrza wiolonczel. Prowadzi również klasę wiolonczeli w Państwowej Szkole Muzycznej w Świdniku. Współpracuje także z zespołem Gospel Rain, Tomasz Momot Orchestra.Jest członkinią kwartetu smyczkowego  "Ladies" z ,którym odbyła tournee  z zespołem Voo Voo. 
 
 

PARTNERZY: ZREALIZOWANY DZIEKI WSPARCIU ML CMYK

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 

HANDBUDLPECWBSlogo SBP PiaskiLogo

 

 

Stowarzyszenie Pro Musica Antiqua zaprasza na koncerty jubileuszowego XXV Festiwalu „Tempus Paschale”, które tradycyjnie odbywać się będą w zabytkowych wnętrzach Lublina, a uczestniczyć w nich będą soliści i zespoły z kraju i zagranicy.

 

TEMPUS PASCHALE 14 04 2019 Afisze Tempus Paschale XXV 2019

Jeżeli Pan domu nie zbuduje, na próżno się trudzą ci, którzy go wznoszą (Ps 127)

 

KONCERT: SALVE REGINA

14.04.2019 r. godz.18.45

 

Wystąpią:

Iwona Sawulska - sopran

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej

Elżbieta Krzemińska - dyrygent

Jolanta Münch - fortepian

Stanisław Diwiszek - organy

Dariusz Kopiński - wizualizacja

 

Program:

A. Pärt, S. Moniuszko, C. Saint-Saëns, J. Maklakiewicz, S. Lipski, W. Kilar

 

Iwona Sawulska  (sopran spinto) jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Na tej uczelni uzyskała następnie stopnie doktora i doktora habilitowanego sztuki. Jest również licencjatem muzykologii i ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim na Wydziale Nauk Społecznych KUL. W latach 2015-2018 była dyrektorem naczelnym Teatru Muzycznego w Lublinie.

Po studiach debiutowała na scenie Teatru "Roma" w Warszawie jako Saffi w Baronie cygańskim Straussa. W Operze Bałtyckiej śpiewała Micaelę w Carmen Bizeta. Oprócz działalności operowej, od chwili debiutu w Requiem Gabriela Fauré u boku Andrzeja Hiolskiego występuje w licznych koncertach oratoryjnych, symfonicznych i recitalach. Jej rozległy repertuar obejmuje muzykę zróżnicowaną stylistycznie, od baroku poprzez klasycyzm i romantyzm po utwory kompozytorów współczesnych, w tym także prawykonania. Do jej najważniejszych osiągnięć należą koncerty w Filharmonii Narodowej, prawykonanie Rotary Cantata Lewandowskiego, recital pieśni słowiańskich w Wiedniu oraz udział w festiwalach: im. St. Moniuszki (Kudowa), Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, im. I. J. Paderewskiego (Warszawa), im. J. Kiepury (Krynica), Tempus Paschale (Lublin), Festiwalu Filmowym i Artystycznym (Kazimierz Dolny). Współpracowała z filharmoniami: Lubelską, Rzeszowską, Łódzką, Zielonogórską, Warmińsko-Mazurską, Występowałą także na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater w Częstochowie, Muzycznym Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku oraz wielokrotnie na Festiwalu Tempus Paschale w Lublinie.

Dokonała licznych prawykonań polskiej muzyki współczesnej, realizując solowe partie w utworach takich kompozytorów, jak Andrzej Nikodemowicz, Paweł Łukaszewski, Mariusz Dubaj, Stanisław Moryto, Edward Pałłasz, Miłosz Aleksandrowicz.

Dokonała licznych nagrań dla Telewizji Polskiej, TV Polonia i Polskiego Radia. Jest adiunktem w Instytucie Muzykologii KUL, autorką publikacji naukowych oraz wystąpień na międzynarodowych i krajowych konferencjach.

 

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej powstał w 1975 roku. Od 1987 r. do  chwili obecnej dyrygentem i kierownikiem artystycznym jest prof. dr hab. Elżbieta Krzemińska. Członkami Chóru są studenci, absolwenci i pracownicy Politechniki Lubelskiej i innych uczelni Lublina.

