Poniżej prezentujemy ważne wydarzenia, które wpisały się w życie i najnowszą historię Kościoła Pobrygidkowskiego.

 

Program Rekolekcji Wielkopostnych

03-06.04.2022r.

prowadzący: Ojciec Grzegorz KAZNOWSKI – Franciszkanin

03.04.2022r. PIĄTA NIEDZIELA WIELKIEGO POSTU

7.00  Msza św. z nauką ogólną

8.00  Msza św. z nauką ogólną

9.30  Msza św. z nauką ogólną

11.00 Msza św. z nauką ogólną

12.00 Msza św. z nauką ogólną

13.15 Msza św. z nauką ogólną

16.00 Msza św. z nauką ogólną

17.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

18.00 Msza św. z nauką ogólną

Spowiedź:

W czasie każdej Mszy świętej

 

 

04.04.2022r. PONIEDZIAŁEK

7.00   Msza św. z nauką ogólną

10.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

11.00 Msza św. z nauką ogólną

17.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

18.00 Msza św. z nauką ogólną

Spowiedź:

7.00 – 7.30; 10.45 – 11.30; 17.45 – 18.30

 

 

05.04.2022r. WTOREK

7.00   Msza św. z nauką ogólną

10.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

11.00 Msza św. z nauką ogólną

17.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

18.00 Msza św. z nauką ogólną

Spowiedź:

7.00 – 7.30; 10.45 – 11.30; 17.45 – 18.30

 

 

06.04.2022r. ŚRODA

Zakończenie rekolekcji

7.00   Msza św. z nauką ogólną

10.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

11.00 Msza św. z nauką ogólną

17.30 Nabożeństwo: Gorzkie Żale

18.00 Msza św. z nauką ogólną

Spowiedź:

7.00 – 7.30; 10.45 – 11.30; 17.45 – 18.30

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!

 

Koncert Wielkopostny: "Jezusa Judasz przedał"Koncert 03.04.2022.1

Kościół Pobrygidkowski w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

niedziela, 03.04.2022 r. godz. 18.45

Wykonawca:
Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie

dyrygent – Izabela Urban.

Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne (znana również jako: „Żołtarz Jezusow czyli piętnaście rozmyślenia o Bożym umęczeniu”) – polska średniowieczna pieśń pasyjna, napisana przez Władysława z Gielniowa w 1488 roku. Była jednym z najpopularniejszych utworów tego autora[1].
Pierwsze piętnaście strof pieśni obejmuje opis sądu, męki i śmierci Jezusa. Cierpieniom ukrzyżowanego towarzyszy cierpienie jego matki – Marii, obecnej przy synu od wyroku aż po śmierć na krzyżu. Jej rozpacz skontrastowana jest ze spokojem Jezusa, znoszącego cierpliwie zadawany mu ból. Dwie ostatnie strofy pieśni stanowią zbiór zaleceń dla wiernych: mają oni często czytać i odśpiewywać „żołtarz” (a więc pieśń lub psałterz[2]), odmawiać Zdrowaś Mario i Ojcze nasz zgodnie z porządkiem różańca, a także poświęcać się kontemplacji piętnastu pierwszych strof pieśni (odpowiadających piętnastu tajemnicom ówczesnego różańca[3]), co ma stanowić gwarancję uzyskania zbawienia.
Pieśń składa się z 17 czterowersowych strof. Zawiera rymy krzyżowe (abab) i pisana jest (jako jedyna ze znanych utworów Władysława z Gielniowa) trzynastozgłoskowcem (7+6). Prawie każda zwrotka utworu rozpoczyna się od słowa „Jezus”.
Niektórzy badacze twierdzą, że pieśń nie jest oryginalnym utworem Władysława z Gielniowa, a jedynie adaptacją utworu czeskiego. Według Stanisława Dobrzyckiego pierwowzorem Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne była pieśń Ježiše Jidáš prodal za penize nuzné. Hipotezę tę obalił jednak Aleksander Brückner, twierdząc, że kolejność była odwrotna i utwór Władysława z Gielniowa trafił do czeskich kancjonałów po przekładzie z polskiego na czeski, dokonanym na przełomie XV i XVI w.[4]. Wiesław Wydra uważa natomiast, że pierwowzorem utworu Władysława z Gielniowa mogła być czeska pieśń zaczynająca się od słów Umučeni našeho Pána milostíného[5]. Zauważalne są także pewne zbieżności pieśni Gielniowczyka z popularnym polskim utworem Jezus Chrystus, Bog Człowiek, mądrość Oćca swego, napisanym na podstawie łacińskich Horae canonicae Salvatoris.
Do dzisiaj przetrwały trzy średniowieczne rękopisy zawierające utwór.

Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie, dyrygent – Izabela Urban. Zespół działa od roku 1999, od początku pod kierunkiem Izabeli Urban. Wykonuje przede wszystkim muzykę a cappella. Ma w repertuarze utwory z różnych epok – od muzyki dawnej po współczesną. Skład zespołu tworzy młodzież z lubelskich gimnazjów, liceów i szkół wyższych. „Sine Nomine” aktywnie uczestniczy w życiu środowiska lubelskiego, biorąc udział w wielu koncertach okolicznościowych oraz koncertach organizowanych cyklicznie. Współpracuje z wieloma zespołami wokalnymi oraz instrumentalnymi z różnych stron Polski. Zespół „Sine Nomine” jest laureatem prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. Ogólnopolskiego Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, Międzynarodowego Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej „Konkurs Mikołajów” w Radomiu. Grupa doskonali swoje umiejętności podczas Ogólnopolskich Letnich Warsztatów Muzyki Dawnej w Kaliszu, a także koncertowała i pracowała pod kierunkiem wybitnych specjalistów w ramach Ogólnopolskich Spotkań z Muzyką Dawną i Festiwalu „Magnum Misterium” w Gorzowie Wielkopolskim.

www.mdk.lublin.pl
www.facebook.com/sinenomine.mdk

 

Koncert Wielkopostny: "Jezusa Judasz przedał"Koncert 03.04.2022.1

Kościół Pobrygidkowski w Lublinie
ul. Gabriela Narutowicza 6

niedziela, 03.04.2022 r. godz. 18.45

Wykonawca:
Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie

dyrygent – Izabela Urban.

Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne (znana również jako: „Żołtarz Jezusow czyli piętnaście rozmyślenia o Bożym umęczeniu”) – polska średniowieczna pieśń pasyjna, napisana przez Władysława z Gielniowa w 1488 roku. Była jednym z najpopularniejszych utworów tego autora[1].
Pierwsze piętnaście strof pieśni obejmuje opis sądu, męki i śmierci Jezusa. Cierpieniom ukrzyżowanego towarzyszy cierpienie jego matki – Marii, obecnej przy synu od wyroku aż po śmierć na krzyżu. Jej rozpacz skontrastowana jest ze spokojem Jezusa, znoszącego cierpliwie zadawany mu ból. Dwie ostatnie strofy pieśni stanowią zbiór zaleceń dla wiernych: mają oni często czytać i odśpiewywać „żołtarz” (a więc pieśń lub psałterz[2]), odmawiać Zdrowaś Mario i Ojcze nasz zgodnie z porządkiem różańca, a także poświęcać się kontemplacji piętnastu pierwszych strof pieśni (odpowiadających piętnastu tajemnicom ówczesnego różańca[3]), co ma stanowić gwarancję uzyskania zbawienia.
Pieśń składa się z 17 czterowersowych strof. Zawiera rymy krzyżowe (abab) i pisana jest (jako jedyna ze znanych utworów Władysława z Gielniowa) trzynastozgłoskowcem (7+6). Prawie każda zwrotka utworu rozpoczyna się od słowa „Jezus”.
Niektórzy badacze twierdzą, że pieśń nie jest oryginalnym utworem Władysława z Gielniowa, a jedynie adaptacją utworu czeskiego. Według Stanisława Dobrzyckiego pierwowzorem Jezusa Judasz przedał za pieniądze nędzne była pieśń Ježiše Jidáš prodal za penize nuzné. Hipotezę tę obalił jednak Aleksander Brückner, twierdząc, że kolejność była odwrotna i utwór Władysława z Gielniowa trafił do czeskich kancjonałów po przekładzie z polskiego na czeski, dokonanym na przełomie XV i XVI w.[4]. Wiesław Wydra uważa natomiast, że pierwowzorem utworu Władysława z Gielniowa mogła być czeska pieśń zaczynająca się od słów Umučeni našeho Pána milostíného[5]. Zauważalne są także pewne zbieżności pieśni Gielniowczyka z popularnym polskim utworem Jezus Chrystus, Bog Człowiek, mądrość Oćca swego, napisanym na podstawie łacińskich Horae canonicae Salvatoris.
Do dzisiaj przetrwały trzy średniowieczne rękopisy zawierające utwór.

