Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM

KONCERT: J.S. BACH  KANTATY BMV 131, BMV 140

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w  Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

1 grudnia (niedziela) 2019 roku, o godz. 18.45.

WYKONAWCY:

Małgorzata Piotrowska – sopran

Aleksandra Koczurko – alt

Bartosz Gorzkowski – tenor

Kamil Górzyński - bas

Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski - dyrygent

PROGRAM:

J. S. Bach Kantaty

Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir   BWV 131

Chorus: Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir 

Arioso and Chorale (soprano, bass): So du willst, Herr, Sünde zurechnen

Chorus: Ich harre des Herrn, meine Seele harret 

Aria and Chorale (alto, tenor): Meine Seele wartet auf den Herrn von einer Morgenwache 

Chorale: Israel hoffe auf den Herrn; denn bei dem Herrn

 

Wachet auf, ruft uns die Stimme  BWV 140

Chorus: Wachet auf, ruft uns die Stimme

Recitative (tenor): Er kommt, er kommt

Duet Aria (soprano, bass): Wann kommst du, mein Heil

Chorale (tenor): Zion hört die Wächter singen

Recitative (bass): So geh herein zu mir

Duetto Aria (soprano, bass): Mein Freund ist mein

Chorale: Gloria sei dir gesungen 

 

Skład Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie

Skrzypce I – Tomasz Kusiak, Aleksandra Mazurek, Agata Mrówczyńska

Skrzypce II – Lech Gąsior, Grzegorz Cholewiński, Anna Resiak

Altówki – Renaldo Wójtowicz, Katarzyna Czerkawska

Wiolonczele – Małgorzata Pietroń, Konrad Komusiński

Kontrabas – Piotr Ścirka

Klawesyn – Tomasz Bielski

Oboje – Maria Banaszak, Agnieszka Misztal

Fagot – Natalia Jabłońska

 

Skład Chóru Trybunału Koronnego w Lublinie

Soprany:

Anna Iwaniak, Ania Kabulska, Anna Król, Eliza Kunach

Alty:

Małgorzata Grabska, Beata Kowalska, Dagmara Matysik, Małgorzata Sobieszek

Tenory:

Marcin Cichowlas, Dariusz Dąbrowski, Wojciech Kowalewski, Piotr Król, Marcin Opaliński

Basy:

Marcin Niezbecki, Kamil Niezbecki, Mirosław Stoń

 

Małgorzata Piotrowska – sopran 

Wszechstronna sopranistka młodego pokolenia, specjalizująca się w wykonawstwie arii operowych, operetkowych, oratoryjnych oraz pieśni. Z wyróżnieniem w 2019 r. ukończyła studia wokalne w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. Cezarego Szyfmana. Stale doskonali swój warsztat techniczny i interpretacyjny podczas kursów mistrzowskich u takich artystów jak Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Antonina Kowtunow, Bogdan Makal, Jarosław Bręk, Julia Karlova. Z zamiłowania do chóralistyki studiuje dyrygenturę w klasie prof. dr hab. Bożenny Sawickiej. Jest trzykrotną stypendystką Rektora UMFC dla najlepszych studentów.Aktywnie organizuje życie muzyczne w Białymstoku i Kaliszu koordynując liczne projekty artystyczne (m.in. Summer Brass Academy, Pieśni Polskie Zaśpiewajmy Razem, przedstawienia uczelniane). Jako koncertująca solistka wystąpiła w realizacjach oper (Aptekarz, Nocleg w Apeninach, Księżniczka Czardasza, Cosi fan tutte, Bastien und Bastienne), spektaklu Świętoszek Akademii Teatralnej Białymstoku, koncercie z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz podczas festiwali muzycznych.

