Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIMkoncert plakat A3

zapraszamy na

KONCERT MUZYKI SAKRALNEJ

16 września (niedziela), o godz. 19.00

wystąpią:

ks. Bogdan Zagórski – bas

Stanisław Diwiszek - organy

w programie:

1. Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Sinfonia z kantaty BWV 29 „Wir danken dir, Gott” (1731) (arr. M. Dupré)

2. Franz Peter Schubert (1797–1828) – Litaney auf das Fest Aller Seelen D 343 (1816)

3. Johann Sebastian Bach – Chorał „Jesus bleibet meine Freude” z kantaty BWV 147 (1716/23)

4. Franz Peter Schubert – Pax vobiscum D 551 (1817)

5. Johann Sebastian Bach – Preludium chorałowe „Ertödt’ uns durch dein’ Güte” z kantaty BWV 22 (1723) (arr. P. Baekgaard)

6. Karl Kindsmüller (1876–1955) – Hymn „Segne du, Maria” [text: Cordula Wöhler]

7. Georg Fridrich Händel (1685–1759) – Sinfonia II „Arrival of the Queen of Sheba” z oratorium „Salomon” HWV 67 (1748) (arr. N.
Rawsthorne)

8. Stanisław Diwiszek (*1985) – Christ ist erstanden DOO 91 (2014)

9. Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – Andante F–dur KV 616 (1791)

10. Stanisław Diwiszek – Miserere mei, Deus DOO 95 (2014)

11. Johann Sebastian Bach – Fantazja G–dur BWV 572 (1712)

                                                                                                     ZAPRASZAMY!

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim

Kościół Rektoralny Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

Gabriela Narutowicza 6

 

KONCERT: PÓKI MY ŻYJEMY

z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości

 

21 października 2018 r. godz. 19.00

 

Wykonawca: INNY KWARTET:

Anna Piwko Skrzypce I

Magda Magoń Skrzypce II

Tomasz Nadolski Altówka

Katarzyna Wach Wiolonczela 

Kamila Lendzion sopran

 

INNY KWARTET

na co dzień działający w Zamościu i Lublinie, wykonujący muzykę o szerokim wachlarzu repertuarowym - od operetki czy musicalu, przez muzykę patriotyczną, religijną, filmową rozrywkową do popu, soulu swingu czy jazzu.W skład kwartetu wchodzą utalentowani muzycy symfoniczni
charakteryzujący się wysokim kunsztem wykonawczym, doskonałym poczuciem humoru oraz profesjonalizmem gwarantującym najwyższy poziom artystyczny.

 

KAMILA LENDZION - sopran

Solistka Opery Kameralnej w Warszawie o bogatym dorobku artystycznym. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk .Swój głos doskonaliła u najwybitniejszych śpiewaków m.in. Teresy Żylis - Gary Teresy Wojtaszek - Kubiak czy Jerzego Artysza. Kamila Lendzion ma na swoim koncie również nagrody : za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery Rusałka. A. Dworzaka z 2003 roku na Ogólnopolskim konkursie im . Haliny Halskiej we Wrocławiu, wyróżnienie na Pierwszym Ogólnopolskim konkursie Operetkowym im. I. Borowieckiej w Krakowie 2004 roku. Solistka występuje również w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych : Filharmonia Berlińska, Palais des - Arts w Brukseli czy Koenigin Elisabethzaal w Antwerpii z repertuarem operowym i operetkowym. Artystka stale współpracuje z filharmonią : rzeszowską, częstochowską, słupską, dolnośląską czy lubelską. Uczestniczyła również w Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju na specjalne zaproszenie śp. Bogusława Kaczyńskiego.

PROGRAM KONCERTU: 

  1. Te Deum M. A. Charpentier
  2. Przybycie Królowej Saby G. F. Handel
  3. "O mio Babbino caro" G. Puccini
  4. Badinerie  J. S. Bach
  5. "Muzyka na wodzie" G. F.Handel część " Andante Maestoso"
  6. Ave Maria  J. Caccini
  7. "Polonez militarny" F. Chopin
  8. "Życzenie" F. Chopin
  9. Preludia F. Chopina
  10. "Polskie drogi" muzyka tytułowa z filmu A. Kurylewicza
  11. " Menuet" I. J. Paderewski
  12. " Kochajmy się " muzyka z filmu Pan Tadeusz, W. Kilar
  13. "Alleluja " L. Cohen
  14. " Obój Gabriela" muzyka z filmu "Misja" E. Morricone
  15. " Oda do Radości" finałowa część symfonii  L.van Beethovena.

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY

Zrealizowano dzięki wsparciu miasta Lublin

Partnerzy:

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank Powiatowy w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie  

                                                                                   WSTĘP WOLNY. ZAPRASZAMY

 

 

KONCERT MAGNIFICAT - 03.06.2018 r. godz.19.00

 

koncert zaproszenie A6

 

Wykonawcami koncertu będą dwa zespoły: kwartet smyczkowy oraz chór mieszany. Kwartet smyczkowy tworzą muzycy na co dzień związani z Filharmonią Lubelską, Teatrem Muzycznym w Lublinie oraz Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie. Chór Jana Pawła II  pod dyrekcją ks. Tomasza Lisieckiego działa przy Centrum Jana Pawła II i tworzą go osoby wykonujące przede wszystkim muzykę liturgiczną.  Na program koncertu złożą się utwory o tematyce maryjnej. Repertuar zostanie ukazany w 3 różnych aspektach wykonawczych: instrumentalnym, wokalnym oraz wokalno-instrumentalnym. Wykonawcy zaprezentują publiczności m. in.: "Ave Maria"  (J. S. Bach-Ch. Gounod, G. Caccini, M. Lorenc), "Medytację" z opery "Thais" J. Massenet w opracowaniu M. Mazurka na kwartet smyczkowy, a także "Magnificat" J. Pachelbela na chór i kwartet smyczkowy.

Wystąpią:

Kwartet smyczkowy w składzie:

Aleksandra Mazurek - I skrzypce

Dominika Kołszut - II skrzypce

Katarzyna Czerniawska - altówka

Weronika Kociuba - wiolonczela 

Chór im. św. Jana Pawła II

Ks. Tomasz Lisiecki - dyrygent

W programie: utwory kompozytorów J.S. Bach, Ch. Gounod, P. Mascagni, F. Schubert, J.  Massenet, M. Lorenz, J. Pachelebel

Program koncertu:

Jan Sebastian Bach/Charles Gounod - "Ave Maria"

Pietro Mascagni - Intermezzo z opery "Cavalleria rusticana"

Franz Schubert - "Ave Maria"

Jules Massenet - "Medytacja" z opery "Thais" w opracowaniu Mieczysława Mazurkakoncert zaproszenie A6 2

Michał Lorenc -"Ave Maria"

Johann Pachelbel - "Magnificat" D-dur P.246 na chór, kwartet smyczkowy i organy w opracowaniu Mieczysława Mazurka

Aleksandra Mazurek - I skrzypce

 

 

Aleksandra Mazurek od dzieciństwa związana jest ze środowiskiem kulturalnym i muzycznym Lublina. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie skrzypiec Prof. Macieja Sobczaka. Od 2003 roku związana jest z orkiestrą  Filharmonii Lubelskiej (od 2013 r. jako muzyk I głos – solista); od 2004 roku współpracuje z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie. Od lat współpracuje z wieloma zespołami (m.in. Tomasz Momot Orchestra, Tarkowski Orkiestra, Warschauer Saymphonie-Orchester, Camerata Lubelska).Od 2004 roku prowadzi klasę skrzypiec w Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie.