Zespół Wokalny „Sine Nomine” Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie, dyrygent – Izabela Urban. Zespół działa od roku 1999, od początku pod kierunkiem Izabeli Urban. Wykonuje przede wszystkim muzykę a cappella. Ma w repertuarze utwory z różnych epok – od muzyki dawnej po współczesną. Skład zespołu tworzy młodzież z lubelskich gimnazjów, liceów i szkół wyższych. „Sine Nomine” aktywnie uczestniczy w życiu środowiska lubelskiego, biorąc udział w wielu koncertach okolicznościowych oraz koncertach organizowanych cyklicznie. Współpracuje z wieloma zespołami wokalnymi oraz instrumentalnymi z różnych stron Polski. Zespół „Sine Nomine” jest laureatem prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. Ogólnopolskiego Festiwalu Zespołów Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu, Międzynarodowego Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Dawnej „Konkurs Mikołajów” w Radomiu. Grupa doskonali swoje umiejętności podczas Ogólnopolskich Letnich Warsztatów Muzyki Dawnej w Kaliszu, a także koncertowała i pracowała pod kierunkiem wybitnych specjalistów w ramach Ogólnopolskich Spotkań z Muzyką Dawną i Festiwalu „Magnum Misterium” w Gorzowie Wielkopolskim.

www.mdk.lublin.pl
www.facebook.com/sinenomine.mdk

 

 

Wieczory muzyczne w Kościele Pobrygidkowskim20.03.2022 koncert zaproszenie A6 1


Wiosenne Kolaże Dźwięków na Saksofon i Akordeon

Niedziela, 20.03.2022 r. godz. 18.45
Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP Zwycięskiej w Lublinie,
ul. Gabriela Narutowicza 6

Wykonawcy:
FantAsMa Duo w składzie:
Joanna Wróblewska - saksofon
Martyna Chojnacka – akordeon


Wstęp wolny. Zapraszamy


Lublin miasto inspiracji

 

 

 

Projekt zrealizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin


Partner Projektu: Powziytkowski Ośrodek Kultury w Lublinie20.03.2022 koncert zaproszenie

Logo

 

 

 

 

 

 

 

 

FantAsMa Duo

Duet powstał z początkiem roku 2018.
Tworzą go: Martyna Chojnacka (akordeon) oraz Joanna Wróblewska (saksofon). Zespół FantAsMa Duo to połączenie dwóch instrumentów dętych i dwóch kobiecych charakterów. Chcemy naszych słuchaczy wprowadzić w świat muzyki, która jest niewątpliwie naszą największą pasją i poprzez nią ukazujemy nasze emocje. Oprócz wrażeń duchowych gwarantujemy również wspaniałe doznania słuchowe dzięki możliwościom technicznym i brzmieniowym naszych instrumentów. Poprowadzimy słuchaczy ścieżką muzyczną poprzez rumbę, tańce bałkańskie, a nawet Bajkowe Opowieści.

