Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

 

 PIELGRZYMKA: SZLAKIEM ŚW. CHARBELA W LIBANIE

 Termin: 21-28 kwietnia 2020

Cena pielgrzymki: 2000 PLN + 590 USD 

Trasa: Grota Jeita - Harisa - Himlaya - Bekaa Kafra - Las Bożych Cedrów - Qozhaya - Annaya – Sidon – Tyr - Byblos - Jrabta - Beirut - Ksara 

 

PROGRAM PIELGRZYMKI

Dzień 1

O godz. 15.00 wyjazd w Kraśnika z dworca autobusowego przy ul. Jagiellońskiej. Przejazd autokarem na lotnisko Chopina w Warszawie. O godz. 20.25 odprawy i przelot do Bejrutu. 

Dzień 2

Przylot do Bejrutu, przejazd do hotelu, zakwarterowanie, śniadanie. W ten dzień przypada comiesięczne Święto św. Charbela w Libanie. Spędzimy je ze św. Charbelem w Annaya. Weźmiemy udział w procesji, która wiedzie z pustelni do grobu św. Charbela w klasztorze w Annaya. Procesję tę nakazał sprawować sam św. Charbel, który ukazał się we śnie Nuhad, którą uzdrowił z paraliżu. Podczas procesji będziemy wypraszać łaskę uzdrowienia z naszych chorób. Zwiedzimy klasztor, gdzie św. Charbel spędził swoje życie oraz pustelnię, gdzie przebywał do śmierci. Opowiemy o najbardziej spektakularnych cudach, które są zarejestrowane w księgach klasztornych. Do dzisiaj  dokumentowanych jest ponad 24 tys. cudów, które dokonały się za wstawiennictwem Świętego. Przy grobie odbędzie się Msza Święta. Dla osób chorych – modlitwa o uzdrowienie przy grobie św. Charbela i namaszczenie świętym olejem. Powrót do hotelu na kolację i nocleg.

Dzień 3

Śniadanie, wyjazd do miejsc związanych z postacią Św. Charbela. Bekaa Kafra to wioska Świętego, na wysokości 1500  m n.p.m., dom rodzinny.( Msza sw ). Przejazd do Lasu Bożych Cedrów na wysokości 2000 m n.p.m. – odpoczynek. Potem nawiedzenie klasztoru św. Antoniego w Qozhaya na terenie tzw. Doliny Świętych, gdzie w surowych warunkach mieszkali pustelnicy. Powrót do hotelu, kolacja, nocleg. 

Dzień 4

Śniadanie. Wyjazd do Maghdouche – nawiedzenie sanktuarium Matki Boskiej Oczekującej, wybudowanego w miejscu groty, gdzie według tradycji Maryja miała oczekiwać powrotu Jezusa z Sydonu. Przejazd do Biet El Dien – miejsce byłej siedziby rządu Libanu. Potem zwiedzanie bogato dekorowanego pałacu Beiteddine – Wielkiego Seraju; to dawna rezydencja tureckiego gubernatora. Zwiedzanie miast Sidon i Tyr, ( Msza sw. w kosciele maronickim w Sydonie i spotkanie z tamtejszym biskupem. Jesli bedzie mozliwe to wizyta w sanktuarium Maryjnym, w ktorym sa relikwie Jana Pawła II i sw.Faustyny). Powrót do hotelu, kolacja i nocleg.

Dzień 5

Śniadanie,   wyjazd    do   sanktuarium    w Himlaya –    malowniczego   miasteczka   rodzinnego   św.   Rafki z pozostałościami po jej domu. Później wizyta w sanktuarium NMP Pani Oswobodzicielki w Bikfajja, którym opiekuje się Zakon Jezuitów. Wizyta w Sanktuarium Matki Bożej z Zahleh, zwiedzanie sanktuarium, wjazd na statuę Matki Bożej.Odwiedzimy jaskinie Ksara. Czas na degustację win i zakupy. Powrót do hotelu na kolację i nocleg. 

Dzień 6

Śniadanie. Wycieczka do grot Jeita najdłuższa jaskinia na Bliskim Wschodzie, znajduje się około 11  mil (18  km) na północ od Bejrutu. Składa się z dwóch oddzielnych, ale połączonych ze sobą, wapiennych jaskiń i szczyci się długością 9,5 km. Jeita jest jedną z najbardziej niesamowitych aglomeracji stalaktytów i stalagmitów, uważaną za dumę Libanu i jest finalistą w konkursie „Nowych Siedem Cudów Świata”. Następnie Byblos – najwspanialszy niegdyś port fenicki eksportujący drewno cedrowe do Egiptu, miejsce powstania alfabetu fenickiego. Zabytki wpisane na listę UNESCO: mury obronne, stare miasto, kościół św. Jana, zamek krzyżowców, fenicka świątynia, teatr rzymski. Przejazd do Sanktuarium w Harissa ( Msza sw ) – bardzo ważny ośrodek pielgrzymowania chrześcijan libańskich – miejsce rozwiniętego kultu maryjnego, Sanktuarium Matki Bożej Pani Libanu, katedra Maronicka. Kolacja libańska, powrót do hotelu, nocleg. 

Dzień 7 

Śniadanie. Zwiedzanie Bejrutu - muzeum narodowe, polski cmentarz. Tego dnia będziemy poznawać także innych świętych, którzy żyli w Libanie. Szczególną osobą jest zakonnica św. Rafka, której sanktuarium znajduje się w miejscowości Jrabta. Św. Rafka za życia doznawała wielkich cierpień. Doświadczona była ślepotą, bolesną amputacją oczu, silnymi bólami, a także paraliżem. Dlatego też jest patronką osób przewlekle chorych i chorych na raka, którym wyprasza skutecznie łaski uzdrowienia. Poznamy także osobę św. Nimatullaha al-Hardiniego, który był wychowawcą i nauczycielem św. Charbela i mnicha, który również jest wielkim świętym, a którego ciało nie ulega zepsuciu, bł. Stefana Nehmé. Znajdują się one w miejscowości Kfifane. Annaja - v pustelni sw. Szarbela odprawa ostatniej pielgrzymkowej Msze sw., powrot do hotelu, kolacja a nocleg. 