Dominika Kołszut - II skrzypce

Dominika Kołszut - Absolwentka Akademii  Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku,  Uczestniczka kursów muzycznych w Polsce i Szwajcarii, laureatka konkursu Bachowskiego w Gdańsku w kategorii „zespoły kameralne” (2002 r. wyróżnienie). Aktualnie  koncertmistrz Teatru Muzycznego  w Lublinie. Od 2004 roku związana z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kilku lat współpracuje również z Tarkowski Orkiestra, nagrywając muzykę do seriali, reklam i filmów.  Miłośniczka psów, jazdy na nartach i tańca, której pasją jest muzyka i podróżowanie.

Katarzyna Czerniawska – altówka

Katarzyna Czerniawska jest  absolwentką  Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W 2005 roku uzyskała dyplom z oceną bardzo dobrą w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. W latach 2004-2005 pracowała w Państwowej Orkiestrze Bałtyckiej, a w latach 2008-2009 była członkiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Od 2006 roku pracuje w Filharmonii Lubelskiej, obecnie jako prowadząca grupę altówek oraz w Orkiestrze Trybunału Koronnego. Jako pedagog prowadzi klasę altówki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie.

 

Weronika Kociuba - wiolonczela 

Weronika Kociuba ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi, w klasie Dominika Połońskiego. Grała w I, Culture Orchestra pod batutą Sir Neville’a Marrinera. Współtworzyła wiele projektów międzynarodowych, koncertując w takich salach jak Berliner Philharmonie, Royal Festival Hall w Londynie czy Teatro Real w Madrycie. Jest silnie związana z Lublinem, gdzie pracuje w orkiestrze Filharmonii Lubelskiej, prowadzi klasę wiolonczeli w Szkole Muzycznej im. T. Szeligowskiego oraz jest członkinią Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie.

 

Chór im. św. Jana Pawła II

Chór św. Jana Pawła II powstał w maju 2011 r. Podczas wspólnego pielgrzymowania do Rzymu na beatyfikację Papieża Polaka wśród uczestników pielgrzymki zrodził się pomysł założenia zespołu wokalnego. Chór rozpoczął próby w kościele św. Wojciecha na Podwalu w Lublinie, gdzie funkcję organisty pełnił ks. Tomasz Lisiecki, będący jednocześnie dyrygentem nowego zespołu. Wkrótce dołączyły nowe osoby, związane z duszpasterstwem prowadzonym przez rodzonego brata dyrygenta – ks. Wojciecha Lisieckiego. Aktualnie chór pracuje przy Archidiecezjalnym Centrum Jana Pawła II w Lublinie. Zespół wykonuje utwory sakralne różnych kompozytorów, m. in.: J. Rheinbergera, J. Pachelbela, A. Lottiego, J. Maklakiewicza, H. M. Góreckiego, S. Kwiatkowskiego, A. Koszewskiego i innych.    

Ks. Tomasz Lisiecki – dyrygent

Ks. dr Tomasz Lisiecki jest absolwentem Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Podyplomowego Studium Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. Pełni funkcję przewodniczącego Komisji ds. Muzyki Kościelnej Archidiecezji Lubelskiej, oraz wykładowcy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Prowadzi zajęcia z muzyki kościelnej oraz emisji głosu w Wyższym Seminarium Duchownym w Lublinie. Tam też pełni funkcję dyrygenta chóru seminaryjnego oraz scholii gregoriańskiej. Aktualnie pełni funkcję organisty w lubelskim kościele pw. św. Rodziny. Jest założycielem i dyrygentem Chóru św. Jana Pawła II.  

WSTĘP WOLNY. ZAPRASZAMY!

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

 

PROJEKT ZREALIZOWANY DZIEKI WSPARCIU ML RGB

 

 

 

 

 

 

Mecenas koncertu: LOGO GRUPA AZOTY Pulawy 002

 

Partnerzy:                                                  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 

WBS                                                                                    logo SBP Piaski

 

 

 

plakatKościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie zaprasza na Koncert "GLORIA" Antonio Vivaldi - W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II. Fragmenty himilii i przemówień Jana Pawła II w ramach cyklu: „Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim”.

Wykonawcy:
Małgorzata Rodek – Sopran
Małgorzata Rudnicka – Mezzosopran
Piotr Olech – Kontratenor
Urszula Bobryk – Dyrygent
Chór Akademicki UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej
Orkiestra Trybunału Koronnego
Jacek Brzeziński – narracja

 


Koncert odbędzie się w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie, w dniu 22 kwietnia (niedziela) 2018 roku, o godz. 19.00. Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy !!!

 

 

NAJBLIŻSZY KONCERT:

 koncert 21.10.2018 zaproszenie A6 1

ZAPLANOWANE KONCERTY W 2018 R.  

KONCERT: PÓKI MY ŻYJEMY

z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości

21 października 2018 r. godz. 19.00

 

Wykonawca: INNY KWARTET:

Anna Piwko Skrzypce I

Magda Magoń Skrzypce II

Tomasz Nadolski Altówka

Katarzyna Wach Wiolonczela 

Kamila Lendzion sopran

 

 

INNY KWARTET na co dzień działający w Zamościu i Lublinie, wykonujący muzykę o szerokim wachlarzu repertuarowym - od operetki czy musicalu, przez muzykę patriotyczną, religijną, filmową rozrywkową do popu, soulu swingu czy jazzu.W skład kwartetu wchodzą utalentowani muzycy symfoniczni charakteryzujący się wysokim kunsztem wykonawczym, doskonałym poczuciem humoru oraz profesjonalizmem gwarantującym najwyższy poziom artystyczny.

ANNA PIWKO, Absolwentka AMFC w Białymstoku w klasie skrzypiec profesora Stanisława Kuka,od kilkunastu lat skrzypaczka Orkiestry koncert 21.10.2018 zaproszenie A6 2Symfonicznej im. Karola Namysłowskiego w Zamościu oraz nauczyciel skrzypiec w PSM I w Szczebrzeszynie. Od przeszło 10 lat wykonuje kameralistykę w kwartecie smyczkowym, w którym pełni rolę I skrzypiec.

MAGDA MAGOŃ, Absolwentka Wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec profesora Bartosza Bryły, od kilkunastu lat skrzypaczka Orkiestry Symfonicznej w Zamościu oraz nauczyciel skrzypiec w PSM I i II stopnia w Zamościu, kwartet smyczkowy to jej kolejna z muzycznych działalności, skrzypce II.

TOMASZ NADOLSKI, od 20 lat altowiolista w Orkiestrze Symfonicznej w Zamościu; muzyk wszechstronny, swoją druga tożsamość muzyczną odkrył w śpiewie klasycznym, od lat jest solistą - barytonem tej samej instytucji; w kwartecie zagościł od dwóch lat.

KATARZYNA WACH, absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz studiów podyplomowych Musikhochschule  które ukończyła w Augsburgu, w Niemczech. Od kilku lat związana z Orkiestrą Symfoniczną w Zamościu oraz PSM I i II stopnia w Chełmie, gdzie pracuje jako nauczyciel wiolonczeli; w kwartecie od trzech lat.

