WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM
KONCERT: J.S. BACH – KANTATY BMV 131, BMV 140
Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6
1 grudnia (niedziela) 2019 roku, o godz. 18.45.
WYKONAWCY:
Małgorzata Piotrowska – sopran
Aleksandra Koczurko – alt
Bartosz Gorzkowski – tenor
Kamil Górzyński - bas
Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie
Przemysław Stanisławski - dyrygent
PROGRAM:
J. S. Bach – Kantaty
Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir BWV 131
Chorus: Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir
Arioso and Chorale (soprano, bass): So du willst, Herr, Sünde zurechnen
Chorus: Ich harre des Herrn, meine Seele harret
Aria and Chorale (alto, tenor): Meine Seele wartet auf den Herrn von einer Morgenwache
Chorale: Israel hoffe auf den Herrn; denn bei dem Herrn
Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140
Chorus: Wachet auf, ruft uns die Stimme
Recitative (tenor): Er kommt, er kommt
Duet Aria (soprano, bass): Wann kommst du, mein Heil
Chorale (tenor): Zion hört die Wächter singen
Recitative (bass): So geh herein zu mir
Duetto Aria (soprano, bass): Mein Freund ist mein
Chorale: Gloria sei dir gesungen
Skład Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie
Skrzypce I – Tomasz Kusiak, Aleksandra Mazurek, Agata Mrówczyńska
Skrzypce II – Lech Gąsior, Grzegorz Cholewiński, Anna Resiak
Altówki – Renaldo Wójtowicz, Katarzyna Czerkawska
Wiolonczele – Małgorzata Pietroń, Konrad Komusiński
Kontrabas – Piotr Ścirka
Klawesyn – Tomasz Bielski
Oboje – Maria Banaszak, Agnieszka Misztal
Fagot – Natalia Jabłońska
Skład Chóru Trybunału Koronnego w Lublinie
Soprany:
Anna Iwaniak, Ania Kabulska, Anna Król, Eliza Kunach
Alty:
Małgorzata Grabska, Beata Kowalska, Dagmara Matysik, Małgorzata Sobieszek
Tenory:
Marcin Cichowlas, Dariusz Dąbrowski, Wojciech Kowalewski, Piotr Król, Marcin Opaliński
Basy:
Marcin Niezbecki, Kamil Niezbecki, Mirosław Stoń
Małgorzata Piotrowska – sopran
Wszechstronna sopranistka młodego pokolenia, specjalizująca się w wykonawstwie arii operowych, operetkowych, oratoryjnych oraz pieśni. Z wyróżnieniem w 2019 r. ukończyła studia wokalne w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. Cezarego Szyfmana. Stale doskonali swój warsztat techniczny i interpretacyjny podczas kursów mistrzowskich u takich artystów jak Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Antonina Kowtunow, Bogdan Makal, Jarosław Bręk, Julia Karlova. Z zamiłowania do chóralistyki studiuje dyrygenturę w klasie prof. dr hab. Bożenny Sawickiej. Jest trzykrotną stypendystką Rektora UMFC dla najlepszych studentów.Aktywnie organizuje życie muzyczne w Białymstoku i Kaliszu koordynując liczne projekty artystyczne (m.in. Summer Brass Academy, Pieśni Polskie Zaśpiewajmy Razem, przedstawienia uczelniane). Jako koncertująca solistka wystąpiła w realizacjach oper (Aptekarz, Nocleg w Apeninach, Księżniczka Czardasza, Cosi fan tutte, Bastien und Bastienne), spektaklu Świętoszek Akademii Teatralnej Białymstoku, koncercie z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz podczas festiwali muzycznych.
Aleksandra Koczurko – alt
Urodzona na Dolnym Śląsku w Legnicy, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną II Stopnia w klasie śpiewu solowego mgr Agnieszki Justyny Szumiło. W trakcie swojej edukacji w rodzinnym mieście aktywnie koncertowała i brała udział w projektach młodzieżowych organizowanych przez Legnicki Teatr im. Heleny Modrzejewskiej (Lato w Teatrze oraz Młodzież Tworzy Musical). Obecnie kontynuuje naukę śpiewu na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod okiem Prof. dr hab. Iwony Kowalkowskiej. Podczas studiów podjęła współpracę między innymi z Międzynarodowym Festiwalem Nadnoteckie Bel Canto oraz orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Chevalier de Saint Georges (z którą odbyła tournee po Francji), Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie.