Dzień 8

O godz. 1.00 przejazd na lotnisko, odprawy i wylot do Polski. Lądowanie w Warszawe o 6:30. Przejazd autokarem do Kraśnika. 

 

PRZELOTY  

LO 145   21APR 2 WAWBEY  2225  0255+1  LOT

LO 146  28APR 2 BEYWAW  0350 0630 LOT 

 

CENA ZAWIERA: 

• przelot Warszawa – Bejrut – Warszawa z bagażem podręcznym (55x40x23 cm, max. 8 kg + druga sztuka 40x30x12 cm) oraz z bagażem rejestrowym 20KG 

• przejazdy w Libanie klimatyzowanym autobusem, 

• 7 noclegów w hotelu ***/****, pokoje 2/3-osobowe z łazienkami,

• 6 śniadań i 6 kolacji, 

• opiekę pilota wycieczek, 

• ubezpieczenie AXA 

 

CENA NIE ZAWIERA:

• lokalnych przewodników, biletów wstępu wraz z kosztami ich rezerwacji, opłat miejscowych i wjazdowych, słuchawek systemu tour audio guide, zwyczajowych napiwków dla miejscowej obsługi – koszt 100 USD

• ewentualnej dopłaty do pokoju 1-osobowego 200 USD 

• dobrowolnego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w pielgrzymce do Libanu, które musi zostać wykupione w dniu podpisania umowy 

• obowiązkowej składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – 13 zł.

• transfer autokarowy Kraśnik -Warszwa lotnisko -Kraśnik 150 zł

• w trakcie wycieczki do Libanu walutę można też wymieniać w kantorach. które są dostępne we wszystkich większych miejscowościach. Dolary, jakie zabierają Państwo z sobą (zarówno na wydatki programowe dla pilota, jak i na własne wydatki) muszą być w nowych banknotach z tzw. "dużymi głowami". 

• uczestnicy pielgrzymki do Libanu otrzymują wizy na lotnisku w momencie kontroli paszportowej. Wiza jest bezpłatna. 

• Aby wjechać do Libanu paszport nie może zawierać śladów pobytu w Izraelu. 

 

ZAPISY I INFORMACJE

APPIA BIURO PODRÓŻY I USŁUG ul. Narutowicza 1 lok.13/1. Kraśnik tel. 504 267 407 

Uwaga! Zaliczkę w wysokości 1500 zł należy uiścić do dnia 15 grudnia 2019 r.

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM 2019.12.01. koncert zaproszenie A6 1

KONCERT: J.S. BACH  KANTATY BMV 131, BMV 140

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w  Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

1 grudnia (niedziela) 2019 roku, o godz. 18.45.

 

WYKONAWCY:

Małgorzata Piotrowska – sopran

Aleksandra Koczurko – alt

Bartosz Gorzkowski – tenor

Kamil Górzyński - bas

Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski - dyrygent

PROGRAM:

J. S. BachKantaty

Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir   BWV 131

Chorus: Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir 

Arioso and Chorale (soprano, bass): So du willst, Herr, Sünde zurechnen

Chorus: Ich harre des Herrn, meine Seele harret 

Aria and Chorale (alto, tenor): Meine Seele wartet auf den Herrn von einer Morgenwache 

Chorale: Israel hoffe auf den Herrn; denn bei dem Herrn

Wachet auf, ruft uns die Stimme  BWV 140

Chorus: Wachet auf, ruft uns die Stimme2019.12.01.koncert zaproszenie A6 2

Recitative (tenor): Er kommt, er kommt

Duet Aria (soprano, bass): Wann kommst du, mein Heil

Chorale (tenor): Zion hört die Wächter singen

Recitative (bass): So geh herein zu mir

Duetto Aria (soprano, bass): Mein Freund ist mein

Chorale: Gloria sei dir gesungen 

Skład Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie

Skrzypce I – Tomasz Kusiak, Aleksandra Mazurek, Agata Mrówczyńska

Skrzypce II – Lech Gąsior, Grzegorz Cholewiński, Anna Resiak

Altówki – Renaldo Wójtowicz, Katarzyna Czerkawska

Wiolonczele – Małgorzata Pietroń, Konrad Komusiński

Kontrabas – Piotr Ścirka

Klawesyn – Tomasz Bielski

Oboje – Maria Banaszak, Agnieszka Misztal

Fagot – Natalia Jabłońska

Skład Chóru Trybunału Koronnego w Lublinie

Soprany:

Anna Iwaniak, Ania Kabulska, Anna Król, Eliza Kunach 

Alty:

Małgorzata Grabska, Beata Kowalska, Dagmara Matysik, Małgorzata Sobieszek

Tenory:

Marcin Cichowlas, Dariusz Dąbrowski, Wojciech Kowalewski, Piotr Król, Marcin Opaliński 

Basy:

Marcin Niezbecki, Kamil Niezbecki, Mirosław Stoń 

Małgorzata Piotrowska – sopran 

Wszechstronna sopranistka młodego pokolenia, specjalizująca się w wykonawstwie arii operowych, operetkowych, oratoryjnych oraz pieśni. Z wyróżnieniem w 2019 r. ukończyła studia wokalne w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. Cezarego Szyfmana. Stale doskonali swój warsztat techniczny i interpretacyjny podczas kursów mistrzowskich u takich artystów jak Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Antonina Kowtunow, Bogdan Makal, Jarosław Bręk, Julia Karlova. Z zamiłowania do chóralistyki studiuje dyrygenturę w klasie prof. dr hab. Bożenny Sawickiej. Jest trzykrotną stypendystką Rektora UMFC dla najlepszych studentów.Aktywnie organizuje życie muzyczne w Białymstoku i Kaliszu koordynując liczne projekty artystyczne (m.in. Summer Brass Academy, Pieśni Polskie Zaśpiewajmy Razem, przedstawienia uczelniane). Jako koncertująca solistka wystąpiła w realizacjach oper (Aptekarz, Nocleg w Apeninach, Księżniczka Czardasza, Cosi fan tutte, Bastien und Bastienne), spektaklu Świętoszek Akademii Teatralnej Białymstoku, koncercie z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz podczas festiwali muzycznych.