 

KAMILA LENDZION - sopran

Solistka Opery Kameralnej w Warszawie o bogatym dorobku artystycznym. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk .Swój głos doskonaliła u najwybitniejszych śpiewaków m.in. Teresy Żylis - Gary Teresy Wojtaszek - Kubiak czy Jerzego Artysza. Kamila Lendzion ma na swoim koncie również nagrody : za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery Rusałka. A. Dworzaka z 2003 roku na Ogólnopolskim konkursie im . Haliny Halskiej we Wrocławiu, wyróżnienie na Pierwszym Ogólnopolskim konkursie Operetkowym im. I. Borowieckiej w Krakowie 2004 roku. Solistka występuje również w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych : Filharmonia Berlińska, Palais des - Arts w Brukseli czy Koenigin Elisabethzaal w Antwerpii z repertuarem operowym i operetkowym. Artystka stale współpracuje z filharmonią : rzeszowską, częstochowską, słupską, dolnośląską czy lubelską. Uczestniczyła również w Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju na specjalne zaproszenie śp. Bogusława Kaczyńskiego.

 

 

PROGRAM KONCERTU : 

1. Te Deum M. A. Charpentier

2. Przybycie Królowej Saby G. F. Handel

3. "O mio Babbino caro" G. Puccini

4.  Badinerie  J. S. Bach

5. "Muzyka na wodzie" G. F.Handel część " Andante Maestoso"

6. Ave Maria  J. Caccini

7. "Polonez militarny" F. Chopin

8. "Życzenie" F. Chopin

9. Preludia F. Chopina

10. "Polskie drogi" muzyka tytułowa z filmu A. Kurylewicza

11. " Menuet" I. J. Paderewski

12. " Kochajmy się " muzyka z filmu Pan Tadeusz, W. Kilar

13. "Alleluja " L. Cohen

14. " Obój Gabriela" muzyka z filmu "Misja" E. Morricone

15. " Oda do Radości" finałowa część symfonii L.van Beethovena.

 

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin.

 

KONCERT PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ: "KU NIEPODLEGŁEJ” – 10.11.2018

 

Wykonawca: Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu. Koncert dla uczczenia 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości. Kościół pełni funkcję Lubelskiego Sanktuarium Pamięci Narodowej w którym  przechowujemy pamięć o osobach związanych ze świątynią i bolesnych wydarzeniach z historii Polski. Harmonogram uroczystości patriotycznych  Pozwala na ukazanie aktualności potrzeby patriotyzmu na przestrzeni
burzliwych dziejów Polski.  

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta Lublin i Urzędu Marszołkowskiego w Lublinie

 

KONCERT MUZYKA J. S. BACHA - 24.11.2018 r.

Zaduszki Pobrygidkowskie - to - cykliczne wydarzenie w czasie którego przywołujemy w naszej pamięci osoby związane z świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności. Nawiązujemy w ten sposób do bogatej tradycji, m.in. postawy wdzięczności króla Władysława Jagiełło, który wybudował ten Kościół jako wotum za zwycięską bitwę pod Grunwaldem. Jednocześnie zobowiązał członków Zakonu Najświętszego Zbawiciela, aby w tym miejscu przechowywali pamięć o królu i jego dzielnych rycerzach. Każdy Ojciec Brygid będący kapłanem miał obowiązek odprawić w ciągu tygodnia 3 Msze św.: jedną - za króla, drugą - za jego następców, trzecią - o pomyślność państwa. Nawiązując do tej odległej tradycji rozpoczęliśmy obchód Zaduszek Pobrygidkowskich. Kościół Pobrygidkowski odegrał też bardzo ważną rolę w czasach nowożytnych. W latach 80’ XX w. w tym miejscu gromadzili się ludzie opozycji, aby wyrazić swój sprzeciw wobec systemu totalitarnego. Dzięki zaangażowaniu duszpasterzy odbywały się Mszę św. za Ojczyznę. Po nich często wybitni aktorzy deklamowali wiersze ku pokrzepieniu serc naszych rodaków uciemiężonych przez komunistyczne jarzmo.

 W ramach Zaduszek wystąpi Orkiestra i Chór Trybunału  Koronnego z oraz soliści wokaliści i solista instrumentalista. Zostaną wykonane utwory J.S. Bacha. Przedsięwzięcie ma na celu organizację koncertu monograficznego poświęconego  twórczości J. S. Bacha. Koncert ma stanowić kontynuację repertuarową koncertu, który odbył się  30.03.2014 roku w Kościele Pobrygidkowskim i spowodował bardzo duże zainteresowanie publiczności. W Lublinie do rzadkości należy wykonanie wokalno-instrumentalnych dzieł Bacha, do których należą kantaty. Doskonała frekwencja na poprzednim koncercie i znakomity odbiór publiczności spowodowały chęć kontynuowania repertuaru, którego wielkie bogactwo zawarte jest w spuściźnie J. S. Bacha. Twórczość Bacha cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem melomanów, chociaż dość rzadko jest wykonywana na żywo przez instytucje zawodowe.

 

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta Lublin.

 

KONCERT: "MASS IN BLUE" - 2 grudnia 2018 r. godz. 19.00

Koncert: "Mass in Blue" to kompozycja znanego angielskiego kompozytora współczesnego Willa Todda. Msza obejmuje pełne ordinarium missae czyli: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei. Jest dynamicznym połączeniem muzyki jazzowej, sakralnej muzyki chóralnej i gospel. Zawiera również dużo miejsca do popisów improwizatorskich.

 

Najważniejsze jednak jest połączenie głębokiej modlitwy z pięknem melodycznych fraz. To muzyka, która podnosi na duchu. Obsada utworu to chór mieszany, trio jazzowe w składzie; fortepian, gitara basowa, perkusja, saksofon i solowy głos sopranowy. Partię fortepianu realizować będzie znakomity pianista i kompozytor, niezwykle popularny w naszym mieście Piotr Selim, partię solową wykona znana wokalistka jazzowa Anna Michałowska-Kotynia. Na gitarze basowej zagra Michał Kowalczyk, partię perkusji zrealizuje Marek Fedor a na saksofonie grać będzie Piotr Kamienobrodzki. Wystąpi także

 

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej, całość poprowadzi prof. Elżbieta Krzemińska.

 

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta Lublin.

 

KONCERTY ZREALIZOWANE W 2018 R.:

 

KONCERT MUZYKI SAKRALNEJ - 16.09.2018 r. godz. 19.00koncert plakat A3

Wykonawcy:

Stanisław Diwiszek - organy

ks. Bogdan Zagórski - bas

 

PROGRAM KONCERTU:

KS. BOGDAN ZAGÓRSKI – bas (2, 4, 6, 8, 10)

STANISŁAW DIWISZEK – organy (1–11)

1. Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Sinfonia z kantaty BWV 29 „Wir danken dir, Gott” (1731) (arr. M. Dupré)

2. Franz Peter Schubert (1797–1828) – Litaney auf das Fest Aller Seelen D 343 (1816)

3. Johann Sebastian Bach – Chorał „Jesus bleibet meine Freude” z kantaty BWV 147 (1716/23)  (arr. R. Cundick)

4. Franz Peter Schubert – Pax vobiscum D 551 (1817)

5. Johann Sebastian Bach – Preludium chorałowe „Ertödt’ uns durch dein’ Güte” z kantaty BWV 22 (1723) (arr. P. Baekgaard)

6. Karl Kindsmüller (1876–1955) – Hymn „Segne du, Maria” [text: Cordula Wöhler]

7. Georg Fridrich Händel (1685–1759) –  Sinfonia II „Arrival of the Queen of Sheba” z oratorium „Salomon” HWV 67 (1748) (arr. N.Rawsthorne)

8. Stanisław Diwiszek (*1985) –  Christ ist erstanden DOO 91 (2014)

9. Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) –  Andante F–dur KV 616 (1791)

10. Stanisław Diwiszek – Miserere mei, Deus DOO 95 (2014)

11. Johann Sebastian Bach – Fantazja G–dur BWV 572 (1712)

 

 

KONCERT KRZYŻ I ORZEŁ - 09.09.2018 R.

z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Najpiękniejsze polskie pieśni patriotyczne w wykonaniu tenora światowej sławy Bogusława Morki z solistami i orkiestrą.