W repertuarze Zespołu znajdują się utwory sakralne, jazzowe, pieśni ludowe różnych kultur oraz dzieła oratoryjne. Chór odnosi sukcesy na renomowanych festiwalach w kraju i za granicą: Academia Cantat ‘89, Eurotreff ‘89 i ‘94 (Niemcy), Cant Coral ‘90 (Hiszpania), Oskarshamn ‘93 (Szwecja), Riva del Garda ‘96 (Włochy) – Złoty Dyplom, Nagroda Specjalna dla Dyrygenta, Rodos ‘98 (Grecja) – Brązowy Medal, Grado ‘01 (Włochy) – Złoty Dyplom, I Miejsce w kategorii chórów mieszanych i Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta, XVI Polifonica Oristanese ‘03 (Włochy), XI Międzynarodowy Festiwal Chórów Uniwersyteckich ‘05 – Coimbra (Portugalia), II Międzynarodowy Festiwal Pieśni Adwentowej i Bożonarodzeniowej w Bratysławie (Słowacja) ‘07 – Złote Pasmo i Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta, I Międzynarodowy Festiwal Chóralny „Cantate Croatia” ‘09 – Pula (Chorwacja), I Ogólnopolski Przegląd Chórów Akademickich „Święty Krzyż 2014” – I Nagroda, V Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny „Cançó Mediterrània 2015” – Lloret de Mar (Hiszpania) – Złoty Dyplom w kategorii „Muzyka sakralna”, Złoty Dyplom w kategorii „Folklor”, Srebrny Dyplom w kategorii „Muzyka katalońska”. Zespół odwiedził z koncertami większość krajów Europy m.in.: Słowację (Koszyce, Bratysława), Holandię (Enschede), Węgry (Miszkolc, Komarno), Hiszpanię (Zaragoza, Barcelona, Lloret de Mar), Niemcy (Wolfenbüttel, Hanower, Heidelberg, Münster), Francję (Calais, Marsylia), Austrię (Wiedeń), Walię (Carmarthen, Cardiff), Wyspy Kanaryjskie (Las Palmas) gdzie zawsze spotykał się z gorącym przyjęciem publiczności.

Od początku swego istnienia Chór bierze udział w życiu kulturalnym uczelni oraz miasta. Współpraca z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej, Bałtyckiej, Świętokrzyskiej i Toruńską Orkiestrą Kameralną zaowocowała wykonaniami m.in. następujących dzieł: Stabat Mater G. Rossiniego, IX Symfonia L. van Beethovena, Gloria A. Vivaldiego, Te Deum M.A. Charpentiera, Stabat Mater i Msza Nelsońska J. Haydna, Wachet auf i Weinachtsoratorium J.S. Bacha, Carmina Burana C.Orffa, II i VIII Symfonia G. Mahlera, Msza Koronacyjna i Requiem W.A. Mozarta, Messa di Gloria G. Pucciniego, Requiem G. Fauré, Exodus, Angelus i Missa pro pace W. Kilara, Mesjasz i Dixit Dominus J.F. Haendla. Bardzo dobre recenzje z wykonań tych utworów wynikają ze znakomitych interpretacji takich m.in. dyrygentów jak: sir David Willcocks, László Heltay, Krzysztof Missona, Włodzimierz Szymański, Zygmunt Rychert, Jerzy Salwarowski, Tadeusz Wojciechowski, Marek Pijarowski, Ruben Silva, Wojciech Rodek, Sławek A. Wróblewski.

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej nagrał dotychczas cztery płyty kompaktowe. Największym atutem chóru, poza wysokim poziomem artystycznym, jest więź między śpiewakami, którzy po latach wspólnego tworzenia piękna pozostają ze sobą w przyjaźni.

 

Elżbieta Krzemińska - profesor zwyczajny sztuk muzycznych. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Artystyczny UMCS oraz Podyplomowe Studia przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w zakresie chórmistrzostwa i emisji głosu. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych w zakresie prowadzenia zespołów wokalnych i wykonawstwa muzyki dawnej prowadzonych przez Dirkiana Horringe’a, a także ukończyła kurs mistrzowski pod kierunkiem sir Davida Willcocksa i Michaela Glassera w zakresie chóralistyki i w zakresie emisji głosu pod kierunkiem Ruth Holton.

Pracuje na stanowisku profesora na Wydziale Artystycznym w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, gdzie prowadzi klasę dyrygentury chóralnej.