Martyna Chojnacka
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie akordeonu oraz Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku historia sztuki. Stypendystka programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. 

Współtworzy dwa zespoły: trio akordeonowe Free Accordions oraz duet Fantasma Duo (akordeon, saksofon). Od 2018 występuję na deskach Teatru Muzycznego ROMA w Warszawie, w musicalu ONCE. Wielokrotnie nagradzana na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych m. in. w Mławie, Wrocławiu, Solcu-Zdroju, Daugavpils (Łotwa), Wilnie (Litwa). Jako kameralistka występowała na wielu prestiżowych festiwalach: Konzert am Bachdenkmal w Lipsku, Octobre Musical de Cartage w Cartaginie, Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Giżycku, Królewskie Arkady Sztuki w Warszawie, Warszawa Singera i wielu innych. Pedagog, specjalistka w zakresie multimediów, muzyk sesyjny.

Jest również stypendystką programu „zDolny Ślązak” pod patronatem Kapituły Dolnośląskiej Rady Wspierania Uzdolnień.

Joanna Wróblewska
Gra na saksofonie altowym i sopranowym. Absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej, nauczycielka klasy saksofonu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Chełmie. Swój warsztat muzyczny doskonaliła podczas kursów ze znakomitymi pedagogami z Polski i zagranicy. Uczestniczyła w wielu festiwalach jako solistka i kameralistka, m. in. Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie, Ladies Jazz Festiwal w Gdyni, Hot Jazz Spring w Częstochowie, Złota Tarka w Iławie, Internacional de Bandes de Musica (Hiszpania), Beijing International Teenager Art Week- Beijing International Band Festiwal (Chiny). Współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, a we wcześniejszych latach także z Teatrem Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrem Sztuk w Oleśnicy, Filharmonią Krakowską, Centrum Muzyki i Muzykoterapii “Gaia”. 

Współtworzy żeński kwartet Saksofonarium oraz FantAsMa Duo.

Program:

1. Pedro Itturalde - Suite Hellenique
2. Jerome Naulais - Petite Suite Latine
3. Krzysztof Herdzin - Bajkowe Opowieści
4. Jacques Ibert - Histoires
5. Maurice Whitney - Rumba
6. Rudy Wiedeoft - Valse Vanite

 

Flaga Ukraina

Muzeum Ziem Wschodnich Dawnej Rzeczypospolitej,

Pałac Lubomirskich,

Plac Litewski 3 w Lublinie

Codziennie w godzinach 10.00-16.00

Włączamy się w akcję Polskiego Czerwonego Krzyża #napomocUkrainie

Zbieramy dary rzeczowe:

♦ ŚRODKI OPATRUNKOWE, zwłaszcza na zranienia i oparzenia: koce termiczne, gazy jałowe, kompresy jałowe, opaski dziane, bandaże elastyczne, ampułki soli fizjologicznej, środki odkażające, rękawiczki jednorazowe, chusty opatrunkowe sterylne, opaski uciskowe, nożyczki do opatrunków.

♦ ŻYWNOŚĆ DŁUGOTERMINOWA: konserwy, olej, cukier, makarony, mąka, kasza, ryż, herbata, kawa, słodycze, mleko UHT, warzywa/owoce w puszkach (np. fasola, groszek, kukurydza, ananas, brzoskwinia), przeciery pomidorowe w kartonach, suszone owoce, orzechy.

♦ KOSMETYKI I CHEMIA: żele pod prysznic, szampony, mydła, szczoteczki i pasty do zębów, kremy ochronne, podpaski, pampersy dla dzieci, płyny do prania, płyny do mycia naczyń.

♦ Zbieramy także NOWE koce i śpiwory!

 

UWAGA! Nie zbieramy odzieży.


Kontakt z punktem zbiórki w Pałacu Lubomirskich: tel. 665 011 819

 

Muzeum Ziem Wschodnich Dawnej Rzeczyposposlitej