 

KONCERT MAGNIFICAT - 03.06.2018 r.   koncert zaproszenie A6

Wykonawcami koncertu będą dwa zespoły: kwartet smyczkowy oraz chór mieszany. Kwartet smyczkowy tworzą muzycy na co dzień związani z Filharmonią Lubelską, Teatrem Muzycznym w Lublinie oraz Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie. Chór Jana Pawła II  pod dyrekcją ks. Tomasza Lisieckiego działa przy Centrum Jana Pawła II i tworzą go osoby wykonujące przede wszystkim muzykę liturgiczną.  Na program koncertu złożą się utwory o tematyce maryjnej. Repertuar zostanie ukazany w 3 różnych aspektach wykonawczych: instrumentalnym, wokalnym oraz wokalno-instrumentalnym. Wykonawcy zaprezentują publiczności m. in.: "Ave Maria" (J. S. Bach-Ch. Gounod, G. Caccini, M. Lorenc), "Medytację" z opery "Thais" J. Massenet w opracowaniu M. Mazurka na kwartet smyczkowy, a także "Magnificat" J. Pachelbela na chór i kwartet smyczkowy.

Wystąpią:
Kwartet smyczkowy w składzie:
Aleksandra Mazurek - I skrzypce
Dominika Kołszut - II skrzypce
Katarzyna Czerniawska - altówka
Weronika Kociuba - wiolonczela 
Chór im. św. Jana Pawła II
Ks. Tomasz Lisiecki - dyrygent
W programie: utwory kompozytorów J.S. Bach, Ch. Gounod, P. Mascagni, F. Schubert, J.  Massenet, M. Lorenz, J. Pachelebel
 
Program koncertu:
Jan Sebastian Bach/Charles Gounod - "Ave Maria"
Pietro Mascagni - Intermezzo z opery "Cavalleria rusticana"
Franz Schubert - "Ave Maria"
Jules Massenet - "Medytacja" z opery "Thais" w opracowaniu Mieczysława Mazurka
Michał Lorenc -"Ave Maria"
Johann Pachelbel - "Magnificat" D-dur P.246 na chór, kwartet smyczkowy i organy w opracowaniu Mieczysława Mazurka
 
Aleksandra Mazurek - I skrzypcekoncert zaproszenie A6 2

Aleksandra Mazurek od dzieciństwa związana jest ze środowiskiem kulturalnym i muzycznym Lublina. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie skrzypiec Prof. Macieja Sobczaka. Od 2003 roku związana jest z orkiestrą  Filharmonii Lubelskiej (od 2013 r. jako muzyk I głos – solista); od 2004 roku współpracuje z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie. Od lat współpracuje z wieloma zespołami (m.in. Tomasz Momot Orchestra, Tarkowski Orkiestra, Warschauer Saymphonie-Orchester, Camerata Lubelska).Od 2004 roku prowadzi klasę skrzypiec w Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie.

Dominika Kołszut - II skrzypce

Dominika Kołszut - Absolwentka Akademii  Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku,  Uczestniczka kursów muzycznych w Polsce i Szwajcarii, laureatka konkursu Bachowskiego w Gdańsku w kategorii „zespoły kameralne” (2002 r. wyróżnienie) .
Aktualnie  koncertmistrz Teatru Muzycznego  w Lublinie. Od 2004 roku związana z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kilku lat współpracuje również z Tarkowski Orkiestra, nagrywając muzykę do seriali, reklam i filmów.  Miłośniczka psów, jazdy na nartach i tańca, której pasją jest muzyka i podróżowanie.

Katarzyna Czerniawska – altówka

Katarzyna Czerniawska jest  absolwentką Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W 2005 roku uzyskała dyplom z oceną bardzo dobrą w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. W latach 2004-2005 pracowała w Państwowej Orkiestrze Bałtyckiej, a w latach 2008-2009 była członkiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Od 2006 roku pracuje w Filharmonii Lubelskiej, obecnie jako prowadząca grupę altówek oraz w Orkiestrze Trybunału Koronnego. Jako pedagog prowadzi klasę altówki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie.

Weronika Kociuba - wiolonczela 

Weronika Kociuba ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi, w klasie Dominika Połońskiego. Grała w I, Culture Orchestra pod batutą Sir Neville’a Marrinera. Współtworzyła wiele projektów międzynarodowych, koncertując w takich salach jak Berliner Philharmonie, Royal Festival Hall w Londynie czy Teatro Real w Madrycie. Jest silnie związana z Lublinem, gdzie pracuje w orkiestrze Filharmonii Lubelskiej, prowadzi klasę wiolonczeli w Szkole Muzycznej im. T. Szeligowskiego oraz jest członkinią Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie.

Chór im. św. Jana Pawła II

Chór św. Jana Pawła II powstał w maju 2011 r. Podczas wspólnego pielgrzymowania do Rzymu na beatyfikację Papieża Polaka wśród uczestników pielgrzymki zrodził się pomysł założenia zespołu wokalnego. Chór rozpoczął próby w kościele św. Wojciecha na Podwalu w Lublinie, gdzie funkcję organisty pełnił ks. Tomasz Lisiecki, będący jednocześnie dyrygentem nowego zespołu. Wkrótce dołączyły nowe osoby, związane z duszpasterstwem prowadzonym przez rodzonego brata dyrygenta – ks. Wojciecha Lisieckiego. Aktualnie chór pracuje przy Archidiecezjalnym Centrum Jana Pawła II w Lublinie. Zespół wykonuje utwory sakralne różnych kompozytorów, m. in.: J. Rheinbergera, J. Pachelbela, A. Lottiego, J. Maklakiewicza, H. M. Góreckiego, S. Kwiatkowskiego, A. Koszewskiego i innych.    

Ks. Tomasz Lisiecki – dyrygent

Ks. dr Tomasz Lisiecki jest absolwentem Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Podyplomowego Studium Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. Pełni funkcję przewodniczącego Komisji ds. Muzyki Kościelnej Archidiecezji Lubelskiej, oraz wykładowcy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Prowadzi zajęcia z muzyki kościelnej oraz emisji głosu w Wyższym Seminarium Duchownym w Lublinie. Tam też pełni funkcję dyrygenta chóru seminaryjnego oraz scholii gregoriańskiej. Aktualnie pełni funkcję organisty w lubelskim kościele pw. św. Rodziny. Jest założycielem i dyrygentem Chóru św. Jana Pawła II.  

