Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim22.04.2018koncert zaproszenie A6 1

 

Koncert "GLORIA" Antonio Vivaldi

W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II

22 kwietnia 2018 r. godz.19.00

 

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie zaprasza na Koncert "GLORIA" Antonio Vivaldi - W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II. Fragmenty himilii i przemówień Jana Pawła II w ramach cyklu: „Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim”.

Wykonawcy:
Małgorzata Rodek – Sopran
Małgorzata Rudnicka – Mezzosopran
Piotr Olech – Kontratenor
Urszula Bobryk – Dyrygent
Chór Akademicki UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej
Orkiestra Trybunału Koronnego
Jacek Brzeziński – narracja

 


Koncert odbędzie się w Kościele Rektoralnym

pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie, 22.04.2018koncert zaproszenie A6 2

w dniu 22 kwietnia (niedziela) 2018 roku, o godz. 19.00.

 

 

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

 

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin

 

Partnerzy:

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

 

Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy !!!

 

 

 

NAJBLIŻSZY KONCERT: 

KONCERT: "MASS IN BLUE" - 2 grudnia 2018 r. godz. 19.0002.12.2018koncert zaproszenie A6 1

Wystąpią:

Daria Łahocka – sopran
Piotr Selim – fortepian
Piotr Kamienobrodzki – saksofon
Michał Kowalczyk – kontrabas
Marek Fedor – perkusja
Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej
Elżbieta Krzemińska – dyrygent

Program:
Koncert: Will Todd "Mass in Blue"
1. Kyrie
2. Gloria
3. Credo
4. Sanctus
5. Benedictus
6. Agnus Dei

Koncert: "Mass in Blue" to kompozycja znanego angielskiego kompozytora współczesnego Willa Todda. Msza obejmuje pełne ordinarium missae czyli: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei. Jest dynamicznym połączeniem muzyki jazzowej, sakralnej muzyki chóralnej i gospel. Zawiera również dużo miejsca do popisów improwizatorskich.

 Najważniejsze jednak jest połączenie głębokiej modlitwy z pięknem melodycznych fraz. To muzyka, która podnosi na duchu. Obsada utworu to chór mieszany, trio jazzowe w składzie; fortepian, gitara basowa, perkusja, saksofon i solowy głos sopranowy. Partię fortepianu realizować będzie znakomity pianista i kompozytor, niezwykle popularny w naszym mieście Piotr Selim, partię solową wykona znana wokalistka jazzowa Anna Michałowska-Kotynia. Na gitarze basowej zagra Michał Kowalczyk, partię perkusji zrealizuje Marek Fedor a na saksofonie grać będzie Piotr Kamienobrodzki. Wystąpi także Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej, całość poprowadzi prof. Elżbieta Krzemińska.

Daria Łahocka – absolwentka Lwowskiej Państwowej Szkoły Muzycznej im. S.P. Ludkiewicza (dyplom z wyróżnieniem). Obecnie studentka Instytutu Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz solistka Chóru Filharmonii Lubelskiej „Lutnia Lubelska”.

Piotr Selim – muzyk, pianista, wokalista i kompozytor. Absolwent lubelskiej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego (1992) oraz łódzkiej Akademii Muzycznej – Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego i Wokalno-Aktorskiego, Katedra Fortepianu (1997). Pracownik dydaktyczno-naukowy UMCS w Lublinie, na Wydziale Artystycznym. W dorobku artystycznym posiada koncerty z orkiestrą symfoniczną i kameralną Filharmonii Lubelskiej, wiele koncertów w zespołach kameralnych. Współzałożyciel, pianista i wokalista lubelskiego zespołu Federacja. Współtworzy kwintet „Tanquillo” specjalizujący się w wykonywaniu muzyki Astora Piazzolli. Jako wokalista, pianista i aranżer brał udział w nagraniach ponad 40 kaset i płyt CD.

Piotr Kamienobrodzki – saksofonista – absolwent Szkoły Muzycznej im. T. Szeligowskiego w Lublinie (klasa saksofonu) oraz prawa na UMCS. Adwokat. Muzyk od 15 lat związany z chrześcijańskim zespołem Gospel Rain. Stale współpracuje z Orkiestrą Tomasza Momota. Uczestnicząc w różnych projektach muzycznych miał okazję grać u boku m.in. Kasi Kowalskiej, Mieczysława Szcześniaka, Ewy Urygi, Urszuli, Krzysztofa Cugowskiego, Piotra Cugowskiego, Natalii Kukulskiej, Beaty Kozidrak, Andrzeja Lamperta, Olgi Szomańskiej, Sławka Uniatowskiego, Kayah, Kuby Badacha, Haliny Frąckowiak, Moniki Kuszyńskiej, Damiana Ukeje, Marka Piekarczyka. Pasjonat muzyki smoothjazzowej i lotnictwa. 

Michał Kowalczyk – Basista, kontrabasista, pierwsze muzyczne kroki stawiał w Państwowej Szkole Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie.  Swoją edukację kontynuował na Wydziale Artystycznym UMCS otrzymując w 2008 roku tytuł magistra sztuki na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Ponadto doskonalił swój warsztat muzyczny pod okiem Jacka Niedzieli i Mariusza Bogdanowicza. W 2018 roku ukończył z tytułem magistra Katowicką Akademię Muzyczną na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa w specjalności kontrabas jazzowy w klasie dr. Adama Kowalewskiego. Posiada bogaty dorobek artystyczny, który zdobył grając z takimi wykonawcami jak: Marcin Różycki, Izabela Trojanowska, Jakub Niedoborek, Rafał Rozmus, Robert Grudzień, Orkiestra Świętego Mikołaja, kwintet Tanquillo. Ma na swoim koncie także wieloletnią współpracę jako muzyk kontraktowy za granicą. Swoje umiejętności z powodzeniem wykorzystuje w rożnych gatunkach muzycznych stawiając na wiedzę i doświadczenie.

Marek Fedor – perkusista, muzyk sesyjny, nauczyciel. Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi na Wydziale Instrumentalnym i Wokalno-Aktorskim. Nagrywał w licznych studiach w Polsce. Współpracował między innymi z: Janem Pospieszalskim, Pawłem Steczkowskim, Joszko Brodą, Violą Brzezińską, Ewą Urygą, Olgą Radwan-Szomańską, teatrem Roma. Współtworzy i pracuje z: „Los Bomberos”, „Por Fiesta” (Lubelska Szkoła Flamenco), „Lubelskie Trio Jazzowe”. Współtwórca zespołu Gospel Rain, z którym koncertował w kraju i za granicą (XVII Światowe Dni Młodzieży w Toronto w lipcu 2002). 

Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej to znany lubelski zespół. Od 1987 r. do chwili obecnej dyrygentem i kierownikiem artystycznym jest prof. dr hab. Elżbieta Krzemińska. Członkami Chóru są studenci, absolwenci i pracownicy Politechniki Lubelskiej i innych uczelni Lublina. Zespół występował w większości krajów europejskich, ma na swym koncie wiele czołowych nagród na międzynarodowych festiwalach i konkursach m.in.: Academia Cantat '89, Eurotreff '89 i '94 (Niemcy), Cant Coral '90 (Hiszpania), Oskarshamn '93 (Szwecja), Riva del Garda '96 (Włochy) - Złoty Dyplom, Nagroda Specjalna dla Dyrygenta, Rodos '98 (Grecja) - Brązowy Medal, Grado '01 (Włochy) - Złoty Dyplom, I Miejsce w kategorii chórów mieszanych i Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta, XVI Polifonica Oristanese '03 (Włochy), XI Międzynarodowy Festiwal Chórów Uniwersyteckich '05 - Coimbra (Portugalia), II Międzynarodowy Festiwal Pieśni Adwentowej i Bożonarodzeniowej w Bratysławie (Słowacja) '07 - Złote Pasmo i Nagroda dla Najlepszego Dyrygenta, I Międzynarodowy Festiwal Chóralny "Cantate Croatia" '09 - Pula (Chorwacja), I Ogólnopolski Przegląd Chórów Akademickich "Święty Krzyż 2014" - I Nagroda, V Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny "Cançó Mediterrània 2015" - Lloret de Mar (Hiszpania) - Złoty Dyplom w kategorii "Muzyka sakralna", Złoty Dyplom w kategorii "Folklor", Srebrny Dyplom w kategorii "Muzyka katalońska". 

W repertuarze Zespołu znajdują się utwory sakralne, jazzowe, pieśni ludowe różnych kultur oraz dzieła oratoryjne. Od początku swego istnienia Chór bierze udział w życiu kulturalnym Uczelni oraz miasta. Stała współpraca z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej ale także Bałtyckiej i Toruńską Orkiestrą Kameralną  zaowocowała wykonaniami wielkich dzieł muzyki oratoryjno-kantatowej m.in.: Stabat Mater G. Rossiniego, IX Symfonia L. van Beethovena, Gloria A. Vivaldiego, Te Deum M.A. Charpentiera, Stabat Mater i Msza Nelsońska J. Haydna, Wachet auf i Weinachtsoratorium J.S. Bacha, Carmina Burana C.Orffa, II i VIII Symfonia G. Mahlera, Msza Koronacyjna i Requiem W.A. Mozarta, Messa di Gloria G. Pucciniego, Exodus, Angelus i Missa pro pace W. Kilara, Mesjasz i Dixit Dominus J.F. Haendla. Bardzo dobre recenzje z wykonań tych utworów wynikają ze znakomitych interpretacji takich m.in. dyrygentów jak: sir David Willcocks, László Heltay, Krzysztof Missona, Włodzimierz Szymański, Zygmunt Rychert, Jerzy Salwarowski, Tadeusz Wojciechowski, Marek Pijarowski, Ruben Silva, Wojciech Rodek, Sławek A. Wróblewski. Akademicki Chór Politechniki Lubelskiej nagrał dotychczas cztery płyty kompaktowe. Największym atutem chóru, poza wysokim poziomem artystycznym, jest więź między śpiewakami, którzy po latach wspólnego tworzenia piękna pozostają ze sobą w przyjaźni.02.12.2018koncert zaproszenie A6 2

Elżbieta Krzemińska - profesor zwyczajny.  Pracuje na Wydziale Artystycznym w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, gdzie prowadzi klasę dyrygentury chóralnej. Od 1987 r. kieruje Akademickim Chórem Politechniki Lubelskiej. Pod jej dyrekcją zespół przygotował ok. 300 koncertów z muzyką a cappella i wokalno-instrumentalną w Polsce i wielu krajach europejskich. Otrzymał nagrody na konkursach chóralnych m.in. Złoty Dyplom oraz Specjalną Nagrodę dla Dyrygenta w Riva del Garda (Włochy) w 1996 r., Brązowy Medal w Rodos (Grecja) w 1998 r., Złoty Dyplom i Nagrodę Specjalną dla Dyrygenta w Grado (Włochy) w 2001 r., Złote Pasmo i Nagrodę Specjalną dla Dyrygenta w Bratysławie (Słowacja) w 2007 r., I Nagrodę na Ogólnopolskim Przeglądzie Chórów Akademickich "¦Święty Krzyż 2014" oraz dwa Złote i Srebrny Dyplom na V Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie "Cançó Mediterrània 2015" w Lloret de Mar (Hiszpania). Jest zapraszana do jury konkursów i festiwali chóralnych. W 2013 r. założyła i do 2018 roku prowadziła Chór Filharmonii im. H. Wieniawskiego "Lutnia Lubelska". Dwukrotnie brała udział w pracach Kapituły przyznawania Nagrody Artystycznej Miasta Lublina. Została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi RP, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis", Medalem Zasłużonego dla Lublina, Odznaką Zasłużonego Działacza Kultury oraz Nagrodą Prezydenta Miasta Lublina za działalność artystyczną i kulturalną.