 

Aleksandra Koczurko – alt

Urodzona na Dolnym Śląsku w Legnicy, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną II Stopnia w klasie śpiewu solowego mgr Agnieszki Justyny Szumiło. W trakcie swojej edukacji w rodzinnym mieście aktywnie koncertowała i brała udział w projektach młodzieżowych organizowanych przez Legnicki Teatr im. Heleny Modrzejewskiej (Lato w Teatrze oraz Młodzież Tworzy Musical). Obecnie kontynuuje naukę śpiewu na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod okiem Prof. dr hab. Iwony Kowalkowskiej. Podczas studiów podjęła współpracę między innymi z Międzynarodowym Festiwalem Nadnoteckie Bel Canto oraz orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Chevalier de Saint Georges (z którą odbyła tournee po Francji), Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie. 

 

Bartosz Gorzkowski – tenor

Student śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz absolwent reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach na Słowacji. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Jako solista wykonuje liczne dzieła kantatowo-oratoryjne oraz operowe m. in. Te Deum M. A. Charpentiera, Requiem oraz Msza koronacyjna W. A. Mozarta, Misa Criolla A. Ramireza, Msza G-dur F. Schuberta, Sigismondo G. Rossiniego, La finta giardiniera W. A. Mozarta, Kabalista J. Elsnera, Zamek na Czorsztynie K. Kurpińskiego. W 2016 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Muzycznym w Poznaniu w charakterze reżysera dźwięku. Następnie występował na deskach teatru w spektaklach Skrzypek na dachu i Uśmiechnij się z Kiepurą oraz transmitowanych przez TVP koncertach Wigilijna Tytka. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. u prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Członek Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą.

 

Kamil Górzyński – bas

W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli. W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza). W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro – Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verd​​iego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemieczech. Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

 

Chór Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą – nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.

Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej   (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48  P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski - Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki.  W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego. Do ważniejszych występów zespołu w ostatnim czasie zaliczyć można  koncerty; Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów - odkrycia lubelskich muzykologów, JA JESTEM - Koncert z okazji jubileuszu 100-lecia KUL,  wykonanie STABAT MATER Józefa Zeidlera wraz z Chórem KUL w Radomiu, Koncert WIELCY NIEPODLEGŁEJ z okazji jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, koncert  „MUZYKA J. S. BACHA”, Koncert Wielkanocny - J. Haydn: STWORZENIE ŚWIATA w Puławach, koncert w ramach cyklu Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2018) oraz wykonanie „Requiem” W. A. Mozarta  z okazji  80-ej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej (2019) oraz koncert CZŁOWIEK SUMIENIA w hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II.

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa.  Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z  Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.

 

Przemysław Stanisławski - dyrygent

Urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.

 

W ramach Zaduszek Pobrygidkowskich, obchodzonych co roku pod koniec listopada lub na początku grudnia wystąpi Orkiestra i Chór Trybunału Koronnego z oraz soliści wokaliści i dyrygent. Zostaną wykonane utwory J.S. Bacha.  

Przedsięwzięcie ma na celu organizację koncertu monograficznego poświęconego twórczości J. S. Bacha.  W programie: Kantaty J. S. Bach - Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir BWV 131, Z głębokości wołam do Ciebie, Panie! i Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140, Zbudźcie się, tak ci wołają Kantata 131 powstała na zamówienie pastora kościoła mariackiego w Muehlhausen. Tekst, na którym oparta jest kantata składa się wyłącznie z cytatów biblijnych i chorału. Zrąb stanowi Psalm 130 w pełnym brzmieniu.

Kantata 140 powstała na 27 niedzielę po Trójcy Św. (zdarza się bardzo rzadko w kalendarzu). Datowanie jedynej na ten dzień zachowanej kantaty nie stanowi żadnej trudności; powstała na 25 listopada 1731 roku. Tekst - z Ewangelii na tę niedzielę. 

Koncert ma stanowić kontynuację repertuarową koncertu, który odbył się 30.03.2014 r., 11.12.2016 r. i 24.11.2018 r. roku w Kościele Pobrygidkowskim i spowodował bardzo duże zainteresowanie publiczności. W Lublinie do rzadkości należy wykonanie wokalno-instrumentalnych dzieł Bacha, do których należą kantaty. Doskonała frekwencja na poprzednim koncercie i znakomity odbiór publiczności spowodowały chęć kontynuowania repertuaru, którego wielkie bogactwo zawarte jest w spuściźnie J. S. Bacha. Twórczość Bacha cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem melomanów, chociaż dość rzadko jest wykonywana na żywo przez instytucje zawodowe.