Aleksandra Koczurko – alt

Urodzona na Dolnym Śląsku w Legnicy, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną II Stopnia w klasie śpiewu solowego mgr Agnieszki Justyny Szumiło. W trakcie swojej edukacji w rodzinnym mieście aktywnie koncertowała i brała udział w projektach młodzieżowych organizowanych przez Legnicki Teatr im. Heleny Modrzejewskiej (Lato w Teatrze oraz Młodzież Tworzy Musical). Obecnie kontynuuje naukę śpiewu na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod okiem Prof. dr hab. Iwony Kowalkowskiej. Podczas studiów podjęła współpracę między innymi z Międzynarodowym Festiwalem Nadnoteckie Bel Canto oraz orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Chevalier de Saint Georges (z którą odbyła tournee po Francji), Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie. 

Bartosz Gorzkowski – tenor

Student śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz absolwent reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach na Słowacji. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Jako solista wykonuje liczne dzieła kantatowo-oratoryjne oraz operowe m. in. Te Deum M. A. Charpentiera, Requiem oraz Msza koronacyjna W. A. Mozarta, Misa Criolla A. Ramireza, Msza G-dur F. Schuberta, Sigismondo G. Rossiniego, La finta giardiniera W. A. Mozarta, Kabalista J. Elsnera, Zamek na Czorsztynie K. Kurpińskiego. W 2016 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Muzycznym w Poznaniu w charakterze reżysera dźwięku. Następnie występował na deskach teatru w spektaklach Skrzypek na dachu i Uśmiechnij się z Kiepurą oraz transmitowanych przez TVP koncertach Wigilijna Tytka. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. u prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Członek Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą.

Kamil Górzyński – bas

W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli. W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza). W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro – Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verd​​iego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemieczech. Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Chór Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą – nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.

Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej   (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48  P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski - Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki.  W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego. Do ważniejszych występów zespołu w ostatnim czasie zaliczyć można  koncerty; Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów - odkrycia lubelskich muzykologów, JA JESTEM - Koncert z okazji jubileuszu 100-lecia KUL,   wykonanie STABAT MATER Józefa Zeidlera wraz z Chórem KUL w Radomiu, Koncert WIELCY NIEPODLEGŁEJ z okazji jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, koncert  „MUZYKA J. S. BACHA”, Koncert Wielkanocny - J. Haydn: STWORZENIE ŚWIATA w Puławach, koncert w ramach cyklu Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2018)  oraz wykonanie  „Requiem” W. A. Mozarta  z okazji  80-ej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej (2019) oraz koncert CZŁOWIEK SUMIENIA w hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II.

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa.  Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z  Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.

Przemysław Stanisławski - dyrygent

Urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.

W ramach Zaduszek Pobrygidkowskich, obchodzonych co roku pod koniec listopada lub na początku grudnia wystąpi Orkiestra i Chór Trybunału Koronnego z oraz soliści wokaliści i dyrygent. Zostaną wykonane utwory J.S. Bacha.  

Przedsięwzięcie ma na celu organizację koncertu monograficznego poświęconego twórczości J. S. Bacha.  W programie: Kantaty J. S. Bach - Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir BWV 131, Z głębokości wołam do Ciebie, Panie! i Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140, Zbudźcie się, tak ci wołają Kantata 131 powstała na zamówienie pastora kościoła mariackiego w Muehlhausen. Tekst, na którym oparta jest kantata składa się wyłącznie z cytatów biblijnych i chorału. Zrąb stanowi Psalm 130 w pełnym brzmieniu.

Kantata 140 powstała na 27 niedzielę po Trójcy Św. (zdarza się bardzo rzadko w kalendarzu). Datowanie jedynej na ten dzień zachowanej kantaty nie stanowi żadnej trudności; powstała na 25 listopada 1731 roku. Tekst - z Ewangelii na tę niedzielę. 

Koncert ma stanowić kontynuację repertuarową koncertu, który odbył się 30.03.2014 r., 11.12.2016 r. i 24.11.2018 r. roku w Kościele Pobrygidkowskim i spowodował bardzo duże zainteresowanie publiczności. W Lublinie do rzadkości należy wykonanie wokalno-instrumentalnych dzieł Bacha, do których należą kantaty. Doskonała frekwencja na poprzednim koncercie i znakomity odbiór publiczności spowodowały chęć kontynuowania repertuaru, którego wielkie bogactwo zawarte jest w spuściźnie J. S. Bacha. Twórczość Bacha cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem melomanów, chociaż dość rzadko jest wykonywana na żywo przez instytucje zawodowe.

Zaduszki Pobrygidkowskie - to - cykliczne wydarzenie w czasie którego przywołujemy w naszej pamięci osoby związane z naszą świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności. Nawiązujemy w ten sposób do bogatej tradycji, m.in. postawy wdzięczności króla Władysława Jagiełło, który wybudował ten Kościół jako wotum za zwycięską bitwę pod Grunwaldem.

Nawiązując do tej odległej tradycji od kilku lat obchodzimy Zaduszki Pobrygidkowskie.  Kościół Pobrygidkowski odegrał też bardzo ważną rolę w czasach nowożytnych. W latach 80’ XX w. w tym miejscu gromadzili się ludzie opozycji, aby wyrazić swój sprzeciw wobec systemu totalitarnego. Dzięki zaangażowaniu duszpasterzy odbywały się Mszę św. za Ojczyznę. Po nich często wybitni aktorzy deklamowali wiersze ku pokrzepieniu serc naszych rodaków uciemiężonych przez komunistyczne jarzmo. 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim. Koncerty Patriotyczne.

KONCERT:

PIOTR SELIM

DLA CIEBIE OJCZYZNOKoncert 10.11.2019.1

  

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

10 listopada 2019 r. godz. 18.45


Wykonawcy:

  • Piotr Selim - fortepian, śpiew
  • Hanna Lewandowska - teksty, narracja
  • Magdalena Celińska - śpiew
  • Ladies Quartet
  • Anna Witkowska-Piątek - I skrzypce
  • Marta Komza - II skrzypce
  • Justyna Żukowska - aktówka
  • Małgorzata Pietroń - wiolonczela

PROGRAM: DLA CIEBIE OJCZYZNO

  1. Sam widzisz jak jest - tekst – Stąd ten lęk
  2. Modlitwa o wschodzie słońca
  3. Dona dona
  4. Stary Sizet
  5. Modlitwa
  6. Zielonym szliśmy łanem
  7. Tylko tu tyle barw - tekst – Kochaj dalej
  8. Jestem tu jestem z tobą
  9. Warto wierzyć w nas
  10. Szukam twoich śladów
  11. Ja człowiek ufam Tobie
  12. Daj się kształtować miłości - tekst – Do ciebie
  13. Serce do pary
  14. Mięta i czekolada
  15. Tu i teraz

…………………………………………………………………….