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta Lublin

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu:  Grupa Azoty PUŁAWY ZA PUŁAWY logo

Partnerzy: 

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank  Powiatowy  w Piaskach 

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie 

 

 

KONCERTY ZREALIZOWANE W 2018 R.:

KONCERT MUZYKA J. S. BACHA - 24.11.2018 r. godz. 19.0024.11.koncert zaproszenie A6 1

Program:

J. S. Bach: Die Kunst der Fuge BWV 1080

Contrapuncti I - IV 

J. S. Bach: II Suita h – moll BWV 1067

Ouverture, Rondeaux, Sarabande, Bourree, Polonaise, Menuet, Badinerie

J. S. Bach: Msza g – moll BWV 235

Kyrie, Gloria, Gratias agimus tibi, Domine Fili unigenite, Qui tollis, Cum sancto Spiritu

Wykonawcy:

Maciej Hankus – flet

Andżelika Gmińska – alt

Piotr Gryniewicki – tenor

Kamil Górzyński – bas

realizacja basso continuo:

Małgorzata Pietroń – wiolonczela

Tomasz Bielski – klawesyn, organy                  

Chór i Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Przemysław Stanisławski – dyrygent

Projekt zrealizowano dzięki wsparciu Miasta Lublin24.11.koncert zaproszenie A6 2

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu:  Grupa Azoty PUŁAWY ZA PUŁAWY logo

Partnerzy: 

Stowarzyszenie Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie 

Związek Artystów Wykonawców STOART 

Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa SKOK Chmielewskiego

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank  Powiatowy  w Piaskach 

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie 


Wykonawcy:

Maciej Hankus – flet

Ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Bielsku - Białej. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fletu prof. Kazimierza Moszyńskiego - dyplom z wyróżnieniem. Laureat Polskiego Festiwalu Fletowego w Sieradzu, Konkursu Instrumenów Dętych w Dąbrowie Górniczej, półfinalista Międzynarodowego Konkursu Fletowego w Krakowie. Otrzymał stypendia Ministra Kultury i Sztuki, Prezydenta Miasta Bielsko-Biała, Internationale Music Academie Prag - Wien - Budapest i Fundacji Okada. Koncertuje jako solista, kameralista i muzyk orkiestrowy. W latach 2002-2006 doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pierwszy flecista Orkiestry Teatru Muzycznego w Lublinie oraz współpracując z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Od 2006 roku  jest pierwszym flecistą Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Lubelskiej im. Henryka Wieniawskiego i Orkiestry Trybunału Koronnego. rowadzi klasę fletu w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie.

Andżelika Gmińska – alt

Andżelika Gmińska  - urodziła się w 1995 r oku w Aleksandrowie Kujawskim. W 2012r. ukończyła  z wyróżnieniem oraz oceną celującą z instrumentu głównego Szkołę  Muzyczną I stopnia  w  Radziejowie w klasie klarnetu. Następnie rozpoczęła naukę w Zespole Szkół Muzycznych im. Karola  Szymanowskiego w klasie śpiewu solowego dr Wiesławy Kończewskiej - Plac. Jej edukacja obfitowała  w liczne wystąpienia na scenie, z których najważniejsze to trzykrotny  udział w corocznych koncertach najlepszych uczniów z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną. Szkołę tę kończyła  w 2015r.  również  z wyróżnieniem oraz oceną celującą z przedmiotu głównego. Obecnie jest studentką IV roku studiów  licencjackich śpiewu solowego na wydziale wokalno - aktorskim na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie dr hab. Ewy Marciniec, prof. AM. Jako solistka współpracowałam.in. z Polską Filharmonią Kameralną miasta Sopot, Ceppelą Gedanensis, Gdyńską Orkiestrą Symfonicznąoraz wielokrotnie z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku. Koncertowała m.in. w Archikatedrze Oliwskiej, Filharmonii Kaszubskiej, Muzeum Piśmiennictwa i  Muzyki Kaszubsko - Pomorskiej w Wejherowie, a także w toruńskim Dworze Artusa czy CKK  Jordankach.  W tym roku zadebiutowała także w uczelnianej produkcji  operowej „Dydona i Eneasz” Henrego Purcella w reżyserii prof. Dariusza Paradowskiego.

Sebastian Mach – tenor liryczny

Tegoroczny dyplomant Wydziału Wokalnego na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Bogdana Makala. Solista i chórzysta  Chóru Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu , współpracował z zespołami m. in. Chórem Polskiego Radia, Oktava Ensamble, Cracow Singers, Teatrem Pieśni Kozła, Towarzystwem Teatralnym, Górecki Chamber Choir. W 2017 roku otrzymał Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie pieśni polskiej na IV ogólnopolskim konkursie wokalnym w Drezdenku.  W roku 2018 debiutował na Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie – Zdroju w prapremierze opery „Karmaniol” wcielając się w tytułową postać.  

Kamil Górzyński – bas

W 2012 roku ukończył wokalistykę na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. dra hab. Leszka Skrli. W trakcie studiów występował w wielu studenckich spektaklach teatralnych  i operowych. Brał również udział w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Claudio Desderiego, prof. Paula Esswooda, prof. Claudio Cirelliego i prof. Włodzimierza Zalewskiego. W latach 2009-2011 brał udział w Seminariach Barokowych – Baroque Music in Gdańsk. W 2013 roku wykonywał partię Sparafucila w operze Rigoletto G. Verdiego w ramach Passion Opera Festival 2013 w Wiedniu. W roku 2014 w ramach Świętojańskich Wieczorów Muzyki Operowej w Gdańsku wziął udział w polskiej premierze opery Francesca da Rimini S. Rachmaninowa (jako Duch Wergiliusza).   W latach 2015-2016 dołączył do obsady musicalu Fame Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie (jako Mr. Sheikopf). W 2017 roku został zaproszony do wykonania partii Adwokata Gdańska w światowej prapremierze opery Sąd Ostateczny K. Knittla w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.

W jego repertuarze znajdują się partie operowe, takie jak: Bartłomiej – Verbum nobile i Stolnik – Halka S. Moniuszki, Maluta Skuratow – Carska narzeczona M. Rimskiego-Korsakowa, Stary cygan – Aleko, Duch Wergiliusza – Francesca da Rimini S. Rachmaninowa, Hrabia Robinson – Potajemne małżeństwo D. Cimarosy, Figaro Wesele Figara, Leporello – Don Giovanni, Papageno – Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Sparafucil – Rigoletto G. Verd​​iego, Zoroastro – Orlando G. F. Haendla. Wykonywał dzieła oratoryjne J. S. Bacha, G. Faurego G. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta, H. Purcella J. B. Schiedermayra, F. Schuberta J. Zeidlera. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii i w Niemczech.  Od 2012 związany zawodowo z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku.

realizacja basso continuo:

Małgorzata Pietroń – wiolonczela

Tomasz Bielski – klawesyn, organy

Chór Trybunału Koronnego w Lublinie

Powstał w 2011 roku przy działającej Orkiestrze Trybunału Koronnego. Celem zespołu, od samego początku działającego pod kierownictwem artystycznym Przemysława Stanisławskiego, jest prezentowanie ambitnego repertuaru zarówno wokalno-instrumentalnego, jak również a cappella. Ważnym projektem był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie – oratorium Mesjasz G.F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. Kolejny projekt, zrealizowane we współpracy z Miastem Lublin w 2012 roku, to koncert muzyki Mozarta (Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym wirydarzu lubelskiego klasztoru dominikanów pod dyrekcją szefa artystycznego zespołu.
W 2016 roku zespół wziął udział w VIII Letnim Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, podczas którego
współtworzył polskie prawykonanie Mszy F-dur w wersji oryginalnej Józefa Michała Ksawerego Poniatowskiego pod dyr. P. Stanisławskiego. 
W tym samym roku chór ponownie wystąpił w Radziejowicach z Mszą Poniatowskiego, tym razem z okazji otwarcia wystawy pt. „Józef Chełmoński w zbiorach Klasztoru na Jasnej Górze”.  W repertuarze chóru znajdują się liczne dzieła wokalno-instrumentalne: G. G. Gorczyckiego, J. S. Bacha, G. F. Haendla, A. Vivaldiego, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, F. Mendelssohna, C.M. von Webera oraz W. Kilara. W lutym 2017 roku ukazała się płyta CD chóru: Władysław Żeleński - Sacred Choral Works "World Premiere Recording" wydana przez Acte Préalable, nagrana wraz z organistą Stanisławem Diwiszkiem pod dyrekcją Przemysława Stanisławskiego. 

Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie

Orkiestra Trybunału Koronnego jest zespołem działającym w Lublinie od 1995 roku. W jego skład wchodzą muzycy związani z miastem i jego profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. Do współpracy zapraszani są także studenci i absolwenci uczelni muzycznych, pochodzący z naszego miasta. Orkiestra wykonuje muzykę różnych epok i stylów. Współpracuje ze śpiewakami oraz zespołami chóralnymi. Realizuje własne projekty artystyczne a także uczestniczy w koncertach organizowanych przez inne podmioty. Trzon OTK stanowi kwintet smyczkowy, w zależności od potrzeb repertuarowych do składu podstawowego dobierane są inne instrumenty. Zespół brał udział w lubelskich festiwalach takich jak Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie, Festiwal Chórów Miast Partnerskich Lublina, Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie, XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej – Gdynia Classica Nova. Na przestrzeni lat uczestniczył w kilkudziesięciu koncertach, wykonując dzieła m.in. J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, J. Zeidlera, J. Wańskiego, S. F. Lechleitnera, P. Czajkowskiego, M. Karłowicza, S. Barbera, W. Lutosławskiego, W. Kilara, H. M. Góreckiego, A. Nikodemowicza. Wraz z zespołem Camerata Lubelska Orkiestra uczestniczyła w prawykonaniach utworów J. Wańskiego i J. Zeidlera. W marcu 2013 brała udział w prawykonaniu i nagraniu kompozycji Gorzkie żale R. Rozmusa.  Do najważniejszych projektów zrealizowanych w ostatnich latach we współpracy z  Miastem Lublin należą: koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej – oratorium Mesjasz G. F. Haendla (2011), koncert muzyki Mozarta (Symfonia g-moll KV 550, Msza Koronacyjna KV 317, Exsultate, jubilate KV 165) w odrestaurowanym Wirydarzu lubelskiego Klasztoru Dominikanów (2012), koncert muzyki współczesnej na orkiestrę smyczkową z okazji 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego – Lutosławski i jemu współcześni (2013), koncert Kantaty J. S. Bacha oraz Orkiestra Trybunału Koronnego mieszkańcom Lublina zorganizowane w Kościele Pobrygidkowskim (2014). Poza rodzinnym miastem, Orkiestra w latach 2012-14 wystąpiła w Warszawie, Gdyni, Tarnowie i Krakowie. W 2010 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry Trybunału Koronnego objął Przemysław Stanisławski.