Koncert zrealizowano przy pomocy finansowej Urzędu Miasta Lublin.

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie oraz Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

KONCERT MUZYKI DAWNEJ - MAGICZNY LUBLIN JAGIELLONÓW - 28.05.2018 r. 

Wykonawcy koncertu - Capella all Antico i Zespół Wokalny Sine Nomine specjalizują się w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej. Grają na kopiach instrumentów historycznych i są nagradzani na prestiżowych konkursach.  Stale doskonalą swe umiejętności, zgłębiając tajniki sztuki muzycznej dawnych epok. Podczas koncertu zaprezentują utwory z czasów panowania Dynastii Jagiellonów. W repertuarze znajdzie się instrumentalna, wokalna i wokalno-instrumentalna muzyka sakralna i świecka ze zbiorów polskich i zagranicznych. Poprzez różnorodny program koncertu wykonawcy pragną ukazać publiczności wielobarwność muzyki dawnej. Koncert skierowany jest m.in. do uczestników konkursu "Magiczny Lublin Jagiellonów" - edycja
2018, współorganizowany z IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie oraz Oddział Miejski PTTK im. Aleksandra Janowskiego w Lublinie.  Patronat nad konkursem sprawują: Prezydent Miasta Lublin Krzysztof Żuk, Marszałek Województwa Lubelskiego Sławomir Sosnowski, Lubelski Kurator Oświaty Teresa Misiuk.

 

Projekt zrealizowano przy wsparciu Miasta Lublin.

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie oraz Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

 

 

KONCERT PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ: "DLA NIEPODLEGŁEJ” – 03.05.2018 r. godz. 18.45

koncer dla niepodleglej 2018Wykonawca: Młodzieżowa Orkiestra Dęta z Majdan Grabina z repertuarem niepodległościowym. Połączenie pasji i talentu młodych muzyków stworzy niepowtarzalny efekt. Utwory patriotyczne wykonane przez tych młodych artystów podniesie rangę uroczystości odbywających się w naszym kościele. Pozwoli też lokalnej społeczności na integrację i wspólne przeżywanie uroczystości rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go Maja. 

Projekt zrealizowano przy pomocy finansowej Urzędu Miasta Lublin i Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie oraz Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

PROGRAM:

Bogurodzica, Polonez Orgińskiego, warszawianka, Hej strzelcy wraz, O mój rozmarynie, Marsz Pierwszej Brygady, Rozkwitały pąki białych róż, Serce w plecaku, Karpacka Brygada, Dziś do ciebie przyjść nie mogę, Pancerni chłopcy

ZAPROSZENIE

 

 

KONCERT PAPIESKI GLORIA - 22.04.2018 r.

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w   Lublinie zaprasza na Koncert "GLORIA" Antonio Vivaldi - W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II. Fragmenty himilii i przemówień Jana Pawła II w ramach cyklu: „Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim”.

Wykonawcy:

Małgorzata Rodek - sopran

Małgorzata Rudnicka - mezzosporan

Piotr Olech - kontratenor

Urszula Bobryk - dyrygent

Chór UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej

Orkiestra Trybunału Koronnego

Jacek Brzeziński - narracja

Koncert odbędzie się w Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie, w dniu 22 kwietnia (niedziela) 2018 roku, o godz. 19.00.
Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy !!!


 
 Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY


Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Projekt zrealizowano dzięki wsparciu miasta Lublin

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Urszula Bobryk - dyrygent

Urszula Bobryk – profesor zwyczajny sztuk muzycznych, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem w 1983 roku). Pracując na Wydziale Artystycznym UMCS od 1983 roku, uzyskała kwalifikacje I stopnia (1990), a następnie II stopnia (1994), w dziedzinie: sztuki muzyczne, dyscyplinie artystycznej: prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych. W roku 2002 otrzymała tytuł profesora sztuk muzycznych. Obecnie zatrudniona na stanowisku profesora zwyczajnego w Instytucie Muzyki, gdzie prowadzi klasę dyrygentury. Od roku 1995 pełni funkcję kierownika Zakładu Chóralistyki. W latach 2001-2005 była dyrektorem Instytutu Muzyki, następnie objęła stanowisko dziekana Wydziału Artystycznego, które pełniła przed dwie kadencje (2005-08, 2008-12). Od roku 2012 prorektor ds. studenckich. Badania naukowo-artystyczne prof. Urszuli Bobryk koncentrują się wokół wykonawstwa muzyki współczesnej polskiej i zagranicznej, zarówno a cappella, jak i wokalno-instrumentalnej. Ma w swoim dorobku nagrania płyt CD, nagrania radiowe i telewizyjne. Dokonała wielu prawykonań utworów chóralnych i wokalno-instrumentalnych polskiej muzyki współczesnej. Prowadziła wykłady i kursy mistrzowskie z zakresu dyrygentury chóralnej w Hiszpanii, Słowacji i Austrii oraz brała udział w Światowym Sympozjum Muzyki Chóralnej w Fort Lauderdale (USA). W 1985 roku, objęła kierownictwo artystyczne Chóru Akademickiego UMCS, który prowadzi do chwili obecnej. Jako dyrygent-chórmistrz, z zespołem tym odniosła wiele sukcesów artystycznych, uczestnicząc w licznych festiwalach i konkursach w kraju i za granicą. Chór pod jej dyrekcją otrzymał dziewięć pierwszych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Zdobyła również dwukrotnie nagrody indywidualne dla najlepszego dyrygenta na konkursach zagranicznych. Koncertowała w wielu krajach Europy (Austria, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Finlandia, Grecja, Wielka Brytania, Czechy, Węgry), a także w Izraelu i USA. Za dotychczasową działalność w dziedzinie upowszechniania kultury oraz działalność dydaktyczną otrzymała: Medal „Pro Ecclesia et Pontifice”, nadany przez Papieża Benedykta XVI; Medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”; Medal Komisji Edukacji Narodowej, Złoty Krzyż Zasługi, Odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”; dwukrotnie nagrodę Prezydenta Miasta Lublin za działalność artystyczną i kulturalną; wielokrotnie nagrodę Rektora UMCS.