Słowa: Hanna Lewandowska

Muzyka: Piotr Selim

(2) muzyka: Przemysław Gintrowski słowa: Natan Tenenbaum  

(3) muzyka, słowa: trad. – tłum. Tymoteusz Kondrak

(4) muzyka, słowa: Lluis Llach – tłum. Filip Łobodziński

(5) muzyka, słowa: Bułat Okudźawa – tłum. Andrzej Mandalian

(12) słowa: Jan Paweł II, Albert Chmielowski


Projekt koncertów w ramach cyklu: "Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim. Koncerty Patriotyczne" zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin i Samorządu Województwa Lubelskiegokoncert 10.11.2019.2

Koncert:  "Dla Ciebie Ojczyzno" został przygotowany z myślą o uczczeniu 101 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i o prezentacji piosenek przybliżających pojęcie patriotyzmu w rozumieniu bliskim współczesnemu człowiekowi. Opartego na takich wartościach jak miłość i dobro, bliskość, otwartość na drugiego człowieka, poszanowanie różnic, a przede wszystkim dbałość o relacje, budowanie więzi w swoich środowiskach, w rodzinie, szkole, pracy, w swoich "małych Ojczyznach" i swoim kraju. Dla Ciebie Ojczyzno to nowy, autorski program artystów od wielu lat związanych z Lublinem oraz nagradzanych za swoją działalność artystyczną – Hanny Lewandowskiej i Piotra Selima. W programie koncertu znajdzie się 10 najnowszych kompozycji Piotra Selima napisanych do słów Hanny Lewandowskiej. Koncert uzupełnią utwory znane i szczególnie ulubione przez miłośników piosenki literackiej na najwyższym poziomie; pieśni jak najbardziej wpisujące się w tematykę koncertu. W koncercie wystąpią: Piotr Selim - śpiew, fortepian, Magdalena Celińska - śpiew, Hanna Lewandowska - narracje, Ladies Quartet. 


Kościół  Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej, zwany Kościołem Pobrygidkowskim  pełni funkcję Lubelskiego Sanktuarium Pamięci Narodowej w którym  przechowujemy w naszej pamięci osoby związane ze świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w  grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności.


Piotr Selim - kompozytor, wokalista, aranżer, producent muzyczny, pianista ze stopniem doktora sztuki, akompaniator dla niezliczonej ilości piosenkarzy i kilkudziesięciu chórów, wykonawca muzyki klasycznej w repertuarze składającym się utworów Fryderyka Chopina, Johannesa Brahmsa czy Sergiusza Prokofiewa, jeden z muzyków tworzących Kwintet Tanguillo wykonujący tanga Astora Piazzolli. Brał udział na nagraniach ponad 50 płyt. Od 20 lat współtworzy Lubelską Federację Bardów, zespół z którym nagrał 13 płyt CD i DVD. Jest jednym z wokalistów zaproszonych przez laureata Grammy 2014 Włodka Pawlika do koncertu-spektaklu „Wieczorem", w którym zaśpiewał wiersz J. Czechowicza „Elegia uśpienia”. Jest także autorem muzyki do spektaklu teatralnego „Machia” według scenariusza i w reżyserii Juliusza Machulskiego. Piotr Selim to laureat Nagrody Artystycznej Miasta Lublin za 2014 rok. W 2016 otrzymał także Medal Prezydenta Miasta Lublin a w roku 2017 Medal 700-lecia Miasta Lublin. To również stypendysta Stowarzyszenia ZAiKS oraz stypendysta Prezydenta Miasta Lublin w dziedzinie kultury na 2015 i 2017 rok. Od 27 lat komponuje i wykonuje muzykę przede wszystkim do tekstów poetki piosenki Hanny Lewandowskiej.

Hanna Lewandowska – Poetka piosenki. Z wyróżnieniem ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od ponad 26 lat współpracuje z Piotrem Selimem – kompozytorem i wokalistą,  dla którego pisze teksty piosenek. Piosenki tej autorsko – kompozytorskiej spółki wielokrotnie były nagradzane - na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, Spotkaniach  Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” w Olsztynie, "Łaźni" w Radomiu, "Spotkaniach  Bardów" we Włocławku, Spotkaniach Młodych Autorów i Kompozytorów SMAK w Myśliborzu, "Oranżerii" w Radzyniu Podlaskim, Spotkań z Piosenką Autorską w Biłgoraju, "Kamieniu Wiary" w Siedlcach, Festiwalu Kultury Ekologicznej w Józefowie, Festiwalu "Złota Kropla" w Świnoujściu i innych konkursach o zasięgu ogólnopolskim.
Teksty Hanny Lewandowskiej z muzyką i w wykonaniu Piotra Selima znalazły się na autorskich  płytach Lubelskiej Federacji Bardów wydanych przez firmę fonograficzną Dalmafon: „Na żywo w Hadesie” (1999 r.), Imperium (2004 r.) „Tygiel” (2007 r.),  „Dycha w Trójce” (2009 r.), „Koncert Jubileuszowy” (2014 r.), „Bardziej (2018 r.). Utwór „Szukam Twoich śladów” stanowiący III część skomponowanej przez Piotra Selima kantaty „Z ziemi wiernej” został opublikowany w wydawnictwie Jan Paweł II: „Wyrażam radość, że Lublin żyje…” (Gaudium, Lublin 2012). Piosenki: „Ty nie jesteś ty bywasz’ oraz „Bądź wyłącznie dlatego” zostały opublikowane w albumie „Tryptyk dla Fryderyka” (Polihymnia, 2010 r.). Debiutancka, solowa płyta  Piotra Selima "W rytmie bolera" wydana przez firmę Dalmafon w 2012 r. zawiera 14 tekstów Hanny Lewandowskiej. Hanna Lewandowska jest stypendystką Stowarzyszenia ZAiKS za tekst Tryptyku „Moje miejsca – Mój dom, Moje miasto, Moja ojczyzna”.