Przemysław Stanisławski – dyrygent

Urodził się w Poznaniu. Ukończył studia w zakresie teorii muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. 

W latach 1966-1986 śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego. W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „Affabre Concinui” i do roku 1992 pozostawał jego kierownikiem artystycznym. W latach 1986-1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. Koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Polska Filharmonia Kameralna, Filharmonii – Bałtyckiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Olsztyńskiej, Pomorskiej, a także z orkiestrami poza granicami kraju (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA).

Od 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku. Przygotował wiele premier operowych i dzieł oratoryjnych, m.in.: J. S. Bacha, G. F. Haendla  - polska premiera oratorium Susanna, J. A. Hasse - polska premiera Cleofide, G. B.  Pergolesiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, G. Rossiniego, S. Moniuszki, G.  Pucciniego, H. Czyża, T. Z. Kasserna The comedy of the dumb wife (światowa prapremiera),  G. C. Menottiego The old maid and the thief (polska premiera), M. Rimskiego-Korsakowa Carska narzeczona (polska premiera). Dokonał wielu nagrań dla polskich i ­zagranicznych RTV, a także nagrań CD. 

W maju 2015 roku Rada Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie nadała mu stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie dyrygentura.

Od jesieni 2010 roku jest kierownikiem artystycznym i dyrygentem Orkiestry ­Trybunału Koronnego w Lublinie.

Zaduszki Pobrygidkowskie - to - cykliczne wydarzenie w czasie którego przywołujemy w naszej pamięci osoby związane z świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora naszej świątyni i walczących pod Grunwaldem, jeńców Krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w naszym kościele, poległych w obronie niepodległości Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszej świątyni, na dawnym cmentarzu wokół kościoła, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli już do Pana, przekraczając próg wieczności. Nawiązujemy w ten sposób do bogatej tradycji, m.in. postawy wdzięczności króla Władysława Jagiełło, który wybudował ten Kościół jako wotum za zwycięską bitwę pod Grunwaldem. Jednocześnie zobowiązał członków Zakonu Najświętszego Zbawiciela, aby w tym miejscu przechowywali pamięć o królu i jego dzielnych rycerzach. Każdy Ojciec Brygid będący kapłanem miał obowiązek odprawić w ciągu tygodnia 3 Msze św.: jedną - za króla, drugą - za jego następców, trzecią - o pomyślność państwa. Nawiązując do tej odległej tradycji rozpoczęliśmy obchód Zaduszek Pobrygidkowskich. Kościół Pobrygidkowski odegrał też bardzo ważną rolę w czasach nowożytnych. W latach 80’ XX w. w tym miejscu gromadzili się ludzie opozycji, aby wyrazić swój sprzeciw wobec systemu totalitarnego. Dzięki zaangażowaniu duszpasterzy odbywały się Mszę św. za Ojczyznę. Po nich często wybitni aktorzy deklamowali wiersze ku pokrzepieniu serc naszych rodaków uciemiężonych przez komunistyczne jarzmo.

 W ramach Zaduszek wystąpi Orkiestra i Chór Trybunału  Koronnego z oraz soliści wokaliści i solista instrumentalista. Zostaną wykonane utwory J.S. Bacha. Przedsięwzięcie ma na celu organizację koncertu monograficznego poświęconego  twórczości J. S. Bacha. Koncert ma stanowić kontynuację repertuarową koncertu, który odbył się  30.03.2014 roku w Kościele Pobrygidkowskim i spowodował bardzo duże zainteresowanie publiczności. W Lublinie do rzadkości należy wykonanie wokalno-instrumentalnych dzieł Bacha, do których należą kantaty. Doskonała frekwencja na poprzednim koncercie i znakomity odbiór publiczności spowodowały chęć kontynuowania repertuaru, którego wielkie bogactwo zawarte jest w spuściźnie J. S. Bacha. Twórczość Bacha cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem melomanów, chociaż dość rzadko jest wykonywana na żywo przez instytucje zawodowe.

TRYPTYK POLSKI

KONCERT NIEPODLEGŁOŚCIOWY

18 listopada 2018 roku (niedziela) godz. 19.00

Kościół Rektoralny pw Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

W programie:

teksty poetyckie i przemówienia Ojców Niepodległości

wiązanka pieśni legionowych i patriotycznych

Wykonawcy:

CAMERATA LUBELSKA

zespół instrumentalny

Iwona Gostkowska – sopran

Elżbieta Branicka – alt

Kamil Król – tenor

Kamil Kaznowski – bas

Jerzy Zelnik – słowo

Tomasz Orkiszewski – dyrygent

                                

Program

M. K. Ogiński                      Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny

S. Witwicki               Do Boga modlitwa o zwycięstwo

A. Kurylewicz                      Pieśń Konfederatów Barskich

F. Nowowiejski                    Rota

I. J. Paderewski       Przemówienie (fragm.) 1911

Fr. Chopin                           Leci liście z drzewa op. 74 nr 17

Fr. Chopin                           Życzenie op. 74 nr 1 (oprac. S. Stuligrosz)

I. J. Paderewski       Przemówienie (fragm.)

Anonim                               Marsz, marsz, Polonia 1883

St. Moniuszko                     Pieśń wieczorna

St. Moniuszko                     Stary Kapral

J. Piłsudski              Przemówienie (fragm.) 1914

Anonim                               Marsz Pierwszej Brygady

Anonim                               Pierwsza kadrowa

Anonim                               O mój rozmarynie

S. Niewiadomski                 Maki 

J. Piłsudski              Przemówienie (fragm.) 1918

Anonim                               Przybyli ułani pod okienko

M. Kozar-Sobudzki             Rozkwitają pąki białych róż

Anonim                               Wojenko, wojenko

S. Magierski, B. Król           Dziś do Ciebie przyjść nie mogę

J. Tuwim                  Kwiaty polskie (fragm.)         

L. Llach                               Mury

Wł. Korcz                            Żeby Polska była Polską

St. Wyszyński          Homilia (fragm.) Kraków 1974

K. Kurpiński                        Polonez staropolski

K. Wojtyła                Myśląc Ojczyzna (fragm.)

J. N. Kaszewski, J.P. Solié Boże coś Polskę

 *Opracowanie muzyczne utworów na zespół wokalny-instrumentalny Tomasz Orkiszewski

 

KONCERT PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ: "JESZCZE NIE ZGINĘLA” – 10.11.2018 godz.19.00

Wykonawca: Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu. Koncert dla uczczenia 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości. Kościół pełni funkcję Lubelskiego Sanktuarium Pamięci Narodowej w którym  przechowujemy pamięć o osobach związanych ze świątynią i bolesnych wydarzeniach z historii Polski. Harmonogram uroczystości patriotycznych  Pozwala na ukazanie aktualności potrzeby patriotyzmu na przestrzeni burzliwych dziejów Polski.  

Wykonawcy:

Orkiestra Symfoniczna  im. Karola Namysłowskiego w Zamościu. koncert zaproszenie A6 1

Dyrygent WIESŁAW PIEREGORÓLKA 

ELŻBIETA KOZYRA – sopran

BARBARA RABIEGA – mezzosopran

DARIUSZ SOBCZAK – bas, baryton

TOMASZ NADOLSKI – baryton

W programie:

Recytacje i Polskie Pieśni Patriotyczne

Program Koncertu Patriotycznego

TAKI KRAJ

Harfę Pieśniarza - rec. „... Głos jej się zrywa gdy polami goni, do broni, do broni, do broni"

BYWAJ DZIEWCZĘ

A choćbym Chciał - rec. „... że nigdzie miejsca nie zagrzeje, że nawet snami wciąż się błąka"

WOJENKO, WOJENKO

PIERWSZA KADROWA

UŁAN i DZIEWCZYNA

MAKI

O MÓJ ROZMARYNIE

Kiedy Zginę - rec. „Boże mogił, Boże krzyżów przy drodze, czemuś dał nam zginąć w obcym mundurze" koncert zaproszenie A6 2

BALLADA O LISIE KULI

BIAŁE RÓŻE

PIECHOTA

Wieczorny Apel - rec. „... zmęczoną głowę każdy, nikt snu wam nie odbierze"

O PANIE KTÓRYŚ JEST NA NIEBIE

Hymn do Boga - rec. 4 zwrotki „... O wsparcie Twoje, o swe Zmartwychwstanie Twój lud Cię błaga"

PIERWSZA BRYGADA

MARSZ SYBIRAKÓW - muz. Majewski Cz., sł. Jonkajtys M.

Polsko Nie Jesteś Ty Już Niewolnicą - rec. „... lecz czymś największym czy być można - Sobą"

ROTA

A Teraz Jęła Nam się Marzyć Polska - rec. „... z krzykiem szalonych - jeszcze nie zginęła"

HYMN PAŃSTWOWY

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu:  Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta Lublin i Urzędu Marszołkowskiego w Lublinie

Partnerzy:

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank  Powiatowy  w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie  

KONCERT:  Ten jest z Ojczyzny mojej - 4 listopada 2018 r. godz. 19.00

Koncert z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości.  

KONCERT: PÓKI MY ŻYJEMY - 21.10.2018 r. godz. 19.00

z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości

21 października 2018 r. godz. 19.00

Wykonawca: INNY KWARTET:

Anna Piwko Skrzypce I

Magda Magoń Skrzypce IIkoncert 21.10.2018 zaproszenie A6 1

Tomasz Nadolski Altówka

Katarzyna Wach Wiolonczela 

Kamila Lendzion sopran

 

INNY KWARTET na co dzień działający w Zamościu i Lublinie, wykonujący muzykę o szerokim wachlarzu repertuarowym - od operetki czy musicalu, przez muzykę patriotyczną, religijną, filmową rozrywkową do popu, soulu swingu czy jazzu.W skład kwartetu wchodzą utalentowani muzycy symfoniczni charakteryzujący się wysokim kunsztem wykonawczym, doskonałym poczuciem humoru oraz profesjonalizmem gwarantującym najwyższy poziom artystyczny.