Małgorzata Rodek – sopran

Solistka Polskiej Opery Królewskiej. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 9 lat w PSM I st. w Dzierżoniowie. W latach 1992-1998 była uczennicą PSM II st. im Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu w klasie rytmiki i śpiewu solowego. W 2002 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Dariusza Paradowskiego. W latach 2002-2003 studiowała we Flanders Operastudio w Gandawie. Dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2012 roku obroniła pracę doktorską w Akademii
Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Pracuje jako adiunkt UMCS w Lublinie. W latach 2004-2017 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Jest laureatką wielu konkursów muzycznych m.in. I nagrody na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu, oraz I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Anthony Rolf-Johnsona, Roberta Aldersona, Stephanie Friede, Mary Brennan, Krystynę Szostek-Radkową, Gerharda Kahry, Rusko Ruskova, Monikę Lenz, Zdzisławę Donat, Christiane Hampe, Christiana Elsnera. Występowała wielokrotnie na prestiżowych festiwalach m.in. na Międzynarodowym Festiwalu „Wratislawia Cantans”, Baroque Festival of Ambronay. Odbyła tournee po wielu krajach Europy /Niemcy, Francja, Szwajcaria, Belgia, Włochy, Czechy, Węgry/ i Azji /Chiny/. Nagrywała dla Radia i Telewizji Francuskiej oraz dla kanału telewizyjnego ARTE. Śpiewała pod dyrekcją wybitnych dyrygentów: Rinaldo Alessandriniego, Christopha Rousseta, Pietro Rizzo, Koena Kesselsa, Floriana Heyericka, Agnieszki Duczmal, Jana Tomasza Adamusa, Wojciecha Rodka, Marka  Pijarowskiego, Roberta Satanowskiego i in. Występowała na scenach operowych Antwerpii, Gandawy, Brugge, Turnhout, Dijon, Avignonu, Toulouse, Reims, Besancon, Wersalu, Rennes, Brukseli, Amsterdamu, Bielefeld, Saarbrücken. Brała udział w premierach przygotowanych dla Vlaamse Opera w Antwerpii i Gandawie /R. Keiser: „Diana de wraak van Cupido”- Cupido/, Theatre Montansier w Wersalu /W. A. Mozart: „Apollo i Hiacynt”- Melia/, Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans” /B.   Britten: „The Little Sweep”- Rowan/, “Opery Polskiej” /W. A. Mozart “Die Zauberflöte” - Pamina/, Academy of Baroque Music Ambronay /J. B. Lully “Cadmus et Hermione” - Venus/. W 2014, 2015 i 2016 roku wraz z European Johann Strauss Orchestra występowała w Chinach podczas tournee zespołu. W 20016 roku dokonała prawykonania wszystkich cykli pieśni Józefa Wieniawskiego na zamku lubelskim. W tym samym  roku brała udział we wznowieniu spektaklu „ Il Turco in Italia” G. Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując partię Fiorilli, a w styczniu 2017 roku wystąpiła jako Zosia w premierze wileńskiej wersji „Halki” S. Moniuszki z orkiestrą Capella Cracoviensis. Posiada w swym repertuarze pieśni oraz większość partii oratoryjno-kantatowych J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, A. Vivaldiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, L. v. Beethovena, F. Schuberta, G. Mahlera, K. Szymanowskiego, W. Lutosławskiego.

Małgorzata Rudnicka - mezzosporan

Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Lublinie, w klasie skrzypiec, otrzymując dyplom muzyka instrumentalisty.  Jest  absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie dyrygentury chóralnej oraz specjalizacji pedagogicznej kształcenia słuchu. Śpiew solowy ukończyła na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.  Swój warsztat wokalny doskonaliła podczas Mistrzowskich Kursów Wokalnych m.in. z: Raffaele Cortesi (Parma, Italia), Stefano Ragni (Perugia, Italia). Brała udział w Międzynarodowych Warsztatach Wokalno-Scenicznych „Opera - connecting people” w Łodzi. W 2012 roku zdobyła wyróżnienie w Konkursie Poezji, Prozy i Pieśni Patriotycznej im. R. Kaczorowskiego „Ojczyzno moja najmilsza” w Lublinie. Artystka bierze udział w wielu projektach muzycznych w Polsce i za granicą. Wykonuje muzykę wokalną różnych epok i stylów. W swoim repertuarze posiada utwory z gatunku muzyki sakralnej, oratoryjno-kantatowej, operowej, operetkowej oraz pieśniarskiej. Wykonała partie solowe w takich dziełach m.in. jak : M. Palmeri – Misatango - Misa a Buenos Aires, J. Szopiński – Missa Brevis, F. Schubert – Msza G-dur, A. Chlondowski – Missa In Honorem s. Andreae Bobola op. 73, K. Naklicki – Krótka Msza Dziecięca, St. Moniuszko – Widma. W latach 2006-2011 współpracowała z Teatrem Muzycznym w Lublinie, biorąc udział w licznych spektaklach
musicalowych, operetkowych i operowych (G. Verdi – La Traviata, G. Bizet – Carmen, S. Moniuszko – Straszny Dwór). Występowała podczas XI Międzynarodowego Festiwalu Wokalnego Belcanto w Nałęczowie oraz IX Festiwalu Intermezzo i Opery Buffa w Martinsicuro (Italia). Od 2010 roku jest kierownikiem artystycznym oraz dyrygentem Chóru Św. Cecylii w Lublinie. Małgorzata Rudnicka poza działalnością artystyczną zajmuje się także pracą pedagogiczną. Prowadziła zajęcia dydaktyczne w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (kształcenie słuchu, czytanie partytur) oraz w Szkole Muzycznej I i II st. im. W. Lutosławskiego w Lublinie. Obecnie prowadzi zajęcia z emisji głosu na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca. Od 2016 roku jest redaktorem
kwartalnika „Muzyka w Liturgii” w Wydawnictwie Muzycznym POLIHYMNIA w Lublinie. Współpracowała również z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa
Narodowego, jako specjalista ds. muzyki i tańca (Wydział nadzoru nad instytucjami artystycznymi) w Departamencie Narodowych Instytucji Kultury. Od
października 2017 roku jest śpiewaczką Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie.

Piotr Olech - kontratenor

Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu prof. Piotra Kusiewicza. Jest także absolwentem Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich u takich artystów, jak Paul Eswood, Kai Wessel, Stephen Taylor czy członków zespołu wokalnego The King’s Singers. Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, Operą Narodową w Brnie (Oberon w Śnie nocy letniej B.Brittena), a także z polskimi i zagranicznymi filharmoniami oraz orkiestrami i zespołami kameralnymi, m. in. Concerto Polacco, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Concerto Köln, Capella Cracoviensis, Solamente Naturali, Ensemble Polyharmonique, Il Tempo, Musica Aeterna, Ars Cantus, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum, {Oh!} Orkiestra Historyczna. Koncertuje  z takimi dyrygentami i instrumentalistami, jak Marek Toporowski, Paul McCreesh, Władysław Kłosiewicz, Andrew Parrott, Jan Tomasz Adamus, Konrad Junghänel, Paul Goodwin, Andreas Spering, Jarosław Thiel, Roberto Balconi, Fabio Bonizzoni, Nicolas Parle, goszcząc na znaczących festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Szkocja, Włochy i in.). Bardzo ceni sobie również stałą współpracę z zespołem Collegium Vocale Gent i Philippe Herreweghe. Piotr Olech ze szczególnym upodobaniem wykonuje muzykę barokową, jednak bardzo chętnie sięga po utwory klasyczne, wczesnoromantyczne, a także współczesne (ma na swoim koncie  prawykonania utworów m. in. Pawła Łukaszewskiego). Bierze udział w nagraniach płyt CD dla takich wytwórni, jak CD Accord, DUX, Sony Music Polska, Bearton, Musicon. Trzy płyty zostały uhonorowane nagrodą przemysłu fonograficznego Fryderyk a kilka z nich otrzymało nominacje do tej nagrody. Równolegle z działalnością koncertową Piotr Olech zajmuje się pracą pedagogiczną. Jako adiunkt pracuje w Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie, oraz w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapraszany jest do prowadzenia wykładów i kursów mistrzowskich poświęconych wykonawstwu wokalnej muzyki barokowej.