Autorka i pomysłodawca programu „Jestem tu, jestem z Tobą” którego premierowe wykonanie miało miejsce w Centrum Spotkania Kultur w roku 2018.

Magdalena Celińska – pieśniarka nagradzana na wielu ogólnopolskich festiwalach piosenki artystycznej. Ceniona za wrażliwość i niezwykłe, niepowtarzalne interpretacje utworów. Z Piotrem Selimem współpracuje od 15 lat. Jest również dyrygentem działających w Świdniku chórów - Męskiego Chóru „Arion” oraz Chóru „Świętej Kingi”.Głosami mieszkańców wybrana Świdniczanką 2015 roku.

Ladies Quartet to cztery niezwykłe kobiety:Anna Witkowska-Piątek (skrzypce), Marta Komza (skrzypce), Justyna Żukowska (altówka), Małgorzata Pietroń (wiolonczela). Każda z nich odebrała klasyczne wykształcenie i na co dzień związana jest z orkiestrami filharmonii i teatrów muzycznych. Niedosyt uprawiania muzyki w formie „zinstytucjonalizowanej” sprowokował dziewczyny do utworzenia zespołu niezależnego, realizującego własną wizję twórczości i wykonawstwa. Idea została zrealizowana w 2011 roku.

Ladies Quartet to działanie intergatunkowe, gdzie zarówno muzyka klasyczna, jak i muzyka rozrywkowa istnieją na tym samym poziomie ważności. Zespół z powodzeniem wprowadza klasyczne struktury i metody na pole muzyki dla mas. Wszystko to z pełnym profesjonalizmem, podparte doświadczeniem, ale przede wszystkim pasją i niesamowitą energią, którą wysłyszeć można w każdym dźwięku wypływającym spod zmysłowych kobiecych dłoni.

Ladies Quartet z takim samym powodzeniem wykonuje wielkie dzieła muzyki klasycznej, muzykę filmową oraz rozrywkę (polską i światową) zaaranżowaną na kwartet smyczkowy, co nadaje temu gatunkowi szczególnej jakości.

Dotychczas Ladies Quartet brał udział w wielu projektach klasycznych (koncerty symfoniczne, kameralne), projektach z muzyką rozrywkową oraz wielkich produkcjach telewizyjnych. 

Zespół na stałe współpracuje z liczącymi się formacjami i nazwiskami polskiej sceny rozrywkowej: VooVoo, Bajm, Perfect, Raz Dwa Trzy, Zakopower, Pectus, Perfect, Girls'n'Friends Orchestra Wojciecha Zielińskiego, Mateusz Pospieszalski, Karim Matusewicz, Zbigniew Wodecki, Małgorzata Walewska i wielu innych.

Obecnie Ladies Quartet współpracuje w dwóch projektach z zespołem Voo Voo: „Przy lampce” i „Harmonia” oraz najnowszym projektem Voo Voo i Matyldy Damięckiej -„Bowie First Step”, a także z zespołem Perfect , Beatą Kozidrak i zespołem Bajm,Wojciechem Zielińskim, Tomaszem Korpantym,Dodą-Dorotą Rabczewską, Piotrem Selimem. Zespół, poszerzając swoje horyzonty, realizuje także projekty z muzyką improwizowaną, czego efektem jest współpraca z zespołem Tatvamasi.

Grupa Ladies Quartet realizuje projekty niewykluczające żadnego z odbiorców. Ten nowy pozytywizm promowany przez Ladies pozawala na wprowadzenie wartościowej muzyki w dowolną przestrzeń. Ladies Quartet z powodzeniem wybrzmiewa podczas różnych imprez kulturalnych, wernisaży, pokazów mody, bankietów, spotkań towarzyskich, firmowych i prywatnych. Żywiołem Ladies są koncerty okolicznościowe i kameralne, co jednak nie przeszkadza im zaprezentowa  swojego programu podczas uroczystości rodzinnych. Ladies Quartet zaprasza do współpracy!  


Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim. Koncerty Patriotyczne zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin i Samorządu Województwa Lubelskiego

Sponsorzy i Partnerzy koncertu:

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A.

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

Sponsorzy i Partnerzy koncertu:

Firma Handlowo-Usługowa HANDBUD Włodawa

Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A.

Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

bogdanka saWBSlogo SBP PiaskiLogoLPECHANDBUD 

 

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM

KONCERT: J.S. BACH  KANTATY BMV 131, BMV 140

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w  Lublinie

ul. Gabriela Narutowicza 6

 

1 grudnia (niedziela) 2019 roku, o godz. 18.45.

WYKONAWCY:

Małgorzata Piotrowska – sopran

Aleksandra Koczurko – alt

Bartosz Gorzkowski – tenor

Kamil Górzyński - bas

Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski - dyrygent

PROGRAM:

J. S. Bach Kantaty

Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir   BWV 131

Chorus: Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir 

Arioso and Chorale (soprano, bass): So du willst, Herr, Sünde zurechnen

Chorus: Ich harre des Herrn, meine Seele harret 

Aria and Chorale (alto, tenor): Meine Seele wartet auf den Herrn von einer Morgenwache 

Chorale: Israel hoffe auf den Herrn; denn bei dem Herrn

 

Wachet auf, ruft uns die Stimme  BWV 140

Chorus: Wachet auf, ruft uns die Stimme

Recitative (tenor): Er kommt, er kommt

Duet Aria (soprano, bass): Wann kommst du, mein Heil

Chorale (tenor): Zion hört die Wächter singen

Recitative (bass): So geh herein zu mir

Duetto Aria (soprano, bass): Mein Freund ist mein

Chorale: Gloria sei dir gesungen 

 

Skład Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie

Skrzypce I – Tomasz Kusiak, Aleksandra Mazurek, Agata Mrówczyńska

Skrzypce II – Lech Gąsior, Grzegorz Cholewiński, Anna Resiak

Altówki – Renaldo Wójtowicz, Katarzyna Czerkawska

Wiolonczele – Małgorzata Pietroń, Konrad Komusiński

Kontrabas – Piotr Ścirka

Klawesyn – Tomasz Bielski

Oboje – Maria Banaszak, Agnieszka Misztal

Fagot – Natalia Jabłońska

 