ANNA PIWKO, Absolwentka AMFC w Białymstoku w klasie skrzypiec profesora Stanisława Kuka,od kilkunastu lat skrzypaczka Orkiestry Symfonicznej im. Karola Namysłowskiego w Zamościu oraz nauczyciel skrzypiec w PSM I w Szczebrzeszynie. Od przeszło 10 lat wykonuje kameralistykę w kwartecie smyczkowym, w którym pełni rolę I skrzypiec.

MAGDA MAGOŃ, Absolwentka Wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec profesora Bartosza Bryły, od kilkunastu lat skrzypaczka Orkiestry Symfonicznej w Zamościu oraz nauczyciel skrzypiec w PSM I i II stopnia w Zamościu, kwartet smyczkowy to jej kolejna z muzycznych działalności, skrzypce II.

TOMASZ NADOLSKI, od 20 lat altowiolista w Orkiestrze Symfonicznej w Zamościu; muzyk wszechstronny, swoją druga tożsamość muzyczną odkrył w śpiewie klasycznym, od lat jest solistą - barytonem tej samej instytucji; w kwartecie zagościł od dwóch lat.

KATARZYNA WACH, absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz studiów podyplomowych Musikhochschule  które ukończyła w Augsburgu, w Niemczech. Od kilku lat związana z Orkiestrą Symfoniczną w Zamościu oraz PSM I i II stopnia w Chełmie, gdzie pracuje jako nauczyciel wiolonczeli; w kwartecie od trzech lat.

KAMILA LENDZION - sopran

Solistka Opery Kameralnej w Warszawie o bogatym dorobku artystycznym. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie śpiewu prof. Katarzyny Rymarczyk .Swój głos doskonaliła u najwybitniejszych śpiewaków m.in. Teresy Żylis - Gary Teresy Wojtaszek - Kubiak czy Jerzego Artysza. Kamila Lendzion ma na swoim koncie również nagrody : za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery Rusałka. A. Dworzaka z 2003 roku na Ogólnopolskim konkursie im . Haliny Halskiej we Wrocławiu, wyróżnienie na Pierwszym Ogólnopolskim konkursie Operetkowym im. I. Borowieckiej w Krakowie 2004 roku. Solistka występuje również w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych : Filharmonia Berlińska, Palais des - Arts w Brukseli czy Koenigin Elisabethzaal w Antwerpii z repertuarem operowym i operetkowym. Artystka stale współpracuje z filharmonią : rzeszowską, częstochowską, słupską, dolnośląską czy lubelską. Uczestniczyła również w Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju na specjalne zaproszenie śp. Bogusława Kaczyńskiego.

 

PROGRAM KONCERTU : 

1. Te Deum M. A. Charpentier

2. Przybycie Królowej Saby G. F. Handel

3. "O mio Babbino caro" G. Puccini

4.  Badinerie  J. S. Bach

5. "Muzyka na wodzie" G. F.Handel część " Andante Maestoso"21.10.2018 zaproszenie A6 2

6. Ave Maria  J. Caccini

7. "Polonez militarny" F. Chopin

8. "Życzenie" F. Chopin

9. Preludia F. Chopina

10. "Polskie drogi" muzyka tytułowa z filmu A. Kurylewicza

11. " Menuet" I. J. Paderewski

12. " Kochajmy się " muzyka z filmu Pan Tadeusz, W. Kilar

13. "Alleluja " L. Cohen

14. " Obój Gabriela" muzyka z filmu "Misja" E. Morricone

15. " Oda do Radości" finałowa część symfonii L.van Beethovena.

Patronat honorowy: Elżbieta KRUK – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Mecenas koncertu:  Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

Koncert zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta Lublin i Urzędu Marszołkowskiego w Lublinie

Partnerzy:

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Spółdzielczy Bank  Powiatowy  w Piaskach

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie  

KONCERT MUZYKI SAKRALNEJ - 16.09.2018 r. godz. 19.00koncert plakat A3

Wykonawcy:

Stanisław Diwiszek - organy

ks. Bogdan Zagórski - bas

PROGRAM KONCERTU:

KS. BOGDAN ZAGÓRSKI – bas (2, 4, 6, 8, 10)

STANISŁAW DIWISZEK – organy (1–11)

1. Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Sinfonia z kantaty BWV 29 „Wir danken dir, Gott” (1731) (arr. M. Dupré)

2. Franz Peter Schubert (1797–1828) – Litaney auf das Fest Aller Seelen D 343 (1816)

3. Johann Sebastian Bach – Chorał „Jesus bleibet meine Freude” z kantaty BWV 147 (1716/23)  (arr. R. Cundick)

4. Franz Peter Schubert – Pax vobiscum D 551 (1817)

5. Johann Sebastian Bach – Preludium chorałowe „Ertödt’ uns durch dein’ Güte” z kantaty BWV 22 (1723) (arr. P. Baekgaard)

6. Karl Kindsmüller (1876–1955) – Hymn „Segne du, Maria” [text: Cordula Wöhler]

7. Georg Fridrich Händel (1685–1759) –  Sinfonia II „Arrival of the Queen of Sheba” z oratorium „Salomon” HWV 67 (1748) (arr. N.Rawsthorne)

8. Stanisław Diwiszek (*1985) –  Christ ist erstanden DOO 91 (2014)

9. Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) –  Andante F–dur KV 616 (1791)

10. Stanisław Diwiszek – Miserere mei, Deus DOO 95 (2014)

11. Johann Sebastian Bach – Fantazja G–dur BWV 572 (1712)

KONCERT KRZYŻ I ORZEŁ - 09.09.2018 r. godz.19.00

z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Najpiękniejsze polskie pieśni patriotyczne w wykonaniu tenora światowej sławy Bogusława Morki z solistami i orkiestrą.

KONCERT MAGNIFICAT - 03.06.2018 r.   koncert zaproszenie A6

Wykonawcami koncertu będą dwa zespoły: kwartet smyczkowy oraz chór mieszany. Kwartet smyczkowy tworzą muzycy na co dzień związani z Filharmonią Lubelską, Teatrem Muzycznym w Lublinie oraz Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie. Chór Jana Pawła II  pod dyrekcją ks. Tomasza Lisieckiego działa przy Centrum Jana Pawła II i tworzą go osoby wykonujące przede wszystkim muzykę liturgiczną.  Na program koncertu złożą się utwory o tematyce maryjnej. Repertuar zostanie ukazany w 3 różnych aspektach wykonawczych: instrumentalnym, wokalnym oraz wokalno-instrumentalnym. Wykonawcy zaprezentują publiczności m. in.: "Ave Maria" (J. S. Bach-Ch. Gounod, G. Caccini, M. Lorenc), "Medytację" z opery "Thais" J. Massenet w opracowaniu M. Mazurka na kwartet smyczkowy, a także "Magnificat" J. Pachelbela na chór i kwartet smyczkowy.

Wystąpią:
Kwartet smyczkowy w składzie:
Aleksandra Mazurek - I skrzypce
Dominika Kołszut - II skrzypce
Katarzyna Czerniawska - altówka
Weronika Kociuba - wiolonczela 
Chór im. św. Jana Pawła II
Ks. Tomasz Lisiecki - dyrygent
W programie: utwory kompozytorów J.S. Bach, Ch. Gounod, P. Mascagni, F. Schubert, J.  Massenet, M. Lorenz, J. Pachelebel
Program koncertu:
Jan Sebastian Bach/Charles Gounod - "Ave Maria"
Pietro Mascagni - Intermezzo z opery "Cavalleria rusticana"
Franz Schubert - "Ave Maria"
Jules Massenet - "Medytacja" z opery "Thais" w opracowaniu Mieczysława Mazurka
Michał Lorenc -"Ave Maria"
Johann Pachelbel - "Magnificat" D-dur P.246 na chór, kwartet smyczkowy i organy w opracowaniu Mieczysława Mazurka
Aleksandra Mazurek - I skrzypce

Aleksandra Mazurek od dzieciństwa związana jest ze środowiskiem kulturalnym i muzycznym Lublina. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie skrzypiec Prof. Macieja Sobczaka. Od 2003 roku związana jest z orkiestrą  Filharmonii Lubelskiej (od 2013 r. jako muzyk I głos – solista); od 2004 roku współpracuje z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie. Od lat współpracuje z wieloma zespołami (m.in. Tomasz Momot Orchestra, Tarkowski Orkiestra, Warschauer Saymphonie-Orchester, Camerata Lubelska).Od 2004 roku prowadzi klasę skrzypiec w Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie.

Dominika Kołszut - II skrzypce

Dominika Kołszut - Absolwentka Akademii  Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku,  Uczestniczka kursów muzycznych w Polsce i Szwajcarii, laureatka konkursu Bachowskiego w Gdańsku w kategorii „zespoły kameralne” (2002 r. wyróżnienie) .
Aktualnie  koncertmistrz Teatru Muzycznego  w Lublinie. Od 2004 roku związana z Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, a od kilku lat współpracuje również z Tarkowski Orkiestra, nagrywając muzykę do seriali, reklam i filmów.  Miłośniczka psów, jazdy na nartach i tańca, której pasją jest muzyka i podróżowanie.

Katarzyna Czerniawska – altówka

Katarzyna Czerniawska jest  absolwentką Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. W 2005 roku uzyskała dyplom z oceną bardzo dobrą w klasie altówki prof. Ireny Albrecht. W latach 2004-2005 pracowała w Państwowej Orkiestrze Bałtyckiej, a w latach 2008-2009 była członkiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Od 2006 roku pracuje w Filharmonii Lubelskiej, obecnie jako prowadząca grupę altówek oraz w Orkiestrze Trybunału Koronnego. Jako pedagog prowadzi klasę altówki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie.

Weronika Kociuba - wiolonczela 03.06.2018koncert zaproszenie A6 2

Weronika Kociuba ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi, w klasie Dominika Połońskiego. Grała w I, Culture Orchestra pod batutą Sir Neville’a Marrinera. Współtworzyła wiele projektów międzynarodowych, koncertując w takich salach jak Berliner Philharmonie, Royal Festival Hall w Londynie czy Teatro Real w Madrycie. Jest silnie związana z Lublinem, gdzie pracuje w orkiestrze Filharmonii Lubelskiej, prowadzi klasę wiolonczeli w Szkole Muzycznej im. T. Szeligowskiego oraz jest członkinią Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie.