Zaduszki Pobrygidkowskie - to - cykliczne wydarzenie w czasie którego przywołujemy w naszej pamięci osoby związane z naszą świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności. Nawiązujemy w ten sposób do bogatej tradycji, m.in. postawy wdzięczności króla Władysława Jagiełło, który wybudował ten Kościół jako wotum za zwycięską bitwę pod Grunwaldem.

Nawiązując do tej odległej tradycji od kilku lat obchodzimy Zaduszki Pobrygidkowskie.  Kościół Pobrygidkowski odegrał też bardzo ważną rolę w czasach nowożytnych. W latach 80’ XX w. w tym miejscu gromadzili się ludzie opozycji, aby wyrazić swój sprzeciw wobec systemu totalitarnego. Dzięki zaangażowaniu duszpasterzy odbywały się Mszę św. za Ojczyznę. Po nich często wybitni aktorzy deklamowali wiersze ku pokrzepieniu serc naszych rodaków uciemiężonych przez komunistyczne jarzmo. 

 

%MCEPASTEBIN%

 

 

TAJLANDIA: Bangkok i okolice + Koh Chang

Termin: 6-15 listopada 2019

6.11 – wyjazd autokarem z Kraśnika o godz.05.00 z dworca autobusowego ul. Jagiellońska, wyjazd z Lublina z placu Zamkowego o godz. 05.45. Przejazd na lotnisko im. F. Chopina w Warszawie. Przelot do Bangkoku.

7.11 - Przylot do Bangkoku. Rozpoczęcie programu.  Transfer do hotelu, spotkanie informacyjne. Wieczorem kolacja w restauracji na 78-ym piętrze najwyższego budynku Bangkoku - Baiyoke Sky (fakultatywnie - ok. 1400 THB/os.). Nocleg w hotelu.

8.11 – Bangkok Po śniadaniu zwiedzanie najważniejszych zabytków stolicy Tajlandii, znanymi jako "klejnoty Bangkoku". Zobaczymy słynącą z olbrzymiego posągu złotego Buddy świątynię Wat Traimit. Następnie Wat Phra Kheo i status Szmaragdowego Buddy. Później skierujemy się w stronę Wielkiego Pałacu i zwiedzimy Wat Po - najstarszą buddyjską świątynię królewską w Bangkoku z ogromnym posągiem leżącego Buddy. Rejs łodzią po rzece Chao Praya i sieci kanałów prawobrzeżnej części miasta. Wizyta w fabryce wyrobów jubilerskich. Powrót do hotelu. Wieczorem kolacja na statku spacerowym po rzece Chao Phraya (fakultatywnie - ok. 1700 THB/os.). Nocleg w hotelu.

9.11 - Bangkok (Rzeka Kwai). Czas wolny na zakupy i samodzielne zwiedzanie Bangkoku. Dla chętnych (fakultatywnie - ok. 5200 THB/os.) możliwość wykupienia 2 dniowej wycieczki z noclegiem nad Rzeką Kwai. Po drodze do prowincji Kanchanburii, odwiedzimy plantacje palm kokosowych, targ wodny Damnoen Saduak oraz Królewskie Centrum Rękodzieła Tajskiego. Po dotarciu nad rzekę Kwai okazja, by przejść się po słynnym moście. Obiad (fakultatywnie - ok. 400 THB/os.) w położonej na wodzie restauracji. Następnie wizyta w wiosce słoni z możliwością przejażdżki (fakultatywnie - ok. 900 THB/os.). Później jaskinia Kao Sai, w której mieści się posąg Buddy oraz drewniana część mostów tworzących słynną "kolej śmierci". Następnie podróż łodzią w górę rzeki Kwai do położonego na tratwach hotelu, w którym spędzimy noc w atmosferze egzotycznej dżungli. Wieczorem kolacja oraz możliwość
udział w pokazie tańców i muzyki plemienia Monów (fakultatywnie - ok. 200 THB/os.).