Skład Chóru Trybunału Koronnego w Lublinie

Soprany:

Anna Iwaniak, Ania Kabulska, Anna Król, Eliza Kunach

Alty:

Małgorzata Grabska, Beata Kowalska, Dagmara Matysik, Małgorzata Sobieszek

Tenory:

Marcin Cichowlas, Dariusz Dąbrowski, Wojciech Kowalewski, Piotr Król, Marcin Opaliński

Basy:

Marcin Niezbecki, Kamil Niezbecki, Mirosław Stoń

 

Małgorzata Piotrowska – sopran 

Wszechstronna sopranistka młodego pokolenia, specjalizująca się w wykonawstwie arii operowych, operetkowych, oratoryjnych oraz pieśni. Z wyróżnieniem w 2019 r. ukończyła studia wokalne w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie śpiewu solowego prof. dra hab. Cezarego Szyfmana. Stale doskonali swój warsztat techniczny i interpretacyjny podczas kursów mistrzowskich u takich artystów jak Olga Pasiecznik, Anna Radziejewska, Antonina Kowtunow, Bogdan Makal, Jarosław Bręk, Julia Karlova. Z zamiłowania do chóralistyki studiuje dyrygenturę w klasie prof. dr hab. Bożenny Sawickiej. Jest trzykrotną stypendystką Rektora UMFC dla najlepszych studentów.Aktywnie organizuje życie muzyczne w Białymstoku i Kaliszu koordynując liczne projekty artystyczne (m.in. Summer Brass Academy, Pieśni Polskie Zaśpiewajmy Razem, przedstawienia uczelniane). Jako koncertująca solistka wystąpiła w realizacjach oper (Aptekarz, Nocleg w Apeninach, Księżniczka Czardasza, Cosi fan tutte, Bastien und Bastienne), spektaklu Świętoszek Akademii Teatralnej Białymstoku, koncercie z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz podczas festiwali muzycznych.

 

Aleksandra Koczurko – alt

Urodzona na Dolnym Śląsku w Legnicy, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną II Stopnia w klasie śpiewu solowego mgr Agnieszki Justyny Szumiło. W trakcie swojej edukacji w rodzinnym mieście aktywnie koncertowała i brała udział w projektach młodzieżowych organizowanych przez Legnicki Teatr im. Heleny Modrzejewskiej (Lato w Teatrze oraz Młodzież Tworzy Musical). Obecnie kontynuuje naukę śpiewu na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod okiem Prof. dr hab. Iwony Kowalkowskiej. Podczas studiów podjęła współpracę między innymi z Międzynarodowym Festiwalem Nadnoteckie Bel Canto oraz orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Chevalier de Saint Georges (z którą odbyła tournee po Francji), Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie. 

 

Bartosz Gorzkowski – tenor

Student śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz absolwent reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach na Słowacji. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Jako solista wykonuje liczne dzieła kantatowo-oratoryjne oraz operowe m. in. Te Deum M. A. Charpentiera, Requiem oraz Msza koronacyjna W. A. Mozarta, Misa Criolla A. Ramireza, Msza G-dur F. Schuberta, Sigismondo G. Rossiniego, La finta giardiniera W. A. Mozarta, Kabalista J. Elsnera, Zamek na Czorsztynie K. Kurpińskiego. W 2016 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Muzycznym w Poznaniu w charakterze reżysera dźwięku. Następnie występował na deskach teatru w spektaklach Skrzypek na dachu i Uśmiechnij się z Kiepurą oraz transmitowanych przez TVP koncertach Wigilijna Tytka. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. u prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Członek Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą.

 

Kamil Górzyński – bas

W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli. W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza). W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro – Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verd​​iego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemieczech. Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

 

Chór Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą – nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski.

Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej   (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejne projekty, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów oraz koncert muzyki na orkiestrę smyczkową (w programie m.in. Serenada C-dur op. 48  P. Czajkowskiego), pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu. W tym samym roku, wspólnie z wrocławską Akademią Muzyczną, zespół wziął udział w realizacji spektaklu operowego Agatka, czyli przyjazd pana Jana Dawida Hollanda. Pod dyrekcją Marka Toporowskiego zaprezentował go w Tarnowie i Krakowie. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski - Józefa Glempa. Wiosną 2013 roku Orkiestra uczestniczyła w koncertach Gorzkich żali R. Rozmusa oraz nagraniu CD. Następnie towarzyszyła chórom uczestniczącym w I Festiwalu Miast Partnerskich Lublina podczas koncertu Te Deum W. Kilara (maj 2013). W czerwcu 2013 r. razem z Cameratą Lubelską wykonała koncert Przedziwny, Święty Antoni, patronie Miasta Lublina oraz w składzie smyczkowym koncert z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni. Również we współpracy z Cameratą Lubelską zespół wziął udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova, gdzie przedstawił prawykonania litanii Jana Wańskiego i Józefa Zeidlera. W ostatnich latach we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zrealizowanych zostało kilka następnych projektów: Kantaty Jana Sebastiana Bacha (2014), koncert A. Vivaldi – Cztery pory roku (2014), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2014), koncert Saksofon i smyczki (2015), koncert oratorium G. F. Haendla Baltazar (2015), koncert Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2015), J. Haydn: Siedem ostatnich słów Chrystusa – Koncert Wielkopostny (2016), Noc Kultury 2016 – W kręgu zapomnianej pieśni polskiej (2016), Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2016) oraz koncert Muzyka Jana Sebastiana Bacha (2016). We współpracy z Chórem Akademickim KUL zespół orkiestry dokonała nagrania płyty CD „Tryumfy Króla Niebieskiego” – kolędy i pastorałki.  W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina50-lecie pracy artystycznej Przemysława Stanisławskiego. Do ważniejszych występów zespołu w ostatnim czasie zaliczyć można  koncerty; Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów - odkrycia lubelskich muzykologów, JA JESTEM - Koncert z okazji jubileuszu 100-lecia KUL,  wykonanie STABAT MATER Józefa Zeidlera wraz z Chórem KUL w Radomiu, Koncert WIELCY NIEPODLEGŁEJ z okazji jubileuszu 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, koncert  „MUZYKA J. S. BACHA”, Koncert Wielkanocny - J. Haydn: STWORZENIE ŚWIATA w Puławach, koncert w ramach cyklu Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina (2018) oraz wykonanie „Requiem” W. A. Mozarta  z okazji  80-ej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej (2019) oraz koncert CZŁOWIEK SUMIENIA w hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II.