Chór im. św. Jana Pawła II

Chór św. Jana Pawła II powstał w maju 2011 r. Podczas wspólnego pielgrzymowania do Rzymu na beatyfikację Papieża Polaka wśród uczestników pielgrzymki zrodził się pomysł założenia zespołu wokalnego. Chór rozpoczął próby w kościele św. Wojciecha na Podwalu w Lublinie, gdzie funkcję organisty pełnił ks. Tomasz Lisiecki, będący jednocześnie dyrygentem nowego zespołu. Wkrótce dołączyły nowe osoby, związane z duszpasterstwem prowadzonym przez rodzonego brata dyrygenta – ks. Wojciecha Lisieckiego. Aktualnie chór pracuje przy Archidiecezjalnym Centrum Jana Pawła II w Lublinie. Zespół wykonuje utwory sakralne różnych kompozytorów, m. in.: J. Rheinbergera, J. Pachelbela, A. Lottiego, J. Maklakiewicza, H. M. Góreckiego, S. Kwiatkowskiego, A. Koszewskiego i innych.    

Ks. Tomasz Lisiecki – dyrygent

Ks. dr Tomasz Lisiecki jest absolwentem Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz Podyplomowego Studium Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. Pełni funkcję przewodniczącego Komisji ds. Muzyki Kościelnej Archidiecezji Lubelskiej, oraz wykładowcy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Prowadzi zajęcia z muzyki kościelnej oraz emisji głosu w Wyższym Seminarium Duchownym w Lublinie. Tam też pełni funkcję dyrygenta chóru seminaryjnego oraz scholii gregoriańskiej. Aktualnie pełni funkcję organisty w lubelskim kościele pw. św. Rodziny. Jest założycielem i dyrygentem Chóru św. Jana Pawła II.  

Koncert zrealizowano przy pomocy finansowej Urzędu Miasta Lublin.

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie oraz Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

KONCERT MUZYKI DAWNEJ - MAGICZNY LUBLIN JAGIELLONÓW - 28.05.2018 r. godz.19.00

Wykonawcy koncertu - Capella all Antico i Zespół Wokalny Sine Nomine specjalizują się w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej. Grają na kopiach instrumentów historycznych i są nagradzani na prestiżowych konkursach.  Stale doskonalą swe umiejętności, zgłębiając tajniki sztuki muzycznej dawnych epok. Podczas koncertu zaprezentują utwory z czasów panowania Dynastii Jagiellonów. W repertuarze znajdzie się instrumentalna, wokalna i wokalno-instrumentalna muzyka sakralna i świecka ze zbiorów polskich i zagranicznych. Poprzez różnorodny program koncertu wykonawcy pragną ukazać publiczności wielobarwność muzyki dawnej. Koncert skierowany jest m.in. do uczestników konkursu "Magiczny Lublin Jagiellonów" - edycja 2018, współorganizowany z IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie oraz Oddział Miejski PTTK im. Aleksandra Janowskiego w Lublinie.  Patronat nad konkursem sprawują: Prezydent Miasta Lublin Krzysztof Żuk, Marszałek Województwa Lubelskiego Sławomir Sosnowski, Lubelski Kurator Oświaty Teresa Misiuk.

Zespół Muzyki Dawnej „Capella all’Antico” Zamojskiego Domu Kultury28.05.2018koncert zaproszenie A6 1

Zamojski zespół Muzyki Dawnej „Capella all’Antico” działa przy Zamojskim Domu Kultury w Zamościu. W tym roku zespół świętuje jubileusz 35-lecia. Założycielem i kierownikiem artystycznym zespołu jest Krzysztof Obst. Od pięciu lat instruktorem jest także Anna Cichoń-Hereta. Przez 35 lat działalności przewinęły się przez zespół rzesze zamojskiej młodzieży tworząc wiele składów. Obecny skład zespołu tworzony jest od około dwóch lat, natomiast zespół w obecnym składzie gra od października 2017 roku. Tworzą go: Aleksandra Gancarz, Kamila Hereta, Katarzyna Horoszkiewicz, Natalia Cisło, Lena Młynarczyk, Alicja Pomaniec, Natalia Puźniak, Weronika Walczak, Karolina Zięba, Dominika Zygmunt. Dziewczęta są uczennicami zamojskich szkół podstawowych i gimnazjów, a także Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zamościu.

„Capella all’Antico” wykonuje muzykę instrumentalną i instrumentalno-wokalną epoki średniowiecza i renesansu, nadając zapomnianym utworom nowe życie. Zespół gra na instrumentach wzorowanych na instrumentach z epoki, wśród których należy wymienić zestaw fletów, fidele, rebeki i bębny. Większość instrumentów została wykonana własnoręcznie przez Krzysztofa Obsta. Zespół koncertuje w strojach wzorowanych na średniowiecznych i renesansowych obrazach.

Zespół ma na swoim koncie wiele koncertów w kraju i za granicami, a także sukcesów na festiwalach zespołów muzyki dawnej. W lutym 2018 roku zespół wystąpił po raz kolejny na Ogólnopolskim Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, zdobywając brązową Harfę Eola. „Capella all’Antico” uczestniczyła w Festiwalu „Schola Cantorum” już 32 razy i ma na swoim koncie już 10 Harf Eola, w tym większość srebrnych i złotych, a także dwukrotnie Grand Prix Festiwalu w XXX i XXXV edycji.

Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie

dyrygent – Izabela Urban

Zespół działa od roku 1999, od początku pod kierunkiem Izabeli Urban. Wykonuje przede wszystkim muzykę a cappella. Ma w repertuarze utwory z różnych epok – od muzyki dawnej po współczesną. Skład zespołu tworzy młodzież z lubelskich szkół średnich i wyższych.

„Sine Nomine” aktywnie uczestniczy w życiu środowiska lubelskiego, biorąc udział w wielu 28.05.2018koncert zaproszenie A6 2koncertach okolicznościowych oraz koncertach organizowanych cyklicznie. Współpracuje z wieloma zespołami wokalnymi oraz instrumentalnymi z różnych stron Polski.

Zespół „Sine Nomine” jest laureatem prestiżowych konkursów ogólnopolskich 
i międzynarodowych, m. in. Ogólnopolskiego Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, Międzynarodowego Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej „Konkurs Mikołajów” w Radomiu.

Grupa doskonali swoje umiejętności podczas Ogólnopolskich Letnich Warsztatów Muzyki Dawnej w Kaliszu, a także koncertowała i pracowała pod kierunkiem wybitnych specjalistów w ramach Ogólnopolskich Spotkań z Muzyką Dawną i Festiwalu „Magnum Misterium” w Gorzowie Wielkopolskim.

W marca 2018 roku zespół został uhonorowany Medalem 700-lecia Miasta Lublin.

 

Projekt zrealizowano przy wsparciu Miasta Lublin.

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partnerzy koncertu: 

Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie

Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie 

Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

KONCERT PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ: "DLA NIEPODLEGŁEJ” – 03.05.2018 r. godz. 18.45

koncer dla niepodleglej 2018Wykonawca: Młodzieżowa Orkiestra Dęta z Majdan Grabina z repertuarem niepodległościowym. Połączenie pasji i talentu młodych muzyków stworzy niepowtarzalny efekt. Utwory patriotyczne wykonane przez tych młodych artystów podniesie rangę uroczystości odbywających się w naszym kościele. Pozwoli też lokalnej społeczności na integrację i wspólne przeżywanie uroczystości rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go Maja. 

Projekt zrealizowano przy pomocy finansowej Urzędu Miasta Lublin i Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie

Mecenas koncertu: Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo

Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie oraz Powiatowy Bank Spółdzielczy w Piaskach

PROGRAM:

Bogurodzica, Polonez Orgińskiego, warszawianka, Hej strzelcy wraz, O mój rozmarynie, Marsz Pierwszej Brygady, Rozkwitały pąki białych róż, Serce w plecaku, Karpacka Brygada, Dziś do ciebie przyjść nie mogę, Pancerni chłopcy

ZAPROSZENIE

KONCERT PAPIESKI

GLORIA ANTONIO VIVALDI22.04.2018koncert zaproszenie A6 1

W HOŁDZIE ŚWIĘTEMU JANOWI PAWŁOWI II - 22.04.2018 r. godz. 19.00

 

WIECZORY MUZYCZNE W KOŚCIELE POBRYGIDKOWSKIM

Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w   Lublinie

zaprasza na Koncert:

"GLORIA" Antonio Vivaldi

W hołdzie Świętemu Janowi Pawłowi II

Fragmenty himilii i przemówień Jana Pawła II

 

Wykonawcy:

Małgorzata Rodek - sopran

Małgorzata Rudnicka - mezzosporan

Piotr Olech - kontratenor

Urszula Bobryk - dyrygent

Chór UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej

Orkiestra Trybunału Koronnego

Jacek Brzeziński - narracja

 

Koncert odbędzie się w Kościele Rektoralnym 22.04.2018koncert zaproszenie A6 2

pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie

w dniu 22 kwietnia (niedziela) 2018 roku, o godz. 19.00.


Patronat honorowy: Elżbieta Kruk – Przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu

MECENAS KONCERTU: Grupa Azoty PUŁAWYZA PUŁAWY logo


Partner koncertu:  Powizytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie i  Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie

Projekt zrealizowano dzięki wsparciu miasta Lublin

 

Urszula Bobryk - dyrygent

Urszula Bobryk – profesor zwyczajny sztuk muzycznych, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem w 1983 roku). Pracując na Wydziale Artystycznym UMCS od 1983 roku, uzyskała kwalifikacje I stopnia (1990), a następnie II stopnia (1994), w dziedzinie: sztuki muzyczne, dyscyplinie artystycznej: prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych. W roku 2002 otrzymała tytuł profesora sztuk muzycznych. Obecnie zatrudniona na stanowisku profesora zwyczajnego w Instytucie Muzyki, gdzie prowadzi klasę dyrygentury. Od roku 1995 pełni funkcję kierownika Zakładu Chóralistyki. W latach 2001-2005 była dyrektorem Instytutu Muzyki, następnie objęła stanowisko dziekana Wydziału Artystycznego, które pełniła przed dwie kadencje (2005-08, 2008-12). Od roku 2012 prorektor ds. studenckich. Badania naukowo-artystyczne prof. Urszuli Bobryk koncentrują się wokół wykonawstwa muzyki współczesnej polskiej i zagranicznej, zarówno a cappella, jak i wokalno-instrumentalnej. Ma w swoim dorobku nagrania płyt CD, nagrania radiowe i telewizyjne. Dokonała wielu prawykonań utworów chóralnych i wokalno-instrumentalnych polskiej muzyki współczesnej. Prowadziła wykłady i kursy mistrzowskie z zakresu dyrygentury chóralnej w Hiszpanii, Słowacji i Austrii oraz brała udział w Światowym Sympozjum Muzyki Chóralnej w Fort Lauderdale (USA). W 1985 roku, objęła kierownictwo artystyczne Chóru Akademickiego UMCS, który prowadzi do chwili obecnej. Jako dyrygent-chórmistrz, z zespołem tym odniosła wiele sukcesów artystycznych, uczestnicząc w licznych festiwalach i konkursach w kraju i za granicą. Chór pod jej dyrekcją otrzymał dziewięć pierwszych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Zdobyła również dwukrotnie nagrody indywidualne dla najlepszego dyrygenta na konkursach zagranicznych. Koncertowała w wielu krajach Europy (Austria, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Finlandia, Grecja, Wielka Brytania, Czechy, Węgry), a także w Izraelu i USA. Za dotychczasową działalność w dziedzinie upowszechniania kultury oraz działalność dydaktyczną otrzymała: Medal „Pro Ecclesia et Pontifice”, nadany przez Papieża Benedykta XVI; Medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”; Medal Komisji Edukacji Narodowej, Złoty Krzyż Zasługi, Odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”; dwukrotnie nagrodę Prezydenta Miasta Lublin za działalność artystyczną i kulturalną; wielokrotnie nagrodę Rektora UMCS.