Bartosz Gorzkowski – tenor
Student śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz absolwent reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach na Słowacji. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Jako solista wykonuje liczne dzieła kantatowo-oratoryjne oraz operowe m. in. Te Deum M. A. Charpentiera, Requiem oraz Msza koronacyjna W. A. Mozarta, Misa Criolla A. Ramireza, Msza G-dur F. Schuberta, Sigismondo G. Rossiniego, La finta giardiniera W. A. Mozarta, Kabalista J. Elsnera, Zamek na Czorsztynie K. Kurpińskiego. W 2016 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Muzycznym w Poznaniu w charakterze reżysera dźwięku. Następnie występował na deskach teatru w spektaklach Skrzypek na dachu i Uśmiechnij się z Kiepurą oraz transmitowanych przez TVP koncertach Wigilijna Tytka. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. u prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Członek Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą.
Kamil Górzyński – bas
W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli. W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza). W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro – Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verdiego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemieczech. Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Chór Trybunału Koronnego w Lublinie
Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą – nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.
Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48 P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski - Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki. W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina – 50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego. Do ważniejszych występów zespołu w ostatnim czasie zaliczyć można koncerty; Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów - odkrycia lubelskich muzykologów, JA JESTEM - Koncert z okazji jubileuszu 100-lecia KUL, wykonanie STABAT MATER Józefa Zeidlera wraz z Chórem KUL w Radomiu, Koncert WIELCY NIEPODLEGŁEJ z okazji jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, koncert „MUZYKA J. S. BACHA”, Koncert Wielkanocny - J. Haydn: STWORZENIE ŚWIATA w Puławach, koncert w ramach cyklu Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2018) oraz wykonanie „Requiem” W. A. Mozarta z okazji 80-ej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej (2019) oraz koncert CZŁOWIEK SUMIENIA w hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II.
Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie
Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa. Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.
Przemysław Stanisławski - dyrygent
Urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.
W ramach Zaduszek Pobrygidkowskich, obchodzonych co roku pod koniec listopada lub na początku grudnia wystąpi Orkiestra i Chór Trybunału Koronnego z oraz soliści wokaliści i dyrygent. Zostaną wykonane utwory J.S. Bacha.
Przedsięwzięcie ma na celu organizację koncertu monograficznego poświęconego twórczości J. S. Bacha. W programie: Kantaty J. S. Bach - Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir BWV 131, Z głębokości wołam do Ciebie, Panie! i Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140, Zbudźcie się, tak ci wołają Kantata 131 powstała na zamówienie pastora kościoła mariackiego w Muehlhausen. Tekst, na którym oparta jest kantata składa się wyłącznie z cytatów biblijnych i chorału. Zrąb stanowi Psalm 130 w pełnym brzmieniu.
Kantata 140 powstała na 27 niedzielę po Trójcy Św. (zdarza się bardzo rzadko w kalendarzu). Datowanie jedynej na ten dzień zachowanej kantaty nie stanowi żadnej trudności; powstała na 25 listopada 1731 roku. Tekst - z Ewangelii na tę niedzielę.
Koncert ma stanowić kontynuację repertuarową koncertu, który odbył się 30.03.2014 r., 11.12.2016 r. i 24.11.2018 r. roku w Kościele Pobrygidkowskim i spowodował bardzo duże zainteresowanie publiczności. W Lublinie do rzadkości należy wykonanie wokalno-instrumentalnych dzieł Bacha, do których należą kantaty. Doskonała frekwencja na poprzednim koncercie i znakomity odbiór publiczności spowodowały chęć kontynuowania repertuaru, którego wielkie bogactwo zawarte jest w spuściźnie J. S. Bacha. Twórczość Bacha cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem melomanów, chociaż dość rzadko jest wykonywana na żywo przez instytucje zawodowe.
Zaduszki Pobrygidkowskie - to - cykliczne wydarzenie w czasie którego przywołujemy w naszej pamięci osoby związane z naszą świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności. Nawiązujemy w ten sposób do bogatej tradycji, m.in. postawy wdzięczności króla Władysława Jagiełło, który wybudował ten Kościół jako wotum za zwycięską bitwę pod Grunwaldem.
Nawiązując do tej odległej tradycji od kilku lat obchodzimy Zaduszki Pobrygidkowskie. Kościół Pobrygidkowski odegrał też bardzo ważną rolę w czasach nowożytnych. W latach