10.11 - Bangkok (Rzeka Kwai) - Pattaya. Część grupy przebywająca w Bangkoku po śniadaniu - transfer do Pattaya. Na Rzece Kwai - po śniadaniu wyprawa do prawdziwej, tropikalnej dżungli i wioski Monów. Po powrocie do hotelu i wykwaterowaniu możliwość spłynięcia Rzeką Kwai w kapokach. Następnie wizyta w Parku Narodowym Erewan z najpiękniejszymi wodospadami Tajlandii. Po obiedzie (fakultatywnie - ok. 400 THB/os.) w lokalnej restauracji udamy pojedziemy do Pattayi. Nocleg w Pattayi.

11.11 - Pattaya – Koh Chang. Po śniadaniu transfer na Koh Chang i rozpoczęcie części wypoczynkowej.

11-14 11. Pattaya - Koh Chang. Czas wolny na plażowanie na wyspie (3 noce). 

14.11 - Koh Chang - Bangkok - Warszawa. Transfer na lotnisko w Bangkoku, zakończenie programu i wylot do Polski o godz. 23.05. 

15.11 – przylot do Warszawy o godz. 08.20. Transfer autokarowy do Kraśnika .

Cena 4148 zł 

Cena zawiera:

- przelot na trasie Warszawa-Bangkok-Warszawa z przesiadką w Helsinkach (bilety, opłaty lostniskowe)

- ubezpieczenie NNW i Kl

- zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych w hotelach 3* z klimatyzacją z wyjątkiem hotelu na rzece Kwai

- śniadania w formie bufetu

- transport klimatyzowanymi autokarami w Tajlandii

- serwis wykwalifikowanego polskiego pilota na trasie Bangkok-Kanchanaburii-Pattaya

- obowiązkową składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny 13 zł/os 

Cena nie zawiera!!!

- transferu  autokarowego Kraśnik-Warszawa-Kraśnik    120 zł

- obowiązkowej opłaty za wstępy do zwiedzanych obiektów, obsługę lokalnych przewodników, serwis miejscowego agenta, zwyczajowe napiwki i inne opłaty lokalne w wysokości 2400 THB/os (ok. 65 EUR/os.) jako pakiet płatny lokalnemu kontrahentowi (pilotowi) na miejscu wycieczki

- wycieczek fakultatywnych (dla chętnych!!) 9500 THB/os.  (ok.300 EUR/os.)

W cenie są tylko śniadania, pozostałe wyżywienie we własnym zakresie

UWAGI:

Kolejność zwiedzania może ulec zmianie, decyduje przewodnik

Większość hoteli w Tajlandii wymaga przy zakwaterowaniu gwarancji na ewentualne koszty konsumpcji z mini baru lub inne koszty na terenie hotelu. Depozyt gwarancyjny hotele przyjmują w gotówce (lub ewentualnie kartą kredytową) w wysokości od 30 do 200 USD na pokój w zależności od kategorii hotelu. Depozyt ten jest zwracany w USD lub w THB przy  wykwaterowaniu z hotelu.

Obywatele polscy zwolnieni są z obowiązku wizowego na pobyty turystyczne nie dłuższe niż 30 dni.

Osoby o niedbałym i nieestetycznym wyglądzie mogą nie uzyskać zgody na wjazd. 

Przy wjeździe wymagany i bezwzględnie przestrzegany jest co najmniej 6-miesięczny okres ważności paszportu (liczony od daty wjazdu na terytorium Tajlandii). Niespełnienie tego warunku jest jednoznaczne z odmową wjazdu           - osoby takie z reguły zawracane są do portu 