Małgorzata Rodek – sopran

Solistka Polskiej Opery Królewskiej. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 9 lat w PSM I st. w Dzierżoniowie. W latach 1992-1998 była uczennicą PSM II st. im Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu w klasie rytmiki i śpiewu solowego. W 2002 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Dariusza Paradowskiego. W latach 2002-2003 studiowała we Flanders Operastudio w Gandawie. Dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2012 roku obroniła pracę doktorską w Akademii
Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Pracuje jako adiunkt UMCS w Lublinie. W latach 2004-2017 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Jest laureatką wielu konkursów muzycznych m.in. I nagrody na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. F. Platówny we Wrocławiu, oraz I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Anthony Rolf-Johnsona, Roberta Aldersona, Stephanie Friede, Mary Brennan, Krystynę Szostek-Radkową, Gerharda Kahry, Rusko Ruskova, Monikę Lenz, Zdzisławę Donat, Christiane Hampe, Christiana Elsnera. Występowała wielokrotnie na prestiżowych festiwalach m.in. na Międzynarodowym Festiwalu „Wratislawia Cantans”, Baroque Festival of Ambronay. Odbyła tournee po wielu krajach Europy /Niemcy, Francja, Szwajcaria, Belgia, Włochy, Czechy, Węgry/ i Azji /Chiny/. Nagrywała dla Radia i Telewizji Francuskiej oraz dla kanału telewizyjnego ARTE. Śpiewała pod dyrekcją wybitnych dyrygentów: Rinaldo Alessandriniego, Christopha Rousseta, Pietro Rizzo, Koena Kesselsa, Floriana Heyericka, Agnieszki Duczmal, Jana Tomasza Adamusa, Wojciecha Rodka, Marka  Pijarowskiego, Roberta Satanowskiego i in. Występowała na scenach operowych Antwerpii, Gandawy, Brugge, Turnhout, Dijon, Avignonu, Toulouse, Reims, Besancon, Wersalu, Rennes, Brukseli, Amsterdamu, Bielefeld, Saarbrücken. Brała udział w premierach przygotowanych dla Vlaamse Opera w Antwerpii i Gandawie /R. Keiser: „Diana de wraak van Cupido”- Cupido/, Theatre Montansier w Wersalu /W. A. Mozart: „Apollo i Hiacynt”- Melia/, Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans” /B.   Britten: „The Little Sweep”- Rowan/, “Opery Polskiej” /W. A. Mozart “Die Zauberflöte” - Pamina/, Academy of Baroque Music Ambronay /J. B. Lully “Cadmus et Hermione” - Venus/. W 2014, 2015 i 2016 roku wraz z European Johann Strauss Orchestra występowała w Chinach podczas tournee zespołu. W 20016 roku dokonała prawykonania wszystkich cykli pieśni Józefa Wieniawskiego na zamku lubelskim. W tym samym  roku brała udział we wznowieniu spektaklu „ Il Turco in Italia” G. Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując partię Fiorilli, a w styczniu 2017 roku wystąpiła jako Zosia w premierze wileńskiej wersji „Halki” S. Moniuszki z orkiestrą Capella Cracoviensis. Posiada w swym repertuarze pieśni oraz większość partii oratoryjno-kantatowych J. S. Bacha, G. F. Haendla, G. B. Pergolesiego, A. Vivaldiego, J. Haydna, W. A. Mozarta, L. v. Beethovena, F. Schuberta, G. Mahlera, K. Szymanowskiego, W. Lutosławskiego.

Małgorzata Rudnicka - mezzosporan

Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Lublinie, w klasie skrzypiec, otrzymując dyplom muzyka instrumentalisty.  Jest  absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie dyrygentury chóralnej oraz specjalizacji pedagogicznej kształcenia słuchu. Śpiew solowy ukończyła na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.  Swój warsztat wokalny doskonaliła podczas Mistrzowskich Kursów Wokalnych m.in. z: Raffaele Cortesi (Parma, Italia), Stefano Ragni (Perugia, Italia). Brała udział w Międzynarodowych Warsztatach Wokalno-Scenicznych „Opera - connecting people” w Łodzi. W 2012 roku zdobyła wyróżnienie w Konkursie Poezji, Prozy i Pieśni Patriotycznej im. R. Kaczorowskiego „Ojczyzno moja najmilsza” w Lublinie. Artystka bierze udział w wielu projektach muzycznych w Polsce i za granicą. Wykonuje muzykę wokalną różnych epok i stylów. W swoim repertuarze posiada utwory z gatunku muzyki sakralnej, oratoryjno-kantatowej, operowej, operetkowej oraz pieśniarskiej. Wykonała partie solowe w takich dziełach m.in. jak : M. Palmeri – Misatango - Misa a Buenos Aires, J. Szopiński – Missa Brevis, F. Schubert – Msza G-dur, A. Chlondowski – Missa In Honorem s. Andreae Bobola op. 73, K. Naklicki – Krótka Msza Dziecięca, St. Moniuszko – Widma. W latach 2006-2011 współpracowała z Teatrem Muzycznym w Lublinie, biorąc udział w licznych spektaklach
musicalowych, operetkowych i operowych (G. Verdi – La Traviata, G. Bizet – Carmen, S. Moniuszko – Straszny Dwór). Występowała podczas XI Międzynarodowego Festiwalu Wokalnego Belcanto w Nałęczowie oraz IX Festiwalu Intermezzo i Opery Buffa w Martinsicuro (Italia). Od 2010 roku jest kierownikiem artystycznym oraz dyrygentem Chóru Św. Cecylii w Lublinie. Małgorzata Rudnicka poza działalnością artystyczną zajmuje się także pracą pedagogiczną. Prowadziła zajęcia dydaktyczne w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (kształcenie słuchu, czytanie partytur) oraz w Szkole Muzycznej I i II st. im. W. Lutosławskiego w Lublinie. Obecnie prowadzi zajęcia z emisji głosu na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca. Od 2016 roku jest redaktorem
kwartalnika „Muzyka w Liturgii” w Wydawnictwie Muzycznym POLIHYMNIA w Lublinie. Współpracowała również z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa
Narodowego, jako specjalista ds. muzyki i tańca (Wydział nadzoru nad instytucjami artystycznymi) w Departamencie Narodowych Instytucji Kultury. Od
października 2017 roku jest śpiewaczką Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie.

Piotr Olech - kontratenor

Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu prof. Piotra Kusiewicza. Jest także absolwentem Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich u takich artystów, jak Paul Eswood, Kai Wessel, Stephen Taylor czy członków zespołu wokalnego The King’s Singers. Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, Operą Narodową w Brnie (Oberon w Śnie nocy letniej B.Brittena), a także z polskimi i zagranicznymi filharmoniami oraz orkiestrami i zespołami kameralnymi, m. in. Concerto Polacco, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Concerto Köln, Capella Cracoviensis, Solamente Naturali, Ensemble Polyharmonique, Il Tempo, Musica Aeterna, Ars Cantus, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum, {Oh!} Orkiestra Historyczna. Koncertuje  z takimi dyrygentami i instrumentalistami, jak Marek Toporowski, Paul McCreesh, Władysław Kłosiewicz, Andrew Parrott, Jan Tomasz Adamus, Konrad Junghänel, Paul Goodwin, Andreas Spering, Jarosław Thiel, Roberto Balconi, Fabio Bonizzoni, Nicolas Parle, goszcząc na znaczących festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Szkocja, Włochy i in.). Bardzo ceni sobie również stałą współpracę z zespołem Collegium Vocale Gent i Philippe Herreweghe. Piotr Olech ze szczególnym upodobaniem wykonuje muzykę barokową, jednak bardzo chętnie sięga po utwory klasyczne, wczesnoromantyczne, a także współczesne (ma na swoim koncie  prawykonania utworów m. in. Pawła Łukaszewskiego). Bierze udział w nagraniach płyt CD dla takich wytwórni, jak CD Accord, DUX, Sony Music Polska, Bearton, Musicon. Trzy płyty zostały uhonorowane nagrodą przemysłu fonograficznego Fryderyk a kilka z nich otrzymało nominacje do tej nagrody. Równolegle z działalnością koncertową Piotr Olech zajmuje się pracą pedagogiczną. Jako adiunkt pracuje w Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie, oraz w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapraszany jest do prowadzenia wykładów i kursów mistrzowskich poświęconych wykonawstwu wokalnej muzyki barokowej.

Chór UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej

Chór Akademicki UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej jest reprezentacyjnym zespołem Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jego początki sięgają 1949 roku, kiedy to zespół został oficjalnie powołany z inicjatywy grupy studentów, pasjonatów muzyki chóralnej. Liczne zmiany w strukturze uczelni powodowały na przestrzeni lat czasowe przerwy w pracy artystycznej zespołu. Dlatego też działalność Chóru została reaktywowana w 1969 roku. Od tego też czasu datuje się nieprzerwaną działalność i artystyczny rozwój zespołu. Od roku 1985 dyrygentem i kierownikiem artystycznym została absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie – Urszula Bobryk. Pod jej kierownictwem rozpoczął się kolejny etap działalności artystycznejChóru, który zapoczątkował aktywną współpracę z Państwową Filharmonią Lubelską, wykonując dzieła oratoryjne J. S. Bacha, W. A. Mozarta, L. van Beethovena, J. Haydna, K. Szymanowskiego, C. Orffa, G. Mahlera, W. Kilara, H. M. Góreckiego. Chór aktywnie koncertuje w kraju i za granicą, biorąc czynny udział w międzynarodowych konkursach we Francji, Włoszech, Niemczech, Finlandii, Grecji, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Turcji, Izraelu i USA. Chór Akademicki UMCS jest laureatem pierwszych nagród i złotych dyplomów w konkursach polskich i zagranicznych w Moers-Repelen (Niemcy), Vaasie (Finlandia), Fort Lauderdale (Floryda, USA), Prevezie (Grecja), Bruk (Austria), Linz (Austria). Dyrygent Chóru – Profesor Urszula Bobryk, była dwukrotnie wyróżniona, jako osobowość artystyczna i najlepszy dyrygent na konkursach w Niemczech i USA. Po niemalże siedemdziesięciu latach od swego powstania Chór Akademicki UMCS im. Jadwigi Czerwińskiej znajduje się w czołówce polskich chórów uniwersyteckich, nieustannie potwierdzając swój wysoki poziom, zdobywając uznanie publiczności oraz licznegrody na konkursach i festiwalach w kraju i za granicą. Pod kierownictwem Urszuli Bobryk zespół wyróżnia się dbałością o wysoki poziom wykonawczy, czego efektem jest udział w wielu międzynarodowych projektach muzycznych, a nade wszystko promowanie współczesnej polskiej muzyki chóralnej.