Od 1987 roku prowadzi Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej. Pod jej dyrekcją zespół przygotował ponad 300 koncertów z muzyką a cappella i wokalno-instrumentalną w Polsce i wielu krajach europejskich. Chór Politechniki otrzymał liczne czołowe nagrody na konkursach chóralnych a dyrygentka otrzymała Specjalną Nagrodę dla Najlepszego Dyrygenta we Włoszech (1996 i 2001) i Słowacji (2007). Koncertowała w wielu krajach Europy, m.in.: Niemcy, Austria, Włochy, Francja, Hiszpania, Szwecja, Anglia, Walia, Węgry, Czechy, Słowacja, Portugalia, Wyspy Kanaryjskie, Ukraina, Grecja.

Bierze udział w pracach jury wielu konkursów i festiwali chóralnych.

Od 2013 r. do 2018 r. była dyrygentem Chóru Filharmonii im. H. Wieniawskiego „Lutnia Lubelska”.

Aktywnie współpracuje z Klasztorem oo. Dominikanów i Fundacją „Restaurare Basilicam”, gdzie w latach 2003-2017 realizowała, jako dyrektor artystyczny, dominikański projekt – Festiwal „Wielkopostne Śpiewanie”. Jej zainteresowania naukowe i publikacje dotyczą przede wszystkim chóralistyki, ale również emisji głosu w śpiewie i w mowie zawodowej. Dwukrotnie brała udział w pracach Kapituły przyznawania Nagrody Artystycznej Miasta Lublina. Została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi RP, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, Medalem Zasłużonego dla Lublina, Odznaką Zasłużonego Działacza Kultury, Nagrodą Prezydenta Miasta Lublina za działalność artystyczną i kulturalną oraz Medalem 700-lecia Miasta Lublin.

 

Jolanta Skorek-Münch jest pianistką, klawesynistką, organistką i muzykologiem. Studiowała fortepian na Wydziale Pedagogiki Instrumentalnej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jej dorobek artystyczny obejmuje ponad 400 koncertów w wielu miastach Polski, w tym kilkakrotnie w Filharmonii Narodowej, Bałtyckiej, Krakowskiej i Podkarpackiej oraz na Muzycznym Festiwalu w Łańcucie i Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. Koncertowała także w Niemczech, Francji, Bułgarii, Izraelu, we Włoszech, Macedonii i na Węgrzech.

W r. 2017 wystąpiła jako partnerka Doroty Laskowieckiej (sopran) w recitalu pieśni polskich, organizowanym przez Instytut Polski w Rzymie w ramach sesji Józef Piłsudski, un
grande statista della Polonia e dell’Europa. 

Uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych na podstawie rozprawy Związki muzyki Roberta Schumanna z literacko-filozoficznym programem romantyzmu. W 2010 r. Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku nadała jej stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych na podstawie monografii Partnerstwo w muzycznym dialogu. Fortepian w cyklicznej formie kameralnej od jej narodzin do szczytowych osiągnięć (Borodin, Mahler, Szostakowicz). W 2015 r. ukazała się wersja niemiecka tej książki Die Partnerschaft im musikalischen Dialog (wydawnictwo Peter Lang Verlag, Frankfurt a/M – Bern – Bruxelles – New York). Jolanta Skorek-Münch nagrała również 8 CD i dwa programy telewizyjne.

W latach 2014, 2016 i 2018 zorganizowała na Uniwersytecie Rzeszowskim międzynarodowe konferencje, poświęcone twórczości Wojciecha Kilara. Występowała z referatami na krajowych i międzynarodowych sesjach i konferencjach naukowych.

Dr hab. Jolanta Skorek-Münch od roku 2006 była adiunktem, a od 2012 r. - profesorem w Katedrze Dydaktyki Muzycznej Instytutu Muzykologii KUL. Od 2013 r. została zatrudniona na stanowisku profesora na Wydziale Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Jest powoływana przez Centralną Komisję ds. Tytułów i Stopni Naukowych do komisji w sprawach nadania stopnia doktora habilitowanego.

Minister Edukacji Narodowej i Sportu odznaczył ją Medalem Komisji Edukacji Narodowej za osiągnięcia pedagogiczne. W 2007 r. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego nadał jej medal „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”. W roku 2017 r. otrzymała Dyplom Uznania z Medalem Wojewody Lubelskiego i Medal 700-lecia Miasta Lublin.

 

Honorowy patronat:

J. E. Arcybiskup Stanisław Budzik, Metropolita Lubelski

Jarosław Stawiarski, Marszałek Województwa Lubelskiego

Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin

 

Partnerzy:

Parafia pw. Świętej Rodziny w Lublinie

Kościół pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

Klasztor OO. Dominikanów w Lublinie

Szkoła Muzyczna im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Dyrektor Artystyczny Festiwalu: Stefan Münch