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa.  Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z  Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.

 

Przemysław Stanisławski - dyrygent

Urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. Od 1966 do 1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego.W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „A abre Concinui”. Od powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu występując na wielu estradach w kraju i poza granicami. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu.Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Filharmonii – Bałtycka, Koszalińska, Lubelska, Olsztyńska, Pomorska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, a także poza granicami (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego „Requiem”. W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był o cjalnym reprezentantem kraju w „Dniu Pol-skim” na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli.Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał „Koncerty brandenburskie” J.S. Bacha i „Historię żołnierza” I. Strawińskiego. Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J.S. Bach, G.F. Haendel – polska premiera oratorium „Susanna”, „Belshazzar” – polska premiera, J.A. Hasse „Cleo de” – polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T.Z. Kassern „The comedy of the dumb wife“ – światowa prapremiera, G.C. Menotti – polska premiera „The old maid and the thief”, M. Rimski-Korsakow – polska premiera „Carska narzeczona” i in.).Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G.F.Haendel – Mesjasz; W.A.Mozart – Requiem; T.Z. Kassern – Comedy of the dumb wife; J. M. Poniatowski – Mass in F „World Premiere Recording”; W. Żeleński – Sacred Choral Works „World Premiere Recording”). W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Cho-pina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii.Od 2010 jest kierownikiem artystycznym Chóru i Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kwietnia 2011 do kwietnia 2015 był dyrygentem zespołu Camerata Lubelska. Z tymi zespołami dokonał kilkunastu światowych prawykonań dzieł Jana Wańskiego, Józefa Zeidlera, Józefa Michała Poniatowskiego, Władysława Żeleńskiego i w 2014 roku z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, solistami i Zespołem Wokalnym Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku dzieł: Missa in Dis „Die Zauber öte” (sygnowana nazwiskiem W.A. Mozart) i Floriana Schoena. W 2015 roku uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego.

 

W ramach Zaduszek Pobrygidkowskich, obchodzonych co roku pod koniec listopada lub na początku grudnia wystąpi Orkiestra i Chór Trybunału Koronnego z oraz soliści wokaliści i dyrygent. Zostaną wykonane utwory J.S. Bacha.  

Przedsięwzięcie ma na celu organizację koncertu monograficznego poświęconego twórczości J. S. Bacha.  W programie: Kantaty J. S. Bach - Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir BWV 131, Z głębokości wołam do Ciebie, Panie! i Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140, Zbudźcie się, tak ci wołają Kantata 131 powstała na zamówienie pastora kościoła mariackiego w Muehlhausen. Tekst, na którym oparta jest kantata składa się wyłącznie z cytatów biblijnych i chorału. Zrąb stanowi Psalm 130 w pełnym brzmieniu.

Kantata 140 powstała na 27 niedzielę po Trójcy Św. (zdarza się bardzo rzadko w kalendarzu). Datowanie jedynej na ten dzień zachowanej kantaty nie stanowi żadnej trudności; powstała na 25 listopada 1731 roku. Tekst - z Ewangelii na tę niedzielę. 

Koncert ma stanowić kontynuację repertuarową koncertu, który odbył się 30.03.2014 r., 11.12.2016 r. i 24.11.2018 r. roku w Kościele Pobrygidkowskim i spowodował bardzo duże zainteresowanie publiczności. W Lublinie do rzadkości należy wykonanie wokalno-instrumentalnych dzieł Bacha, do których należą kantaty. Doskonała frekwencja na poprzednim koncercie i znakomity odbiór publiczności spowodowały chęć kontynuowania repertuaru, którego wielkie bogactwo zawarte jest w spuściźnie J. S. Bacha. Twórczość Bacha cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem melomanów, chociaż dość rzadko jest wykonywana na żywo przez instytucje zawodowe.

Zaduszki Pobrygidkowskie - to - cykliczne wydarzenie w czasie którego przywołujemy w naszej pamięci osoby związane z naszą świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności. Nawiązujemy w ten sposób do bogatej tradycji, m.in. postawy wdzięczności króla Władysława Jagiełło, który wybudował ten Kościół jako wotum za zwycięską bitwę pod Grunwaldem.

Nawiązując do tej odległej tradycji od kilku lat obchodzimy Zaduszki Pobrygidkowskie.  Kościół Pobrygidkowski odegrał też bardzo ważną rolę w czasach nowożytnych. W latach 80’ XX w. w tym miejscu gromadzili się ludzie opozycji, aby wyrazić swój sprzeciw wobec systemu totalitarnego. Dzięki zaangażowaniu duszpasterzy odbywały się Mszę św. za Ojczyznę. Po nich często wybitni aktorzy deklamowali wiersze ku pokrzepieniu serc naszych rodaków uciemiężonych przez komunistyczne jarzmo. 

 

%MCEPASTEBIN%

 

TAJLANDIA: Bangkok i okolice + Koh Chang

Termin: 6-15 listopada 2019

6.11 – wyjazd autokarem z Kraśnika o godz.05.00 z dworca autobusowego ul. Jagiellońska, wyjazd z Lublina z placu Zamkowego o godz. 05.45. Przejazd na lotnisko im. F. Chopina w Warszawie. Przelot do Bangkoku.

7.11 - Przylot do Bangkoku. Rozpoczęcie programu.  Transfer do hotelu, spotkanie informacyjne. Wieczorem kolacja w restauracji na 78-ym piętrze najwyższego budynku Bangkoku - Baiyoke Sky (fakultatywnie - ok. 1400 THB/os.). Nocleg w hotelu.