Orkiestra Trybunału Koronnego

Orkiestra Trybunału Koronnego powstała w Lublinie w 1995 roku. Pomysłodawcą powołania zespołu był lubelski altowiolista Renaldo Wójtowicz. Pozostając pod jego kierownictwem do 2010 roku, orkiestra od początku występowała pod obecną nazwą, nawiązującą do dziedzictwa kulturowego Lublina. Swoje istnienie Orkiestra zainaugurowała wykonaniem Mszy Nelsońskiej J. Haydna w lubelskiej Archikatedrze. Trzon Orkiestry Trybunału Koronnego stanowi kwintet smyczkowy, zaś instrumenty dęte, organy i klawesyn dobierane są do składu podstawowego w zależności od potrzeb repertuarowych. Na początku działalności nawiązana została trwająca do chwili obecnej stała współpraca z zespołami chóralnymi Lublina. Orkiestra podczas swej działalności współpracowała z różnymi dyrygentami. Działalność Orkiestry Trybunału Koronnego od 2010 roku wspierana jest przez Stowarzyszenie o tej samej nazwie którego prezesem jest Dariusz Dąbrowski. Kierownictwo artystyczne objął Przemysław Stanisławski. Na przestrzeni kilkunastu lat działania zespół wystąpił w kilkudziesięciu koncertach. Brał udział w lubelskich festiwalach takich jak: Dni Muzyki Organowej, Żakeria, Wielkopostne Śpiewanie; występował we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans, w Helu na Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz festiwalu Gdynia Classica Nova; uczestniczył w licznych koncertach wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych, takich jak koncerty prezydenckie, koncerty realizowane we współpracy z Miastem Lublin, gale jubileuszowe chórów lubelskich. Ważnym projektem Orkiestry był koncert z okazji Prezydencji Polski w Unii Europejskiej (w programie: oratorium Mesjasz G. F. Haendla, dyr. P. Stanisławski), który odbył się w grudniu 2011 roku. 15 sierpnia 2012 r. Orkiestra Trybunału Koronnego wystąpiła w Kościele Świętego
Krzyża w Warszawie na koncercie pod patronatem Prymasa Seniora Polski - Józefa Glempa.  W 2017 roku orkiestra wzięła udział w realizacji projektu Zakochani w Lublinie z okazji 700-lecia lokacji miasta Lublin, wykonała koncert Muzyka religijna z XIX-wiecznych rękopisów – odkrycia lubelskich muzykologów oraz koncert Orkiestra Trybunału Koronnego Mieszkańcom Lublina50-lecie pracy artystycznej Przemysława StanisławskiegoW lutym 2018 roku Orkiestra wzięła udział w projekcie „Biblia Audio” – Koncert „Ja Jestem” z ­­okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. www.otklublin.pl 

Jacek Brzeziński - narracja 

W 1977 roku ukończył studia magisterskie na kierunku filologia polska UMCS. W latach 1977 – 81 pracował jako asystent w zakładzie logopedii UMCS. W tym czasie też odbył dwuletnie Podyplomowe Studia Logopedyczne. W Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców UMCS pracuje od 1981 roku, gdzie prowadzi lektorat języka polskiego a także zajęcia z kultury żywego słowa. Współpracował z Wyższą Szkołą Dziennikarstwa im. M. Wańkowicza w Lublinie (1998/99) oraz z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim (2011-2012). Owocem długoletniej pracy z cudzoziemcami jest tworzony przez niego Chór i Teatr ponad Granicami CJKP z UMCS prezentujący spektakle oparte na polskiej dramaturgii (np., „Dziady”, „Odprawa posłów greckich”, „Brat naszego Boga” czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu Pańskim”), jasełka i koncerty kolęd czy wieczory pieśni patriotycznych i
biesiadnych. Organizuje Dwujęzyczne Konkursy Recytatorskie, w których biorą udział wyłącznie cudzoziemcy.

Od 1974 roku jako aktor związany jest z Teatrem Provisorium. Uczestniczył w kilkudziesięciu festiwalach teatralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym w Polsce i wielu krajach Europy. Występował w Japonii, Korei Płd., Rosji (wraz z jej syberyjską częścią), Egipcie oraz odbył czterokrotne tournee po USA. Prowadził wspólnie z innymi członkami Provisorium warsztaty teatralne w kilku ośrodkach uniwersyteckich w USA, Niemczech i w Polsce. Współpracował przy adaptacjach teatralnych kilku powieści. Jest laureatem wielu nagród ogólnopolskich i międzynarodowych (m.in.  dwukrotnie otrzymane Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (1992, 2001), Grand Prix Festiwalu Teatralnego „Klasyka Polska” w Opolu (1999), Nagrodę Artystyczną Miasta Lublina (1999), wyróżnienie na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu (1999), Grand Prix w Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2004) czy Nagroda Prezydenta Lublina (1996, 2001, 2004, 2014). Jako aktor uczestniczył w telewizyjnych nagraniach kilku spektakli zrealizowanych przez Teatr Provisorium, jak np. „Ferdydurke” wg W. Gombrowicza czy „Bracia Karamazow” wg F. Dostojewskiego . W 2010 roku otrzymał Nagrodę Specjalną Ministra Kultury i Sztuki, a w roku 2012 – Srebrny Krzyż Zasługi. W 2018 roku odznaczony został Medalem 700-lecia Lublina.

PROGRAM KONCERTU:

W programie koncertu znajdzie się religijna muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. Chór Akademicki UMCS wykona utwory a cappella z różnych epok oraz „Glorię” A. Vivaldiego z towarzyszeniem instrumentalistów i solistów-śpiewaków. Koncert ma na celu organizację wieczoru słowno-muzycznego poświęconego postaci św. Jana Pawła II, Honorowego Obywatela  Miasta Lublina i byłego profesora KUL. Fragmenty przemówień papieskich będą zaczerpnięte z wygłoszonych homilii i przemówień Jana Pawła II, z IV pielgrzymki do Polski. Fragmenty papieskiego nauczanie zaprezentuje aktor, zaś oprawę muzyczną stanowić będzie sakralna muzyka religijna wokalna i wokalno -
instrumentalna. Koncert ma na celu upowszechnianie wśród mieszkańców Lublina dziedzictwa kulturalnego związanego z myślą i nauczaniem Papieża Jana Pawła II. przy pomocy recytacji wybranych fragmentów przemówień, homilii, cytatów i myśli Papieża przeplatanych muzyką sakralną.

TEMPUS PASCHALE - 8.04.2018 r. godz. 18.45

Stowarzyszenie Pro Musica Antiqua, organizator XXIV Festiwalu „Tempus Paschale” zaprasza na tegoroczne koncerty, które tradycyjnie odbywać się będą w zabytkowych wnętrzach Lublina, a uczestniczyć w nich będą soliści i zespoły z kraju i zagranicy. z cyklu „TEMPUS PASCHALE”:

SURREEXIT!

Koncert w Kościele Pobrygidkowskim -  8 kwietnia 2018 roku, godz. 18.45

LUTHIEN CONSORT:

Monika Horodek – śpiew, flety, instr. perkusyjne

Elżbieta Kaluchiewicz – śpiew, viola da gamba, psalterium

Antonina Weber – lutnia

Jan Kiernicki - gitterna, kierownictwo artystyczne

Wstęp wolny.

DZIĘKUJEMY !

KONCERT PASYJNY -  18.03. 2018 r. godzina 19.00

Zespoły Stowarzyszenia Miłośników Śpiewu Chóralnego Cum Musica  z Poniatowej:
Młodzieżowy Chór Carduelis oraz Chór Cum Musica

Kwartet smyczkowy Ladies z Lublina

sopran Dorota Niezgoda
organy Elżbieta Charlińska
narracja Marcin Niezbecki

dyrygent Dagmara Matysik

oraz

Zespół Wokalny SINE NOMINE
Z Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie

dyrygent Izabela Urban

w programie:
Pieśni wielkopostne w opr. A. Nikodemowicza, pieśni pasyjne w opracowaniach wokalno-instrumentalnych J.W.Kowalewskiego, G.B.Pergolesi – Stabat Mater, Vidit suum

Projekt zrealizowano przy wsparciu Miasta Lublin.

W koncercie wystąpią połączone Chóry CARDUELIS oraz CUM MUSICA działające w ramach Stowarzyszenia Miłośników Śpiewu Chóralnego Cum Musica z Poniatowej pod dyrekcją Dagmary Matysik. 

CARDUELIS  jest muzyczną „ perełką”  Poniatowej, swoją pracą pięknie wpisując się w długie tradycje chóralne tego miasta. Zespół skupia gimnazjalistów, licealistów oraz studentów z całej Lubelszczyzny. Posiada w swym repertuarze utwory a’cappella oraz kompozycje wokalno-instrumentalne począwszy od muzyki dawnej po współczesną i rozrywkową. Ma na swym koncie liczne nagrania, szereg prawykonań utworów współczesnych oraz projekty artystyczne z profesjonalnymi zespołami muzycznymi. W ciągu długoletniej pracy, chór zdobył kilkadziesiąt najwyższych nagród na festiwalach i konkursach ogólnopolskich i światowych.

Chór CUM MUSICA  powstał z inicjatywy osób, którym śpiew chóralny był od zawsze bliski. Członkami zespołu są amatorzy - miłośnicy śpiewu chóralnego  różnych zawodów, dla których tworzenie piękna i bycie razem sprawia radość,  stanowiąc jednocześnie oderwanie od codziennych obowiązków. Chór dał setki koncertów w całej Polsce oraz Europie. Jest również laureatem ogólnopolskich festiwali muzycznych. 