Chór UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej

Chór Akademicki UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej jest reprezentacyjnym zespołem Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jego początki sięgają 1949 roku, kiedy to zespół został oficjalnie powołany z inicjatywy grupy studentów, pasjonatów muzyki chóralnej. Liczne zmiany w strukturze uczelni powodowały na przestrzeni lat czasowe przerwy w pracy artystycznej zespołu. Dlatego też działalność Chóru została reaktywowana w 1969 roku. Od tego też czasu datuje się nieprzerwaną działalność i artystyczny rozwój zespołu. Od roku 1985 dyrygentem i kierownikiem artystycznym została absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie – Urszula Bobryk. Pod jej kierownictwem rozpoczął się kolejny etap działalności artystycznejChóru, który zapoczątkował aktywną współpracę z Państwową Filharmonią Lubelską, wykonując dzieła oratoryjne J. S. Bacha, W. A. Mozarta, L. van Beethovena, J. Haydna, K. Szymanowskiego, C. Orffa, G. Mahlera, W. Kilara, H. M. Góreckiego. Chór aktywnie koncertuje w kraju i za granicą, biorąc czynny udział w międzynarodowych konkursach we Francji, Włoszech, Niemczech, Finlandii, Grecji, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Turcji, Izraelu i USA. Chór Akademicki UMCS jest laureatem pierwszych nagród i złotych dyplomów w konkursach polskich i zagranicznych w Moers-Repelen (Niemcy), Vaasie (Finlandia), Fort Lauderdale (Floryda, USA), Prevezie (Grecja), Bruk (Austria), Linz (Austria). Dyrygent Chóru – Profesor Urszula Bobryk, była dwukrotnie wyróżniona, jako osobowość artystyczna i najlepszy dyrygent na konkursach w Niemczech i USA. Po niemalże siedemdziesięciu latach od swego powstania Chór Akademicki UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej znajduje się w czołówce polskich chórów uniwersyteckich, nieustannie potwierdzając swój wysoki poziom, zdobywając uznanie publiczności oraz licznegrody na konkursach i festiwalach w kraju i za granicą. Pod kierownictwem Urszuli Bobryk zespół wyróżnia się dbałością o wysoki poziom wykonawczy, czego efektem jest udział w wielu międzynarodowych projektach muzycznych, a nade wszystko promowanie współczesnej polskiej muzyki chóralnej.

Orkiestra Trybunału Koronnego

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą, nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski. Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego
Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski - Józefa Glempa.  W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina50-lecie pracy artystycznej Przemysława StanisławskiegoW lutym 2018 roku Orkiestra wzięła udział w projekcie „Biblia Audio” – Koncert „Ja Jestem” z ­­okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. www.otklublin.pl 

Jacek Brzeziński - narracja 

W 1977 roku ukończył studia magisterskie na kierunku filologia polska UMCS. W latach 1977 – 81 pracował jako asystent w zakładzie logopedii UMCS. W tym czasie też odbył dwuletnie Podyplomowe Studia Logopedyczne. W Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS pracuje od 1981 roku, gdzie prowadzi lektorat języka polskiego a także zajęcia z kultury żywego słowa. Współpracował z Wyższą Szkołą Dziennikarstwa im. M. Wańkowicza w Lublinie (1998/99) oraz z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim (2011-2012). Owocem długoletniej pracy z cudzoziemcami jest tworzony przez niego Chór i Teatr ponad Granicami CJKP z UMCS prezentujący spektakle oparte na polskiej dramaturgii (np., „Dziady”, „Odprawa posłów greckich”, „Brat naszego Boga” czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu Pańskim”), jasełka i koncerty kolęd czy wieczory pieśni patriotycznych i
biesiadnych. Organizuje Dwujęzyczne Konkursy Recytatorskie, w których biorą udział wyłącznie cudzoziemcy.

Od 1974 roku jako aktor związany jest z Teatrem Provisorium. Uczestniczył w kilkudziesięciu festiwalach teatralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym w Polsce i wielu krajach Europy. Występował w Japonii, Korei Płd., Rosji (wraz z jej syberyjską częścią), Egipcie oraz odbył czterokrotne tournee po USA. Prowadził wspólnie z innymi członkami Provisorium warsztaty teatralne w kilku ośrodkach uniwersyteckich w USA, Niemczech i w Polsce. Współpracował przy adaptacjach teatralnych kilku powieści. Jest laureatem wielu nagród ogólnopolskich i międzynarodowych (m.in.  dwukrotnie otrzymane Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (1992, 2001), Grand Prix Festiwalu Teatralnego „Klasyka Polska” w Opolu (1999), Nagrodę Artystyczną Miasta Lublina (1999), wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu (1999), Grand Prix w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2004) czy Nagroda Prezydenta Lublina (1996, 2001, 2004, 2014). Jako aktor uczestniczył w telewizyjnych nagraniach kilku spektakli zrealizowanych przez Teatr Provisorium, jak np. „Ferdydurke” wg W. Gombrowicza czy „Bracia Karamazow” wg F. Dostojewskiego . W 2010 roku otrzymał Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Sztuki, a w roku 2012 – Srebrny Krzyż Zasługi. W 2018 roku odznaczony został Medalem 700-lecia Lublina.

PROGRAM KONCERTU:

W programie koncertu znajdzie się religijna muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. Chór Akademicki UMCS wykona utwory a cappella z różnych epok oraz „Glorię” A. Vivaldiego z towarzyszeniem instrumentalistów i solistów-śpiewaków. Koncert ma na celu organizację wieczoru słowno-muzycznego poświęconego postaci św. Jana Pawła II, Honorowego Obywatela  Miasta Lublina i byłego profesora KUL. Fragmenty przemówień papieskich będą zaczerpnięte z wygłoszonych homilii i przemówień Jana Pawła II, z IV pielgrzymki do Polski. Fragmenty papieskiego nauczanie zaprezentuje aktor, zaś oprawę muzyczną stanowić będzie sakralna muzyka religijna wokalna i wokalno -
instrumentalna. Koncert ma na celu upowszechnianie wśród mieszkańców Lublina dziedzictwa kulturalnego związanego z myślą i nauczaniem Papieża Jana Pawła II. przy pomocy recytacji wybranych fragmentów przemówień, homilii, cytatów i myśli Papieża przeplatanych muzyką sakralną.

Projekt zrealizowano przy wsparciu Miasta Lublin.

 

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWY

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie oraz Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

 

 

 

TEMPUS PASCHALE - 8.04.2018 r. godz. 18.45

Stowarzyszenie Pro Musica Antiqua, organizator XXIV Festiwalu „Tempus Paschale” zaprasza na tegoroczne koncerty, które tradycyjnie odbywać się będą w zabytkowych wnętrzach Lublina, a uczestniczyć w nich będą soliści i zespoły z kraju i zagranicy. z cyklu „TEMPUS PASCHALE”:

SURREEXIT!

Koncert w Kościele Pobrygidkowskim -  8 kwietnia 2018 roku, godz. 18.45

LUTHIEN CONSORT:

Monika Horodek – śpiew, flety, instr. perkusyjne

Elżbieta Kaluchiewicz – śpiew, viola da gamba, psalterium

Antonina Weber – lutnia

Jan Kiernicki - gitterna, kierownictwo artystyczne

Wstęp wolny.

DZIĘKUJEMY !