- kolacje we własnym zakresie (ok.100 USD trzeba mieć na ten cel)

rozkład 

lotuAY1144  06NOV WAW

HEL   1305 1545AY 141   06NOV

HEL   BKK   1650 0725+1  (przylot następnego dnia)AY 144   14NOV

BKK   HEL    2305 0520+1 (przylot następnego dnia)AY1141  15NOV

HEL   WAW  0735 0820 

AY – Finnair -WAW - Warszawa, HEL - Helsinki, BKK – Bangkok

Zapisy i informacje

APPIA Biuro Podróży i Usług 

tel. 504 267 407 lub 504 267 222

Przy zapisach należy uiścić zadatek w wysokości 850 zł 

Pozostała płatność do dnia 5 października 2019 r.

nr konta bankowego

Bank Pekao 11 1240 2395 1111 0010 7219 4253

 

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele PobrygidkowskimZREALIZOWANY DZIEKI WSPARCIU ML CMYK

KONCERT: CZŁOWIEK SUMIENIA

W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

20 października 2019 r. godz. 18.4520.10.2019. koncert zaproszenie A6 1

Muzyka klasyczna i fragmenty homilii Jana Pawła II z V Pielgrzymki do Polski

Program koncertu: CZŁOWIEK SUMIENIA

Barka

=======

zapowiedź koncertu

=======

J. S. Bach - Alla breve BWV 589

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

B. Stieler - Andante non troppo

M. Reger - Liebestraum

P. Maszyński - Andante mosso (Petite Berceuse)

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

W. A. Mozart - Adagio i fuga KV 546

=======20.10.2019. koncert zaproszenie A6 2

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

F. Mendelssohn-Bartholdy - V Symfonia B-dur na ork. smyczkową

=======

Boże coś Polskę

Wykonawcy:

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski - dyrygent

Jacek Brzeziński - narracja

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą, nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzy-szenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48 P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski – Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki.

W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina – 50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego.

W lutym 2018 roku Orkiestra wzięła udział w projekcie „Biblia Audio” – Koncert „Ja Jestem” z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.

 

Przemysław Stanisławski – urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.

Jacek Brzeziński – w 1977 roku ukończył studia magisterskie na kierunku lologia polska UMCS. W latach 1977 – 81 pracował jako asystent w zakładzie logopedii UMCS. W tym czasie też odbył dwuletnie Podyplomowe Studia Logopedyczne. W Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS pracuje od 1991 roku, gdzie prowadzi lektorat języka polskiego a także zajęcia z kultury żywego słowa. Współpracował z Wyższą Szkołą Dziennikarstwa im. M. Wańkowicza w Lublinie (1998/99) oraz z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim (2011-2012). Owocem długoletniej pracy z cudzoziemcami jest stworzony przez niego Chór i Teatr ponad Granicami CJKP z UMCS prezentujący spektakle oparte na polskiej dramaturgii (np., „Dziady”, „Odprawa posłów greckich”, „Brat naszego Boga” czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu Pańskim”), jasełka i koncerty kolęd czy wieczory pieśni patriotycznych i biesiadnych. Organizuje Dwujęzyczne Konkursy Recytatorskie, w których biorą udział wyłącznie cudzoziemcy. Od 1974 roku jako aktor związany jest z Teatrem „Provisorium”. Uczestniczył w kilkudziesięciu festiwalach teatralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym w Polsce i wielu krajach Europy. Występował też w Japonii, Korei Płd., syberyjskiej części Rosji, Egipcie i USA. Prowadził wspólnie z innymi warsztaty teatralne w kilku ośrodkach uniwersyteckich w USA, Niemczech i w Polsce. Współpracował przy adaptacjach teatralnych kilku powieści. Jest laureatem wielu nagród ogólnopolskich i międzynarodowych (m.in. dwukrotnie otrzymane Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (1992, 2001), Grand Prix Festiwalu Teatralnego „Klasyka Polska” w Opolu (1999), Nagrodę Artystyczną Miasta Lublina (1999), wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu (1999), Grand Prix w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2004) czy Nagroda Prezydenta Lublina (1996, 2001, 2004, 2014). Jako aktor uczestniczył w telewizyjnych nagraniach kilku spektakli. W 2002 roku odznaczony został Medalem Komisji Edukacji Narodowej. W 2010 roku otrzymał Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Sztuki, a w roku 2012 – Srebrny Krzyż Zasługi.