8.11 – Bangkok Po śniadaniu zwiedzanie najważniejszych zabytków stolicy Tajlandii, znanymi jako "klejnoty Bangkoku". Zobaczymy słynącą z olbrzymiego posągu złotego Buddy świątynię Wat Traimit. Następnie Wat Phra Kheo i status Szmaragdowego Buddy. Później skierujemy się w stronę Wielkiego Pałacu i zwiedzimy Wat Po - najstarszą buddyjską świątynię królewską w Bangkoku z ogromnym posągiem leżącego Buddy. Rejs łodzią po rzece Chao Praya i sieci kanałów prawobrzeżnej części miasta. Wizyta w fabryce wyrobów jubilerskich. Powrót do hotelu. Wieczorem kolacja na statku spacerowym po rzece Chao Phraya (fakultatywnie - ok. 1700 THB/os.). Nocleg w hotelu.

9.11 - Bangkok (Rzeka Kwai). Czas wolny na zakupy i samodzielne zwiedzanie Bangkoku. Dla chętnych (fakultatywnie - ok. 5200 THB/os.) możliwość wykupienia 2 dniowej wycieczki z noclegiem nad Rzeką Kwai. Po drodze do prowincji Kanchanburii, odwiedzimy plantacje palm kokosowych, targ wodny Damnoen Saduak oraz Królewskie Centrum Rękodzieła Tajskiego. Po dotarciu nad rzekę Kwai okazja, by przejść się po słynnym moście. Obiad (fakultatywnie - ok. 400 THB/os.) w położonej na wodzie restauracji. Następnie wizyta w wiosce słoni z możliwością przejażdżki (fakultatywnie - ok. 900 THB/os.). Później jaskinia Kao Sai, w której mieści się posąg Buddy oraz drewniana część mostów tworzących słynną "kolej śmierci". Następnie podróż łodzią w górę rzeki Kwai do położonego na tratwach hotelu, w którym spędzimy noc w atmosferze egzotycznej dżungli. Wieczorem kolacja oraz możliwość
udział w pokazie tańców i muzyki plemienia Monów (fakultatywnie - ok. 200 THB/os.).

10.11 - Bangkok (Rzeka Kwai) - Pattaya. Część grupy przebywająca w Bangkoku po śniadaniu - transfer do Pattaya. Na Rzece Kwai - po śniadaniu wyprawa do prawdziwej, tropikalnej dżungli i wioski Monów. Po powrocie do hotelu i wykwaterowaniu możliwość spłynięcia Rzeką Kwai w kapokach. Następnie wizyta w Parku Narodowym Erewan z najpiękniejszymi wodospadami Tajlandii. Po obiedzie (fakultatywnie - ok. 400 THB/os.) w lokalnej restauracji udamy pojedziemy do Pattayi. Nocleg w Pattayi.

11.11 - Pattaya – Koh Chang. Po śniadaniu transfer na Koh Chang i rozpoczęcie części wypoczynkowej.

11-14 11. Pattaya - Koh Chang. Czas wolny na plażowanie na wyspie (3 noce). 

14.11 - Koh Chang - Bangkok - Warszawa. Transfer na lotnisko w Bangkoku, zakończenie programu i wylot do Polski o godz. 23.05. 

15.11 – przylot do Warszawy o godz. 08.20. Transfer autokarowy do Kraśnika .

Cena 4148 zł 

Cena zawiera:

- przelot na trasie Warszawa-Bangkok-Warszawa z przesiadką w Helsinkach (bilety, opłaty lostniskowe)

- ubezpieczenie NNW i Kl

- zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych w hotelach 3* z klimatyzacją z wyjątkiem hotelu na rzece Kwai

- śniadania w formie bufetu

- transport klimatyzowanymi autokarami w Tajlandii

- serwis wykwalifikowanego polskiego pilota na trasie Bangkok-Kanchanaburii-Pattaya

- obowiązkową składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny 13 zł/os 

Cena nie zawiera!!!

- transferu  autokarowego Kraśnik-Warszawa-Kraśnik    120 zł

- obowiązkowej opłaty za wstępy do zwiedzanych obiektów, obsługę lokalnych przewodników, serwis miejscowego agenta, zwyczajowe napiwki i inne opłaty lokalne w wysokości 2400 THB/os (ok. 65 EUR/os.) jako pakiet płatny lokalnemu kontrahentowi (pilotowi) na miejscu wycieczki

- wycieczek fakultatywnych (dla chętnych!!) 9500 THB/os.  (ok.300 EUR/os.)

W cenie są tylko śniadania, pozostałe wyżywienie we własnym zakresie

UWAGI:

Kolejność zwiedzania może ulec zmianie, decyduje przewodnik

Większość hoteli w Tajlandii wymaga przy zakwaterowaniu gwarancji na ewentualne koszty konsumpcji z mini baru lub inne koszty na terenie hotelu. Depozyt gwarancyjny hotele przyjmują w gotówce (lub ewentualnie kartą kredytową) w wysokości od 30 do 200 USD na pokój w zależności od kategorii hotelu. Depozyt ten jest zwracany w USD lub w THB przy  wykwaterowaniu z hotelu.

Obywatele polscy zwolnieni są z obowiązku wizowego na pobyty turystyczne nie dłuższe niż 30 dni.

Osoby o niedbałym i nieestetycznym wyglądzie mogą nie uzyskać zgody na wjazd. 

Przy wjeździe wymagany i bezwzględnie przestrzegany jest co najmniej 6-miesięczny okres ważności paszportu (liczony od daty wjazdu na terytorium Tajlandii). Niespełnienie tego warunku jest jednoznaczne z odmową wjazdu           - osoby takie z reguły zawracane są do portu 

- kolacje we własnym zakresie (ok.100 USD trzeba mieć na ten cel)

rozkład 

lotuAY1144  06NOV WAW

HEL   1305 1545AY 141   06NOV

HEL   BKK   1650 0725+1  (przylot następnego dnia)AY 144   14NOV

BKK   HEL    2305 0520+1 (przylot następnego dnia)AY1141  15NOV

HEL   WAW  0735 0820 

AY – Finnair -WAW - Warszawa, HEL - Helsinki, BKK – Bangkok

Zapisy i informacje

APPIA Biuro Podróży i Usług 

tel. 504 267 407 lub 504 267 222

Przy zapisach należy uiścić zadatek w wysokości 850 zł 

Pozostała płatność do dnia 5 października 2019 r.

nr konta bankowego

Bank Pekao 11 1240 2395 1111 0010 7219 4253