 

 

Koncert Pasyjny 18.03. 2018 r. godzina 19.00

Zespoły Stowarzyszenia Miłośników Śpiewu Chóralnego Cum Musica  z Poniatowej:
Młodzieżowy Chór Carduelis oraz Chór Cum Musica

Kwartet smyczkowy Ladies z Lublina

sopran Dorota Niezgoda
organy Elżbieta Charlińska
narracja Marcin Niezbecki

dyrygent Dagmara Matysik

oraz

Zespół Wokalny SINE NOMINE
Z Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie

dyrygent Izabela Urban

w programie:
Pieśni wielkopostne w opr. A. Nikodemowicza, pieśni pasyjne w opracowaniach wokalno-instrumentalnych J.W.Kowalewskiego, G.B.Pergolesi – Stabat Mater, Vidit suum

 

Projekt zrealizowano przy wsparciu Miasta Lublin.

 

W koncercie wystąpią połączone Chóry CARDUELIS oraz CUM MUSICA działające w ramach Stowarzyszenia Miłośników Śpiewu Chóralnego Cum Musica z Poniatowej pod dyrekcją Dagmary Matysik. 

CARDUELIS  jest muzyczną „ perełką”  Poniatowej, swoją pracą pięknie wpisując się w długie tradycje chóralne tego miasta. Zespół skupia gimnazjalistów, licealistów oraz studentów z całej Lubelszczyzny. Posiada w swym repertuarze utwory a’cappella oraz kompozycje wokalno-instrumentalne począwszy od muzyki dawnej po współczesną i rozrywkową. Ma na swym koncie liczne nagrania, szereg prawykonań utworów współczesnych oraz projekty artystyczne z profesjonalnymi zespołami muzycznymi. W ciągu długoletniej pracy, chór zdobył kilkadziesiąt najwyższych nagród na festiwalach i konkursach ogólnopolskich i światowych.

Chór CUM MUSICA  powstał z inicjatywy osób, którym śpiew chóralny był od zawsze bliski. Członkami zespołu są amatorzy - miłośnicy śpiewu chóralnego  różnych zawodów, dla których tworzenie piękna i bycie razem sprawia radość,  stanowiąc jednocześnie oderwanie od codziennych obowiązków. Chór dał setki koncertów w całej Polsce oraz Europie. Jest również laureatem ogólnopolskich festiwali muzycznych. 

Dyrygentem i założycielem zespołów jest Dagmara Matysik, absolwentka PSM im. T. Szeligowskiego w Lublinie oraz Instytutu Wychowania Artystycznego UMCS w Lublinie a także Studium Chórmistrzowskiego na Akademii  Muzycznej  im.F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Chórom Stowarzyszenia Miłośników Śpiewu Chóralnego Cum Musica z Poniatowej  towarzyszyć będzie Kwartet smyczkowy Ladies Quartet z Lublina: Anna Witkowska (skrzypce), Anna Jodłowska -Resiak (skrzypce), Justyna Żukowska (altówka), Małgorzata Pietroń (wiolonczela).  Ladies Quartet z takim samym powodzeniem wykonuje wielkie dzieła muzyki klasycznej, muzykę filmową oraz rozrywkę (polską i światową) zaaranżowaną na kwartet smyczkowy, co nadaje temu gatunkowi szczególnej jakości.  Zespół na stałe współpracuje z liczącymi się formacjami i nazwiskami polskiej sceny rozrywkowej: VooVoo, Perfect, Raz Dwa Trzy, Zakopower, Pectus, Perfect, Girls'n'Friends Orchestra Wojciecha Zielińskiego, Mateusz Pospieszalski,
Karim Matusewicz, Zbigniew Wodecki, Małgorzata Walewska i wielu innych.  

Partie organowe wykona wirtuoz organowy dr hab. Elżbieta Charlińska. Jest lublinianką, absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie fortepianu M. Dawidowicza, a następnie Instytutu Muzykologii KUL i kursu wirtuozowskiego w klasie organów prof. G. Klauzy. Studia kontynuowała w poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. R. Sroczyńskiego i prof. S. Kamińskiego. Od 1993 roku jest wykładowcą gry organowej w Instytucie Muzykologii KUL. W maju 2000 roku uzyskała, w toku przewodu, kwalifikacje I stopnia sztuki muzycznej w dziedzinie instrumentalistyki. W kwietniu 2012 roku otrzymała tytuł doktora habilitowanego sztuki.  Prowadzi działalność koncertową, dając recitale organowe oraz występując z zespołami wokalnymi, wokalno-instrumentalnymi i solistami. Brała udział w m.in. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Wolsztynie, w Sandomierskich Wieczorach Organowych, w Koncertach Organowych KUL, w Staromiejskich Koncertach Organowych i Kameralnych w Poznaniu, w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku. Koncertowała również we Włoszech (Lecco),  Niemczech(Neuenkirchen, Köln), Belgii (Antwerpia) i Francji (Lyon).

Partie solowe usłyszymy w wykonaniu Doroty Niezgody – sopran., absolwentki  PSM im. T. Szeligowskiego w klasie śpiewu solowego oraz wieloletniego członka chóru Carduelis, z którym zdobywała najważniejsze na grody na festiwalach polskich i światowych. Wielokrotnie wykonywała partie solowe w takich dziełach jak m.in.: Requiem -G. Faure, Missa Criolla- A. Ramireza,  Missa brevis-J. Szopińskiego, Stabat Mater- G.B.Pergolesiego. 

Poezję i rozważania wielkopostne  przybliży słuchaczom Marcin Niezbecki, wieloletni członek chóru Carduelis, z którym dał setki koncertów oraz brał udział w licznych projektach artystycznych .

 

Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie, dyrygent – Izabela Urban. Zespół działa od roku 1999, od początku pod kierunkiem Izabeli Urban. Wykonuje przede wszystkim muzykę a cappella. Ma w repertuarze utwory z różnych epok – od muzyki dawnej po współczesną. Skład zespołu tworzy młodzież z lubelskich gimnazjów, liceów i szkół wyższych. „Sine Nomine” aktywnie uczestniczy w życiu środowiska lubelskiego, biorąc udział w wielu koncertach okolicznościowych oraz koncertach organizowanych cyklicznie. Współpracuje z wieloma zespołami wokalnymi oraz instrumentalnymi z różnych stron Polski. Zespół „Sine Nomine” jest laureatem prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. Ogólnopolskiego Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, Międzynarodowego Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej „Konkurs Mikołajów” w Radomiu. Grupa doskonali swoje umiejętności podczas Ogólnopolskich Letnich Warsztatów Muzyki Dawnej w Kaliszu, a także koncertowała i pracowała pod kierunkiem wybitnych specjalistów w ramach Ogólnopolskich Spotkań z Muzyką Dawną i Festiwalu „Magnum Misterium” w Gorzowie Wielkopolskim.

www.mdk.lublin.pl

www.facebook.com/sinenomine.mdk


Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim: KONCERT KOLĘD I PIEŚNI NA BOŻE NARODZENIE

plakat

21 stycznia 2018 r. godz. 19.00

Wystąpią:

Szeligowski Art Vocal
Agnieszka Piekaroś-Padzińska - kierownictwo artystyczne
Jolanta Münch - organy
Stefan Münch - słowo o muzyce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim: Koncert kolęd w wykonaniu uczniów klas maturalnych Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie

14.01.2018 r. godz. 17.00 i 19.00

Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim: STAROPOLSKIE KOLĘDOWANIE

Niedziela, 7 stycznia 2018 roku godz. 19.00

Wykonawca: Zespołu Pieśni i Tańca Ludowego JAWOR Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

%MCEPASTEBIN%