Sponsorzy i Partnerzy koncertu:

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A.

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

bogdanka saWBSlogo SBP PiaskiLogoLPECHANDBUD 

 

 

 

%MCEPASTEBIN%

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim ZREALIZOWANY DZIEKI WSPARCIU ML CMYK

KONCERT: CZŁOWIEK SUMIENIA

W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie 20.10.2019. koncert zaproszenie A6 1

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

20 października 2019 r. godz. 18.45

 

Muzyka klasyczna i fragmenty homilii Jana Pawła II z V Pielgrzymki do Polski

 

Program koncertu: CZŁOWIEK SUMIENIA

Barka

=======

zapowiedź koncertu

=======

S. Bach - Alla breve BWV 589

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

Stieler - Andante non troppo

Reger - Liebestraum

Maszyński - Andante mosso (Petite Berceuse)

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie20.10.2019. koncert zaproszenie A6 2

=======

A. Mozart - Adagio i fuga KV 546

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

Mendelssohn-Bartholdy - V Symfonia B-dur na ork. smyczkową

Boże coś Polskę

 

Wykonawcy:

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski - dyrygent

Jacek Brzeziński - narracja

 

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą, nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzy-szenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48 P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski – Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki.

W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina – 50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego.

W lutym 2018 roku Orkiestra wzięła udział w projekcie „Biblia Audio” – Koncert „Ja Jestem” z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.

Przemysław Stanisławskiurodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.

Jacek Brzezińskiw 1977 roku ukończył studia magisterskie na kierunku lologia polska UMCS. W latach 1977 – 81 pracował jako asystent w zakładzie logopedii UMCS. W tym czasie też odbył dwuletnie Podyplomowe Studia Logopedyczne. W Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS pracuje od 1991 roku, gdzie prowadzi lektorat języka polskiego a także zajęcia z kultury żywego słowa. Współpracował z Wyższą Szkołą Dziennikarstwa im. M. Wańkowicza w Lublinie (1998/99) oraz z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim (2011-2012). Owocem długoletniej pracy z cudzoziemcami jest stworzony przez niego Chór i Teatr ponad Granicami CJKP z UMCS prezentujący spektakle oparte na polskiej dramaturgii (np., „Dziady”, „Odprawa posłów greckich”, „Brat naszego Boga” czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu Pańskim”), jasełka i koncerty kolęd czy wieczory pieśni patriotycznych i biesiadnych. Organizuje Dwujęzyczne Konkursy Recytatorskie, w których biorą udział wyłącznie cudzoziemcy. Od 1974 roku jako aktor związany jest z Teatrem „Provisorium”. Uczestniczył w kilkudziesięciu festiwalach teatralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym w Polsce i wielu krajach Europy. Występował też w Japonii, Korei Płd., syberyjskiej części Rosji, Egipcie i USA. Prowadził wspólnie z innymi warsztaty teatralne w kilku ośrodkach uniwersyteckich w USA, Niemczech i w Polsce. Współpracował przy adaptacjach teatralnych kilku powieści. Jest laureatem wielu nagród ogólnopolskich i międzynarodowych (m.in. dwukrotnie otrzymane Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (1992, 2001), Grand Prix Festiwalu Teatralnego „Klasyka Polska” w Opolu (1999), Nagrodę Artystyczną Miasta Lublina (1999), wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu (1999), Grand Prix w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2004) czy Nagroda Prezydenta Lublina (1996, 2001, 2004, 2014). Jako aktor uczestniczył w telewizyjnych nagraniach kilku spektakli. W 2002 roku odznaczony został Medalem Komisji Edukacji Narodowej. W 2010 roku otrzymał Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Sztuki, a w roku 2012 – Srebrny Krzyż Zasługi.

 

Sponsorzy i Partnerzy koncertu:

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A.