Dyrygentem i założycielem zespołów jest Dagmara Matysik, absolwentka PSM im. T. Szeligowskiego w Lublinie oraz Instytutu Wychowania Artystycznego UMCS w Lublinie a także Studium Chórmistrzowskiego na Akademii  Muzycznej  im.F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Chórom Stowarzyszenia Miłośników Śpiewu Chóralnego Cum Musica z Poniatowej  towarzyszyć będzie Kwartet smyczkowy Ladies Quartet z Lublina: Anna Witkowska (skrzypce), Anna Jodłowska -Resiak (skrzypce), Justyna Żukowska (altówka), Małgorzata Pietroń (wiolonczela).  Ladies Quartet z takim samym powodzeniem wykonuje wielkie dzieła muzyki klasycznej, muzykę filmową oraz rozrywkę (polską i światową) zaaranżowaną na kwartet smyczkowy, co nadaje temu gatunkowi szczególnej jakości.  Zespół na stałe współpracuje z liczącymi się formacjami i nazwiskami polskiej sceny rozrywkowej: VooVoo, Perfect, Raz Dwa Trzy, Zakopower, Pectus, Perfect, Girls'n'Friends Orchestra Wojciecha Zielińskiego, Mateusz Pospieszalski,
Karim Matusewicz, Zbigniew Wodecki, Małgorzata Walewska i wielu innych.  

Partie organowe wykona wirtuoz organowy dr hab. Elżbieta Charlińska. Jest lublinianką, absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie fortepianu M. Dawidowicza, a następnie Instytutu Muzykologii KUL i kursu wirtuozowskiego w klasie organów prof. G. Klauzy. Studia kontynuowała w poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. R. Sroczyńskiego i prof. S. Kamińskiego. Od 1993 roku jest wykładowcą gry organowej w Instytucie Muzykologii KUL. W maju 2000 roku uzyskała, w toku przewodu, kwalifikacje I stopnia sztuki muzycznej w dziedzinie instrumentalistyki. W kwietniu 2012 roku otrzymała tytuł doktora habilitowanego sztuki.  Prowadzi działalność koncertową, dając recitale organowe oraz występując z zespołami wokalnymi, wokalno-instrumentalnymi i solistami. Brała udział w m.in. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Wolsztynie, w Sandomierskich Wieczorach Organowych, w Koncertach Organowych KUL, w Staromiejskich Koncertach Organowych i Kameralnych w Poznaniu, w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku. Koncertowała również we Włoszech (Lecco),  Niemczech(Neuenkirchen, Köln), Belgii (Antwerpia) i Francji (Lyon).

Partie solowe usłyszymy w wykonaniu Doroty Niezgody – sopran., absolwentki  PSM im. T. Szeligowskiego w klasie śpiewu solowego oraz wieloletniego członka chóru Carduelis, z którym zdobywała najważniejsze na grody na festiwalach polskich i światowych. Wielokrotnie wykonywała partie solowe w takich dziełach jak m.in.: Requiem -G. Faure, Missa Criolla- A. Ramireza,  Missa brevis-J. Szopińskiego, Stabat Mater- G.B.Pergolesiego. 

Poezję i rozważania wielkopostne  przybliży słuchaczom Marcin Niezbecki, wieloletni członek chóru Carduelis, z którym dał setki koncertów oraz brał udział w licznych projektach artystycznych .

Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie, dyrygent – Izabela Urban. Zespół działa od roku 1999, od początku pod kierunkiem Izabeli Urban. Wykonuje przede wszystkim muzykę a cappella. Ma w repertuarze utwory z różnych epok – od muzyki dawnej po współczesną. Skład zespołu tworzy młodzież z lubelskich gimnazjów, liceów i szkół wyższych. „Sine Nomine” aktywnie uczestniczy w życiu środowiska lubelskiego, biorąc udział w wielu koncertach okolicznościowych oraz koncertach organizowanych cyklicznie. Współpracuje z wieloma zespołami wokalnymi oraz instrumentalnymi z różnych stron Polski. Zespół „Sine Nomine” jest laureatem prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. Ogólnopolskiego Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, Międzynarodowego Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej „Konkurs Mikołajów” w Radomiu. Grupa doskonali swoje umiejętności podczas Ogólnopolskich Letnich Warsztatów Muzyki Dawnej w Kaliszu, a także koncertowała i pracowała pod kierunkiem wybitnych specjalistów w ramach Ogólnopolskich Spotkań z Muzyką Dawną i Festiwalu „Magnum Misterium” w Gorzowie Wielkopolskim.

www.mdk.lublin.pl

www.facebook.com/sinenomine.mdk


Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim: KONCERT KOLĘD I PIEŚNI NA BOŻE NARODZENIE

plakat

21 stycznia 2018 r. godz. 19.00

Wystąpią:

Szeligowski Art Vocal
Agnieszka Piekaroś-Padzińska - kierownictwo artystyczne
Jolanta Münch - organy
Stefan Münch - słowo o muzyce


Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim: Koncert kolęd w wykonaniu uczniów klas maturalnych Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie

14.01.2018 r. godz. 17.00 i 19.00

Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim: STAROPOLSKIE KOLĘDOWANIE

Niedziela, 7 stycznia 2018 roku godz. 19.00

Wykonawca: Zespołu Pieśni i Tańca Ludowego JAWOR Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

%MCEPASTEBIN%

 

 

 

 

 

Lourdes1BARCELONA – CARCASSONNE - LOURDES - MONTSERRAT - COSTA BRAVA - TOSSA DE MAR - GIRONA

Termin: 16.06 – 24.06.2018

DZIEŃ 1: Wylot z Polski do Barcelony 16.06
Spotkanie na lotnisku w Modlinie. Odprawa biletowo-bagażowa. Planowany odlot do Hiszpanii o godz. 20:35. Przylot do Barcelony w godzinach 23:45. Następnie transfer do hotelu. Zakwaterowanie w hotelu bez obiadokolacji (ze względu na bardzo późny przelot). Nocleg.

DZIEŃ 2: Carcassonne, Lourdes 17.06
Rano, po śniadaniu przejedziemy do Carcassonne - jednego z najpiękniejszych średniowiecznych miast francuskich. Spacer urokliwymi uliczkami tego miasteczka wzdłuż murów obronnych. Po zakończonym zwiedzaniu przejedziemy do Lourdes. Pobyt w miejscu, gdzie 160 lat temu objawiła się Św. Bernadecie Najświętsza Maryja Panna, która wzywając do pokuty i modlitwy, uczyniła to miejsce znakiem uzdrawiającej łaski Bożej. To niezwykłe miejsce objawień, w którym Bóg posługując się wodą ze źródła w grocie Massabielle, dokonuje wielu fizycznych i duchowych uzdrowień. Jest to niepowtarzalna okazja, aby podziękować za dar objawień Matki Bożej w Lourdes i prosić o łaskę zdrowia dla siebie i Najbliższych. Zakwaterowanie w hotelu. Obiadokolacja, nocleg.

DZIEŃ 3: Lourdes 18.06
Rano śniadanie, Msza święta. Całodzienny pobyt w Sanktuarium Maryjnym w Lourdes. Przejście Drogą Jubileuszową. Nawiedzimy kościół św. Piotra, w którym została ochrzczona Św. Bernadetta, celę więzienną „Le Cachot”, w której mieszkała wraz ze swą ubogą rodziną, Oratorium, w którym przystąpiła do I Komunii świętej oraz dom, gdzie mieszkała rodzina św. Bernadetty już po Objawieniach. Ostatnim i najważniejszym punktem „Drogi” jest Grota Massabielle, w której Maryja objawiła się św. Bernadecie i gdzie znajduje się cudowne źródło. Po południu Droga Krzyżowa. Wieczorem powrót do hotelu, obiadokolacja, nocleg.

DZIEŃ 4: Lourdes, Montserrat, Costa Brava 19.06
Śniadanie. Msza Święta w Lourdes. Następnie przejazd na wzgórze Montserrat, gdzie nawiedzimy Sanktuarium Czarnej Madonny, zwane przez Katalończyków La Moreneta. Jest to Najważniejsze Sanktuarium dla mieszkańców Katalonii i całej Hiszpanii. Msza Święta. Następie powrócimy na wybrzeże Costa Brava. Zakwaterowanie w hotelu, obiadokolacja, nocleg.

 

 

plakat zaduszki A3 page 001Zaduszki Pobrygidkowskie – przywołanie w naszej wdzięcznej  pamięci osób związanych z naszym miastem i świątynią: króla Władysława Jagiełły – fundatora kościoła, związanego z miastem Lublin, Ulricha von Jungingena – Wielkiego Mistrza Zakonu Krzyżackiego, rycerzy wałczących pod Grunwaldem, jeńców krzyżackich wznoszących mury tego kościoła, Ojców Brygidów, Siostry Brygidki, Siostry Wizytki i Siostry Urszulanki Unii Rzymskiej, księży pracujących w tej świątyni, poległych w obronie wolności Ojczyzny i na Golgocie Wschodu, pochowanych w grobach ziemnych i kryptach naszego kościoła, na dawnym cmentarzu wokół świątyni, dobrodziejów i wiernych, którzy odeszli juz do Pana, przekraczając próg wieczności.

PROGRAM :

25.11.2017 godz. 18.00 Mszy św. przewodniczy  i homilę wygłosił o. Wacław Oszajca

25.11.2017 - godz. 19.00 KONCERT „NARODOWO”

składający się z dwóch części:
część pierwsza muzyka ludowa oparta na tradycjach narodowych kraju
i część druga muzyka z polskich filmów i seriali historycznych

Wykonawcy:

Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu
Dyrygent Tadeusz Wicherek

ELŻBIETA KOZYRA - sopran

BARBARA RABIEGA - mezzosopran

DARIUSZ SOBCZAK - bas, baryton

TOMASZ NADOLSKI -baryton

 

plakat 11 page 001W ramach spotkań z cyklu „Wieczory Muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim” zapraszamy na koncert pieśni patriotycznych w wykonaniu Parafialnej Orkiestry Dętej z Szastarki k. Kraśnika (parafia św. Maksymiliana Kolbe).

Koncert odbędzie się 11 listopada o godz. 18.45.

Orkiestra powstała 8 lat temu, choć jej początki sięgają roku 1913; gościliśmy ją w naszej świątyni rok temu i w Biuletynie Rektoralnym przedstawialiśmy krótką historię Orkiestry. Witamy ponownie w naszej wspólnocie.

Program:

1. Marsz Pierwszej Brygady

2. Białe róze

3. Serce w plecaku

4. Póki Polska żyje w nas

5. Dzieci Powstania

6. O mój rozmarynie

7. Pożegnanie ojczyzny

8. Rozszumiały sie wierzby płaczące

9. Czerwone maki na Monte Casino

ZAPRASZAMY!