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

bogdanka saWBSlogo SBP PiaskiLogoLPECHANDBUD

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim ZREALIZOWANY DZIEKI WSPARCIU ML CMYK

KONCERT: CZŁOWIEK SUMIENIA

W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie 20.10.2019. koncert zaproszenie A6 1

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

 

20 października 2019 r. godz. 18.45

 

Muzyka klasyczna i fragmenty homilii Jana Pawła II z V Pielgrzymki do Polski

 

Program koncertu: CZŁOWIEK SUMIENIA

Barka

=======

zapowiedź koncertu

=======

J. S. Bach - Alla breve BWV 589

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

B. Stieler - Andante non troppo

M. Reger - Liebestraum

P. Maszyński - Andante mosso (Petite Berceuse)

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczo20.10.2019. koncert zaproszenie A6 2wie20.10.2019. koncert zaproszenie A6 2

=======

W. A. Mozart - Adagio i fuga KV 546

=======

fragment homilii Jana Pawła II wygłoszonej w czasie Mszy św. odprawianej na wzgórzu "Kaplicówka" w dniu 22 maja 1995 r. w Skoczowie

=======

F. Mendelssohn-Bartholdy - V Symfonia B-dur na ork. smyczkową

Boże coś Polskę

 

Wykonawcy:

 

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski - dyrygent

Jacek Brzeziński - narracja

 

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą, nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzy-szenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48 P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski – Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki.

W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina – 50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego.

W lutym 2018 roku Orkiestra wzięła udział w projekcie „Biblia Audio” – Koncert „Ja Jestem” z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.

 

Przemysław Stanisławski – urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.

 

Jacek Brzeziński – w 1977 roku ukończył studia magisterskie na kierunku lologia polska UMCS. W latach 1977 – 81 pracował jako asystent w zakładzie logopedii UMCS. W tym czasie też odbył dwuletnie Podyplomowe Studia Logopedyczne. W Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS pracuje od 1991 roku, gdzie prowadzi lektorat języka polskiego a także zajęcia z kultury żywego słowa. Współpracował z Wyższą Szkołą Dziennikarstwa im. M. Wańkowicza w Lublinie (1998/99) oraz z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim (2011-2012). Owocem długoletniej pracy z cudzoziemcami jest stworzony przez niego Chór i Teatr ponad Granicami CJKP z UMCS prezentujący spektakle oparte na polskiej dramaturgii (np., „Dziady”, „Odprawa posłów greckich”, „Brat naszego Boga” czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu Pańskim”), jasełka i koncerty kolęd czy wieczory pieśni patriotycznych i biesiadnych. Organizuje Dwujęzyczne Konkursy Recytatorskie, w których biorą udział wyłącznie cudzoziemcy. Od 1974 roku jako aktor związany jest z Teatrem „Provisorium”. Uczestniczył w kilkudziesięciu festiwalach teatralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym w Polsce i wielu krajach Europy. Występował też w Japonii, Korei Płd., syberyjskiej części Rosji, Egipcie i USA. Prowadził wspólnie z innymi warsztaty teatralne w kilku ośrodkach uniwersyteckich w USA, Niemczech i w Polsce. Współpracował przy adaptacjach teatralnych kilku powieści. Jest laureatem wielu nagród ogólnopolskich i międzynarodowych (m.in. dwukrotnie otrzymane Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (1992, 2001), Grand Prix Festiwalu Teatralnego „Klasyka Polska” w Opolu (1999), Nagrodę Artystyczną Miasta Lublina (1999), wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu (1999), Grand Prix w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2004) czy Nagroda Prezydenta Lublina (1996, 2001, 2004, 2014). Jako aktor uczestniczył w telewizyjnych nagraniach kilku spektakli. W 2002 roku odznaczony został Medalem Komisji Edukacji Narodowej. W 2010 roku otrzymał Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Sztuki, a w roku 2012 – Srebrny Krzyż Zasługi.

 

Sponsorzy i Partnerzy koncertu:

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A.

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 

bogdanka saWBSlogo SBP PiaskiLogoLPECHANDBUD

 

 

 

 

 

 

 

%MCEPASTEBIN%